یکی از شبهاتی که وهابیت هم خیلی در شبکه های ماهواره ای تب
یکی از شبهاتی که وهابیت هم خیلی در شبکه های ماهواره ای تبلیغ آن را می کند همین کرونایی است که در قم پیدا شده است
شبهه می کنند مگر نمی گویید قم شهر اهل بیت و امام زمان است و هر کس در آن باشد در امان است پس چرا کرونا در قم بیداد می کند؟؟؟؟
اما جواب
بحث شهر قم و امنیت آن مانند مسجدالحرام است که در قرآن آمده است
سوره آل عمران (آیات ۹۶-۹۷)
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًی لِلْعَالَمِینَ (٩٦)فِیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَنْ دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا ...(٩٧)
نخستین خانهای که برای مردم قرار داده شد، همان است که در سرزمین مکّه است، که پر برکت، و مایه هدایت جهانیان است(۹۶) در آن، نشانههای روشن، (از جمله) مقام ابراهیم است؛ و هر کس داخل آن شود؛ در امان خواهد بود...(۹۷)
باید توجه داشت
"من دخله کان آمنا" که در آیه آمده است
به معنی خبر از امنیت تکوینی نیست
که به این معنی باشد
هیچ آسیبی به هر کس وارد مسجد الحرام شود نمی رسد و فتنه ها و حوادث هولناک و سالب امنیت در این خانه رخ نمی دهد و در هر جای دنیا حادثه ای پیش آمد دامنه اش به آنجا نمی کشد
کما اینکه تاریخ گواه این مساله است از جمله فتنه آل زبیر و به منجنیق بسته شدن کعبه توسط یزید خبیث و جریانات دیگر
بلکه
مراد حکم تشریعی است
یعنی احترام این مکان مقدس واجب است نگه داشته شود و چون مردم احترام نگه داشتند امنیت برقرار خواهد شد.
در مورد قم هم همین قضیه است
اهل بیت علیهم السلام که فرمودند قم شهر ماست یعنی مردم احترام این شهر را نگه دارند و این مکان را مقدس بدارند کما اینکه در وجه تسمیه این شهر است که شیطان اینجا نشسته بود خطاب آمد قم یعنی بلند شو برو اینجا مکان مقدسی است و جای تو نیست
و لذا وقتی مردم احترام این مکان را رعایت کردند خودبه خود امنیت در اینجا برقرار شده و حتی از جاهای دیگر هم امن تر خواهد بود
بنابراین مراد امنیت تکوینی در این مکان نیست کما اینکه تاریخ ۱۴۰۰ ساله این شهر هم بر این مساله گواه است.
برگرفته از تفسیر شریف المیزان #قم_کرونا #قم_امن #قم_امنیت_کرونا
شبهه می کنند مگر نمی گویید قم شهر اهل بیت و امام زمان است و هر کس در آن باشد در امان است پس چرا کرونا در قم بیداد می کند؟؟؟؟
اما جواب
بحث شهر قم و امنیت آن مانند مسجدالحرام است که در قرآن آمده است
سوره آل عمران (آیات ۹۶-۹۷)
إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّةَ مُبَارَکًا وَهُدًی لِلْعَالَمِینَ (٩٦)فِیهِ آیَاتٌ بَیِّنَاتٌ مَقَامُ إِبْرَاهِیمَ وَمَنْ دَخَلَهُ کَانَ آمِنًا ...(٩٧)
نخستین خانهای که برای مردم قرار داده شد، همان است که در سرزمین مکّه است، که پر برکت، و مایه هدایت جهانیان است(۹۶) در آن، نشانههای روشن، (از جمله) مقام ابراهیم است؛ و هر کس داخل آن شود؛ در امان خواهد بود...(۹۷)
باید توجه داشت
"من دخله کان آمنا" که در آیه آمده است
به معنی خبر از امنیت تکوینی نیست
که به این معنی باشد
هیچ آسیبی به هر کس وارد مسجد الحرام شود نمی رسد و فتنه ها و حوادث هولناک و سالب امنیت در این خانه رخ نمی دهد و در هر جای دنیا حادثه ای پیش آمد دامنه اش به آنجا نمی کشد
کما اینکه تاریخ گواه این مساله است از جمله فتنه آل زبیر و به منجنیق بسته شدن کعبه توسط یزید خبیث و جریانات دیگر
بلکه
مراد حکم تشریعی است
یعنی احترام این مکان مقدس واجب است نگه داشته شود و چون مردم احترام نگه داشتند امنیت برقرار خواهد شد.
در مورد قم هم همین قضیه است
اهل بیت علیهم السلام که فرمودند قم شهر ماست یعنی مردم احترام این شهر را نگه دارند و این مکان را مقدس بدارند کما اینکه در وجه تسمیه این شهر است که شیطان اینجا نشسته بود خطاب آمد قم یعنی بلند شو برو اینجا مکان مقدسی است و جای تو نیست
و لذا وقتی مردم احترام این مکان را رعایت کردند خودبه خود امنیت در اینجا برقرار شده و حتی از جاهای دیگر هم امن تر خواهد بود
بنابراین مراد امنیت تکوینی در این مکان نیست کما اینکه تاریخ ۱۴۰۰ ساله این شهر هم بر این مساله گواه است.
برگرفته از تفسیر شریف المیزان #قم_کرونا #قم_امن #قم_امنیت_کرونا
۱۹.۱k
۰۹ اسفند ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.