💠 آثار گفتن بسم الله در هنگام وضو 💠
💠 آثار گفتن بسم الله در هنگام وضو 💠
✍ در تفسیر امام حسن عسکری(ع) در ثواب شروع وضو با بسم الله آمده است:
🌷 و اگر در آغاز وضویش بسم الله بگوید، باعث پاک شدن همه اعضا از گناهان می شود.» (1)
رسول خدا(ص) به فردی که درباره ثواب وضو سؤال داشت، فرمود:
🌹بدان! چون دستت را در آب بری و بسم الله الرحمن الرحیم بگویی، گناهانی که دستهایت انجام داده فرو می ریزد و چون چهره خویش را بشویی، گناهانی که چشمهایت با نگاه کردنشان انجام داده اند از بین می رود، همچنین گناهان دهانت که تلفظ کرده زدوده می شود و وقتی دو دست خود را از آرنج بشویی، گناهان، از دست راست و چپت فرو می ریزد و چون بر سر و پشت پاهای خود مسح کشی، گناهانی از بین می رود که قدمهایت به سوی آنها گام برداشته اند. پس این، پاداش وضوی تو است.»(2)
🌺 حضرت علی(علیه السلام) می فرماید:
هر کس وضو بگیرد و نام خدا را ذکر کند (بسم الله الرحمن الرحیم بگوید) تمام بدنش پاک می شود و این وضو تا وضو[ی بعد]، خود کفاره گناهان میان دو وضو است و هر کس بسم الله نگوید، فقط اندامهایی که آب به آنها رسید پاک می شود.»(3)
〰〰〰〰〰〰〰
1 . تفسیر امام حسن عسکری(ع)، ص 521.
2. وسائل الشیعه، ج 1، ص 393.
3 . من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 50.
✍ در تفسیر امام حسن عسکری(ع) در ثواب شروع وضو با بسم الله آمده است:
🌷 و اگر در آغاز وضویش بسم الله بگوید، باعث پاک شدن همه اعضا از گناهان می شود.» (1)
رسول خدا(ص) به فردی که درباره ثواب وضو سؤال داشت، فرمود:
🌹بدان! چون دستت را در آب بری و بسم الله الرحمن الرحیم بگویی، گناهانی که دستهایت انجام داده فرو می ریزد و چون چهره خویش را بشویی، گناهانی که چشمهایت با نگاه کردنشان انجام داده اند از بین می رود، همچنین گناهان دهانت که تلفظ کرده زدوده می شود و وقتی دو دست خود را از آرنج بشویی، گناهان، از دست راست و چپت فرو می ریزد و چون بر سر و پشت پاهای خود مسح کشی، گناهانی از بین می رود که قدمهایت به سوی آنها گام برداشته اند. پس این، پاداش وضوی تو است.»(2)
🌺 حضرت علی(علیه السلام) می فرماید:
هر کس وضو بگیرد و نام خدا را ذکر کند (بسم الله الرحمن الرحیم بگوید) تمام بدنش پاک می شود و این وضو تا وضو[ی بعد]، خود کفاره گناهان میان دو وضو است و هر کس بسم الله نگوید، فقط اندامهایی که آب به آنها رسید پاک می شود.»(3)
〰〰〰〰〰〰〰
1 . تفسیر امام حسن عسکری(ع)، ص 521.
2. وسائل الشیعه، ج 1، ص 393.
3 . من لا یحضره الفقیه، ج 1، ص 50.
۴.۹k
۱۵ آبان ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.