💠 اعتراف ولی الله دهلوی از دشمنان شیعه به عصمت امیر الموم
💠 اعتراف ولی الله دهلوی از دشمنان شیعه به عصمت امیر المومنین علیه السلام
🔹 عصمت ائمه علیهم السلام یکی از عقائد شیعه است که روایات اهل سنت عمری نیز آن را تایید میکند؛ اما اکثر از اهل سنت عمری عناد ورزیده و آن را منکر میشوند. در این بین جای تعجب است که ولی الله دهلوی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام به عصمت امیر المومنین علیه السلام اعتراف کرده و مینویسد:
✍ واذا تمت العصمة کانت افاعیله کلها حقة لا أقول إنها تطابق الحق بل هی الحق بعینها بل الحق امر ینعکس من تلک الأفاعیل کالضوء من الشمس والیه أشار رسول الله صلی الله علیه وسلم حیث دعا الله تعالی لعلی اللهم ادر الحق معه حیث دار ولم یقل ادره حیث دار الحق.
🔸 زمانی که عصمت به حد تمام و کمال برسد، افعال انسان تماما حق است. من نیگویم اعمال انسان در این حالت مطابق حق است بلکه میگویم عین حق است. بلکه حق امر است که از آن افعال منعکس میگردد. مانند ساطع شدن نور از خورشید و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن گاه که به درگاه خداوند برای علی (علیه السلام) دعا کرد و فرمود: «خداوندا حق را با او هر جا که بود قرار ده» به این مطلب اشاره کرد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) نفرمود «هرجا که حق بود علی را در آن جا قرار ده».
📚 التفهیمات الالهیة، تالیف ولی الله دهلوی، جلد ۲، صفحه ۲۲، چاپ المجلس العلمی
📃 اسکن کتاب:
🌐 http://bit.ly/2IKq8eT
📃 پوستر:
🌐 http://bit.ly/2XDV0nl
📝 این کلام دهلوی صراحت در اقرار وی به عصمت امیر المومنین علیه السلام دارد چرا که وی پس از توضیح، جزما کلام رسول الله صلی الله علیه و آله در حق امیر المومنین علیه السلام را نقل کرده و آن را بر تعریف و توضیح خود از عصمت تطبیق میدهد.
#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_مخالفین
🔹 عصمت ائمه علیهم السلام یکی از عقائد شیعه است که روایات اهل سنت عمری نیز آن را تایید میکند؛ اما اکثر از اهل سنت عمری عناد ورزیده و آن را منکر میشوند. در این بین جای تعجب است که ولی الله دهلوی یکی از علمای متعصب اهل سنت عمری و از دشمنان مکتب اهل بیت علیهم السلام به عصمت امیر المومنین علیه السلام اعتراف کرده و مینویسد:
✍ واذا تمت العصمة کانت افاعیله کلها حقة لا أقول إنها تطابق الحق بل هی الحق بعینها بل الحق امر ینعکس من تلک الأفاعیل کالضوء من الشمس والیه أشار رسول الله صلی الله علیه وسلم حیث دعا الله تعالی لعلی اللهم ادر الحق معه حیث دار ولم یقل ادره حیث دار الحق.
🔸 زمانی که عصمت به حد تمام و کمال برسد، افعال انسان تماما حق است. من نیگویم اعمال انسان در این حالت مطابق حق است بلکه میگویم عین حق است. بلکه حق امر است که از آن افعال منعکس میگردد. مانند ساطع شدن نور از خورشید و رسول خدا (صلی الله علیه و آله) آن گاه که به درگاه خداوند برای علی (علیه السلام) دعا کرد و فرمود: «خداوندا حق را با او هر جا که بود قرار ده» به این مطلب اشاره کرد و پیامبر (صلی الله علیه و آله) نفرمود «هرجا که حق بود علی را در آن جا قرار ده».
📚 التفهیمات الالهیة، تالیف ولی الله دهلوی، جلد ۲، صفحه ۲۲، چاپ المجلس العلمی
📃 اسکن کتاب:
🌐 http://bit.ly/2IKq8eT
📃 پوستر:
🌐 http://bit.ly/2XDV0nl
📝 این کلام دهلوی صراحت در اقرار وی به عصمت امیر المومنین علیه السلام دارد چرا که وی پس از توضیح، جزما کلام رسول الله صلی الله علیه و آله در حق امیر المومنین علیه السلام را نقل کرده و آن را بر تعریف و توضیح خود از عصمت تطبیق میدهد.
#فضائل_اهل_بیت_از_کتب_مخالفین
۱.۳k
۲۰ خرداد ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.