تفسیر یک دقیقه ای
تفسیر یک دقیقه ای
✅بهشت :
جهان تحرک است نه سکون
🌹....جنات تجری من تحتها الانهار
دربهشت باغ هایی است که نهر ها در آن جاری «درحرکت» است
🌹به عبارت دیگر جهان بهشتی بر پایه جاری بودن وحرکت ساخته شده است نه سکون
✅اگر معنای ثبات را از سکون جدا کنیم و روشن شود که بهشت دارالقرار است نه دارالسکون، این مشکل حل می شود
✅سکون با نابودی همراه است؛ مانند درخت یا ساختمانی که در یک مکان قرار دارد؛ بالاخره روزی می پوسد و از بین می رود.
✅ ثبات مانند معادلات ریاضی است که زمان و مکان ندارد. آن چه زمان و مکان ندارد، ثابت است نه ساکن.
✅ خستگی مربوط به تن است و روح چون متعلق به تن است، احساس خستگی می کند؛ در آخرت، برعکس دنیا بدن متعلق ،وابسته و همراه روح است، دیگر زوال و خستگی و مرگ در آن راه ندارد، دربهشت انسان به دارالقرار می رسد.
✅به هر حال، در قیامت انسان جسم دارد، حس دارد، لذت های جسمانی دارد؛ ولی نظام آن جا با نظام دنیا متفاوت است. در آن نظام، فرسودگی و خستگی و سکون راه ندارد. بنابراین خستگی نیز وجود ندارد.
✅این پیوند را انتخاب کنید تا به گروه من برسید 👇
https://chat.whatsapp.com/B7QgdtDSeCG0p8lVDLAgKV
#هروز_با_قرآن
✅بهشت :
جهان تحرک است نه سکون
🌹....جنات تجری من تحتها الانهار
دربهشت باغ هایی است که نهر ها در آن جاری «درحرکت» است
🌹به عبارت دیگر جهان بهشتی بر پایه جاری بودن وحرکت ساخته شده است نه سکون
✅اگر معنای ثبات را از سکون جدا کنیم و روشن شود که بهشت دارالقرار است نه دارالسکون، این مشکل حل می شود
✅سکون با نابودی همراه است؛ مانند درخت یا ساختمانی که در یک مکان قرار دارد؛ بالاخره روزی می پوسد و از بین می رود.
✅ ثبات مانند معادلات ریاضی است که زمان و مکان ندارد. آن چه زمان و مکان ندارد، ثابت است نه ساکن.
✅ خستگی مربوط به تن است و روح چون متعلق به تن است، احساس خستگی می کند؛ در آخرت، برعکس دنیا بدن متعلق ،وابسته و همراه روح است، دیگر زوال و خستگی و مرگ در آن راه ندارد، دربهشت انسان به دارالقرار می رسد.
✅به هر حال، در قیامت انسان جسم دارد، حس دارد، لذت های جسمانی دارد؛ ولی نظام آن جا با نظام دنیا متفاوت است. در آن نظام، فرسودگی و خستگی و سکون راه ندارد. بنابراین خستگی نیز وجود ندارد.
✅این پیوند را انتخاب کنید تا به گروه من برسید 👇
https://chat.whatsapp.com/B7QgdtDSeCG0p8lVDLAgKV
#هروز_با_قرآن
۴.۶k
۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.