⚜ 🔹 🔹 بسم الله الرحمن الرحیم🔹 🔹 ⚜
⚜ 🔹 🔹 بسم الله الرحمن الرحیم🔹 🔹 ⚜
✅ علت اصلی رفتن به جهنم چیست؟
🔆 ➖ در آیه شریفه زیر میرفرماید:
«روزی می رسد که دشمنان خدا را حشر می دهند و حاضر می کنند برای حرکت بسوی جهنّم و آتش! و دسته دسته، جُرگه جرگه، متفرّق، بسوی آتش حرکت می کنند.»
🔆 ➖ نکته لطیفی که در این آیه مبارکه هست این است که بعد از اینکه چشمها و گوشها و پوستهای بدن در روز قیامت شهادت به گناه می دهند و گناه برای انسان مسجّل و ثابت می شود و انسان دیگر جای انکار ندارد و حتماً بایستی که به جهنّم برود، در این آیه مبارکه علّت ورود به جهنّم را نفس گناه نمی شمرد؛
🔅 بلکه چنین می فرماید که: گناه کردی، پوست و چشم و گوش هم شهادت بر گناه داد، امّا علّت رفتن شما به جهنّم این است که در دنیا می پنداشتید که خدا نمی داند و از گناه شما خبر ندارد؛ علّت رفتن شما به جهنّم، شرک و جهل شما نسبت به مقام توحید بوده.
🔆 ➖ پس وقتی که عدم علم و عدم معرفت موجب حرکتِ بسوی جهنّم بشود، ضدّ او علم به اینکه خدا می داند، علم به اینکه خدا قاهر است و قادر، علم به اینکه خدا مسیطر است و مطّلع، (که همان علم به توحید است و معرفت به ذات مقدّس او و اسماء حسنای اوست) هُوَ الْمُنْجِی؛ او موجب نجات و رستگاری انسان می شود.
📚 معاد شناسی ، حضرت علامه حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
✅ علت اصلی رفتن به جهنم چیست؟
🔆 ➖ در آیه شریفه زیر میرفرماید:
«روزی می رسد که دشمنان خدا را حشر می دهند و حاضر می کنند برای حرکت بسوی جهنّم و آتش! و دسته دسته، جُرگه جرگه، متفرّق، بسوی آتش حرکت می کنند.»
🔆 ➖ نکته لطیفی که در این آیه مبارکه هست این است که بعد از اینکه چشمها و گوشها و پوستهای بدن در روز قیامت شهادت به گناه می دهند و گناه برای انسان مسجّل و ثابت می شود و انسان دیگر جای انکار ندارد و حتماً بایستی که به جهنّم برود، در این آیه مبارکه علّت ورود به جهنّم را نفس گناه نمی شمرد؛
🔅 بلکه چنین می فرماید که: گناه کردی، پوست و چشم و گوش هم شهادت بر گناه داد، امّا علّت رفتن شما به جهنّم این است که در دنیا می پنداشتید که خدا نمی داند و از گناه شما خبر ندارد؛ علّت رفتن شما به جهنّم، شرک و جهل شما نسبت به مقام توحید بوده.
🔆 ➖ پس وقتی که عدم علم و عدم معرفت موجب حرکتِ بسوی جهنّم بشود، ضدّ او علم به اینکه خدا می داند، علم به اینکه خدا قاهر است و قادر، علم به اینکه خدا مسیطر است و مطّلع، (که همان علم به توحید است و معرفت به ذات مقدّس او و اسماء حسنای اوست) هُوَ الْمُنْجِی؛ او موجب نجات و رستگاری انسان می شود.
📚 معاد شناسی ، حضرت علامه حاج سید محمد حسین حسینی طهرانی رضوان الله علیه
۹۱۱
۰۷ اسفند ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.