3سادات منسوب به پیامبر (ص) هستند یا امیر المؤمنین (ع)؟
3سادات منسوب به پیامبر (ص) هستند یا امیر المؤمنین (ع)؟
دلیل سوّم
محمدبن یوسف گنجی شافعی در «کتاب کفایة الطالب»، ابنحجر هیثمی مکی در کتاب «الصواعق المحرقه» از طبرانی از جابر بن عبداللَّه انصاری و خطیب خوارزمی در مناقب، حدیث زیر را از ابنعباس از پیامبر نقل میکنند «خداوند عزوجل ذریه هر پیغمبری را در صلب او قرارداد و ذریه مرا در صلب علیابن ابیطالب قرار داد.( معجم الکبیر، ج 3، ص 44؛ جامع الصغیر، ج 1، ص 262؛ کنز العمال، ج 11، ص 600؛ شبهای پیشاور، ص 105: «إنّ اللَّه عزّوجلّ جعل ذریة کلّ نبیّ فی صلبه و جعل ذرّیتی فی صلب علیّ ابن أبیطالب»)
دلیل چهارم:
خطیب خوارزمی در مناقب و امام احمد حنبل در مسند و میرسیدعلی همدانی شافعی در مودةالقربی از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله چنین نقل میکنند «این دو فرزندم حسن و حسین، ریحانههای من میباشند و هر دوی آنها امامند؛ خواه قائم به امر امامت باشند، خواه ساکت و نشسته»( کنز العمال، ج 12، ص 112؛ شبهای پیشاور، ص 106: «ابنای هذان ریحانتان، قاما أو قعدا»)
دلیل پنجم:
ابن حجر مکی در صواعق و محمدبن یوسف گنجی شافعی در کفایةالطالب از خلیفه دوم عمر بن الخطاب نقل میکنند که گفت: از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود:
«هر حسب و نسبی به جز حسب و نسب من در روز قیامت منقطع است. عصبه هر اولاد دختری از جانب پدر است، مگر فرزندان فاطمه علیها السلام که من پدر و عصبه آنها میباشد».( کنز الفواید، ص 167، السیدة فاطمة الزهراء، ص 61؛ افحام الأعداء والخصوم، ص 77؛ شبهای پیشاور، ص 106: «إِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَقُولُ کُلُّ حَسَبٍ وَ نَسَبٍ مُنْقَطِعٌ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَا خَلَا حَسَبِی وَ نَسَبِی وَ کُلُّ بَنِی أُنْثَی عَصَبَتُهُمْ لِأَبِیهِمْ مَا خَلَا بَنِی فَاطِمَةَ فَإِنِّی أَنَا أَبُوهُمْ وَ أَنَا عَصَبَتُهُمْ»)
#شیعه#ولایت#دفاع#امامت#وهابیت#ائمه#معصومین#قرآن#احادیث#تشیع#شبهای_پیشاور#شبهات#سلطان_الواعظین#دفاع_از_حریم_ولایت#سنی#پاسخ_به_شبهات#
دلیل سوّم
محمدبن یوسف گنجی شافعی در «کتاب کفایة الطالب»، ابنحجر هیثمی مکی در کتاب «الصواعق المحرقه» از طبرانی از جابر بن عبداللَّه انصاری و خطیب خوارزمی در مناقب، حدیث زیر را از ابنعباس از پیامبر نقل میکنند «خداوند عزوجل ذریه هر پیغمبری را در صلب او قرارداد و ذریه مرا در صلب علیابن ابیطالب قرار داد.( معجم الکبیر، ج 3، ص 44؛ جامع الصغیر، ج 1، ص 262؛ کنز العمال، ج 11، ص 600؛ شبهای پیشاور، ص 105: «إنّ اللَّه عزّوجلّ جعل ذریة کلّ نبیّ فی صلبه و جعل ذرّیتی فی صلب علیّ ابن أبیطالب»)
دلیل چهارم:
خطیب خوارزمی در مناقب و امام احمد حنبل در مسند و میرسیدعلی همدانی شافعی در مودةالقربی از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله چنین نقل میکنند «این دو فرزندم حسن و حسین، ریحانههای من میباشند و هر دوی آنها امامند؛ خواه قائم به امر امامت باشند، خواه ساکت و نشسته»( کنز العمال، ج 12، ص 112؛ شبهای پیشاور، ص 106: «ابنای هذان ریحانتان، قاما أو قعدا»)
دلیل پنجم:
ابن حجر مکی در صواعق و محمدبن یوسف گنجی شافعی در کفایةالطالب از خلیفه دوم عمر بن الخطاب نقل میکنند که گفت: از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که فرمود:
«هر حسب و نسبی به جز حسب و نسب من در روز قیامت منقطع است. عصبه هر اولاد دختری از جانب پدر است، مگر فرزندان فاطمه علیها السلام که من پدر و عصبه آنها میباشد».( کنز الفواید، ص 167، السیدة فاطمة الزهراء، ص 61؛ افحام الأعداء والخصوم، ص 77؛ شبهای پیشاور، ص 106: «إِنِّی سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَقُولُ کُلُّ حَسَبٍ وَ نَسَبٍ مُنْقَطِعٌ یَوْمَ الْقِیَامَةِ مَا خَلَا حَسَبِی وَ نَسَبِی وَ کُلُّ بَنِی أُنْثَی عَصَبَتُهُمْ لِأَبِیهِمْ مَا خَلَا بَنِی فَاطِمَةَ فَإِنِّی أَنَا أَبُوهُمْ وَ أَنَا عَصَبَتُهُمْ»)
#شیعه#ولایت#دفاع#امامت#وهابیت#ائمه#معصومین#قرآن#احادیث#تشیع#شبهای_پیشاور#شبهات#سلطان_الواعظین#دفاع_از_حریم_ولایت#سنی#پاسخ_به_شبهات#
۱.۳k
۲۵ شهریور ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.