بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
برای همه مهم است که چطور ناگهان مقبرهای که در طول تاریخ و طبق مستندات تاریخی، به نام مادر حضرت سلیمان نبی علیه السلام بوده، ناگهان در دروه پهلوی توسط یک باستان شناسی انگلیسی، مقبره کوروش نامیده میشود، تا یک مکان فیزیکی نیز برایش ایجاد شود؟!
برای همه مهم است که این کتبیه کوروش،کی پیدا شد؟! چطور پس از پیدایش اسرائیل و حمایت همه جانبه ایران از اسرائیل در کشتار فلسطینیان و غصب سرزمین آنها، ناگهان کتیبهای به نام کوروش میآید که در آن بتپرستان و یهودیان را مورد الطفات قرار داده است؟!
طبری متوفای 310 هجری قمری در تاریخ الامم و الملوک مشهور به تاریخ طبری مینویسد:کورش در بعضی نسخهها:کِیرُش، نه تنها شاهِ شاهان نبود، بلکه تنها یک فرمانده نظامی و یک حاکم دستنشانده بود. بهمنِاردشیر که شاه بود، کورش را نماینده خود در بابِل قرار داد و کورش در آنجا به یهودیان مرحمت کرد و به آنان آزادی عطا کرد چون خودش یهودی و یهودی زاده بود! و این مسئله در زمان دانیال نبی رخ داد.(تاريخ طبری، ترجمه ابوالقاسم پاینده، تهران: نشر اساطیر، 1375. ج 2، ص 458 - 460 و ص 507.)
کوروش، فقط یک فرمانده نظامی و البته یهودی بود، و به همین دلیل مورد توجه ویژه انگلیس، جامعه یهود و صهیونیسم قرار گرفت.
غياث الدين خواند مير مینویسد : کورش از حاکمان همدان - ماد بود، که برای آباد کردن بیت المقدس شتافت. وی حتی مینویسد که مادر کورش یهودی و از قوم بنیاسرائیل بود.(غياث الدين خواند مير، تاريخ حبيب السير، تهران: نشر خیام، 1380. ج 1، ص 136)
بلعمی، وزیر دربار سامانیان، متوفای 329 هجری قمری، همین سخن طبری را به صورتی روشنتر بیان میکند، با این تفاوت که او این حوادث را در زمان پدربزرگِ بهمنِ اردشیر میداند.بلعمی در این باره مینویسد:كس فرستاد به زمين عراق و بابل آنجا كه بخت النّصر نشستى، سرهنگى را بفرستاد نام او كورش، و بخت النّصر را از آن ملك باز كرد و به درخويش خواند و آن ملك عراق، كورش را داد و او را بفرمود كه اسيران بيت المقدّس را رها كن و بفرماى تا از زمين شام هر جا كه ويران است همه را آبادان كنند و ايشان را ملكى ده از ملوك بنى اسرائيل، آن كس كه ايشان خواهند. پس كورش بيامد به زمين بابل و بخت النّصر را باز فرستاد. و منادى بانگ كرد كه هر كه اندر بنى اسرائيل اسير است او آزاد است. هر كه خواهد به بيت المقدّس باز شود و آن زمين را آبادان كند.(بوعلی بلعمی، تاريخنامه طبری مشهور به تاریخ بلعمی، تصحیح محمد روشن، تهران: انتشارات سروش، 1378- ج 1، ص 466)(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
برای همه مهم است که چطور ناگهان مقبرهای که در طول تاریخ و طبق مستندات تاریخی، به نام مادر حضرت سلیمان نبی علیه السلام بوده، ناگهان در دروه پهلوی توسط یک باستان شناسی انگلیسی، مقبره کوروش نامیده میشود، تا یک مکان فیزیکی نیز برایش ایجاد شود؟!
برای همه مهم است که این کتبیه کوروش،کی پیدا شد؟! چطور پس از پیدایش اسرائیل و حمایت همه جانبه ایران از اسرائیل در کشتار فلسطینیان و غصب سرزمین آنها، ناگهان کتیبهای به نام کوروش میآید که در آن بتپرستان و یهودیان را مورد الطفات قرار داده است؟!
طبری متوفای 310 هجری قمری در تاریخ الامم و الملوک مشهور به تاریخ طبری مینویسد:کورش در بعضی نسخهها:کِیرُش، نه تنها شاهِ شاهان نبود، بلکه تنها یک فرمانده نظامی و یک حاکم دستنشانده بود. بهمنِاردشیر که شاه بود، کورش را نماینده خود در بابِل قرار داد و کورش در آنجا به یهودیان مرحمت کرد و به آنان آزادی عطا کرد چون خودش یهودی و یهودی زاده بود! و این مسئله در زمان دانیال نبی رخ داد.(تاريخ طبری، ترجمه ابوالقاسم پاینده، تهران: نشر اساطیر، 1375. ج 2، ص 458 - 460 و ص 507.)
کوروش، فقط یک فرمانده نظامی و البته یهودی بود، و به همین دلیل مورد توجه ویژه انگلیس، جامعه یهود و صهیونیسم قرار گرفت.
غياث الدين خواند مير مینویسد : کورش از حاکمان همدان - ماد بود، که برای آباد کردن بیت المقدس شتافت. وی حتی مینویسد که مادر کورش یهودی و از قوم بنیاسرائیل بود.(غياث الدين خواند مير، تاريخ حبيب السير، تهران: نشر خیام، 1380. ج 1، ص 136)
بلعمی، وزیر دربار سامانیان، متوفای 329 هجری قمری، همین سخن طبری را به صورتی روشنتر بیان میکند، با این تفاوت که او این حوادث را در زمان پدربزرگِ بهمنِ اردشیر میداند.بلعمی در این باره مینویسد:كس فرستاد به زمين عراق و بابل آنجا كه بخت النّصر نشستى، سرهنگى را بفرستاد نام او كورش، و بخت النّصر را از آن ملك باز كرد و به درخويش خواند و آن ملك عراق، كورش را داد و او را بفرمود كه اسيران بيت المقدّس را رها كن و بفرماى تا از زمين شام هر جا كه ويران است همه را آبادان كنند و ايشان را ملكى ده از ملوك بنى اسرائيل، آن كس كه ايشان خواهند. پس كورش بيامد به زمين بابل و بخت النّصر را باز فرستاد. و منادى بانگ كرد كه هر كه اندر بنى اسرائيل اسير است او آزاد است. هر كه خواهد به بيت المقدّس باز شود و آن زمين را آبادان كند.(بوعلی بلعمی، تاريخنامه طبری مشهور به تاریخ بلعمی، تصحیح محمد روشن، تهران: انتشارات سروش، 1378- ج 1، ص 466)(ادامه دارد...)
۱۲۲
۰۸ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.