قیامت، عرصه ی بازگشت انسان به سوی خدا
قیامت، عرصهی بازگشت انسان به سوی خدا
جھان ھستی دو قلمرو و وضعیت کلی دارد: نزول و صعود! قلمرو نزول، ھمان قلمرو خلقت است و قلمرو صعود ھم جریان رجعت بهسوی خالق است. نقطهی تبدیل مرحلهی اول به دوم، ھمان سرآغاز قیامت و سرآغاز ایستایی زمان به معنای الساعه است. مرحلهی اول، ھمان مرحلهی خلقشدن و دور گشتن از منشأ (خالق) است که عرصهی تقوا میباشد که ھمان پرھیز و ترس و گریز و دوری است. ولی مرحلهی دوم، عصر رجعت و تقرب الیالله میباشد که دورهی قیامت نامیده میشود.
در عرصهی دین، مرحلهی اول ھمان مرحلهی نزول انبیای الھی و شریعتھا است و مرحلهی دوم با ختم نبوت آغاز میشود و عرصهی امامت و ظھور انسان کامل است. مرحلهی اول ششھزارسال به انجام رسید و با ظھور اسلام و انسان کامل علی(ع) کامل شد و رجعت آغاز گردید و پرچمدار این رجعت نیز خود علی(ع) است و برپاکنندهی این قیامت و ختمکنندهی زمان و به پایان برندهی آن (آخرالزمان). چراکه زمان چیزی جز زمان خلقت عالم و آدم نبود که بهزعم قرآن ششروز بهطول کشید که ششھزارسال بشری است. و ما اینک در روز ھفتم ھستیم که روز پنجاهھزارساله است که در قرآن مذکور است و روز قیامت است که کندترین روزھا است و همواره کندتر میشود تا به صفر برسد که قیامت کبری و لحظهی ظھور جمال پروردگار است (الساعه).
و در این روز پنجاهھزارساله آنانکه نمیخواھند بازگردند و زمین را مھد حیات جاوید خود سازند، دست به کار تکنولوژی میشوند و دوزخ را برپا میکنند که البته این امر خود بهجبر بشریت را وادار به رجعت میکند.
آنانکه میل به رجعت ندارند اسیر دوزخ تکنولوژی شده و بهطور فزاینده و عذابآوری دچار ابطالھا و جنونھا و جنایتھا و خودبراندازیھا میشوند و انسانیت خود را تباه میکنند. عدهای مجبور میشوند تا ھمهی ارزشھای انسانی را انکار کنند و به کفر جنونآسا مبتلا میگردند و مابقی بازماندگان که متوسل به احکام اخلاقی و شریعتھا میشوند منافق و دیوانه میگردند و درنھایت دست از دین و تظاھر به شرع میکشند و تسلیم کفار میشوند و به اسارت تکنولوژی درمیآیند و مقیم در دوزخ میشوند. ولی دوزخ با ھمهی سرنشینان خود روی به خدا دارد و بازمیگردد و ھمهی ساکنانش را به جبر بهسوی خدا میکشاند و پرستندگانش را مأیوس میکند وبه خود وامیگذارد.
استاد علی اکبر خانجانی، از کتاب فلسفه جهانی دین، فصل شانزدهم (فلسفه قیامت)
دانلود بیش از 170 کتاب صوتی بکر و بدیع و راهگشا اثر استاد علی اکبر خانجانی بصورت رایگان:
www.khanjany.org
جھان ھستی دو قلمرو و وضعیت کلی دارد: نزول و صعود! قلمرو نزول، ھمان قلمرو خلقت است و قلمرو صعود ھم جریان رجعت بهسوی خالق است. نقطهی تبدیل مرحلهی اول به دوم، ھمان سرآغاز قیامت و سرآغاز ایستایی زمان به معنای الساعه است. مرحلهی اول، ھمان مرحلهی خلقشدن و دور گشتن از منشأ (خالق) است که عرصهی تقوا میباشد که ھمان پرھیز و ترس و گریز و دوری است. ولی مرحلهی دوم، عصر رجعت و تقرب الیالله میباشد که دورهی قیامت نامیده میشود.
در عرصهی دین، مرحلهی اول ھمان مرحلهی نزول انبیای الھی و شریعتھا است و مرحلهی دوم با ختم نبوت آغاز میشود و عرصهی امامت و ظھور انسان کامل است. مرحلهی اول ششھزارسال به انجام رسید و با ظھور اسلام و انسان کامل علی(ع) کامل شد و رجعت آغاز گردید و پرچمدار این رجعت نیز خود علی(ع) است و برپاکنندهی این قیامت و ختمکنندهی زمان و به پایان برندهی آن (آخرالزمان). چراکه زمان چیزی جز زمان خلقت عالم و آدم نبود که بهزعم قرآن ششروز بهطول کشید که ششھزارسال بشری است. و ما اینک در روز ھفتم ھستیم که روز پنجاهھزارساله است که در قرآن مذکور است و روز قیامت است که کندترین روزھا است و همواره کندتر میشود تا به صفر برسد که قیامت کبری و لحظهی ظھور جمال پروردگار است (الساعه).
و در این روز پنجاهھزارساله آنانکه نمیخواھند بازگردند و زمین را مھد حیات جاوید خود سازند، دست به کار تکنولوژی میشوند و دوزخ را برپا میکنند که البته این امر خود بهجبر بشریت را وادار به رجعت میکند.
آنانکه میل به رجعت ندارند اسیر دوزخ تکنولوژی شده و بهطور فزاینده و عذابآوری دچار ابطالھا و جنونھا و جنایتھا و خودبراندازیھا میشوند و انسانیت خود را تباه میکنند. عدهای مجبور میشوند تا ھمهی ارزشھای انسانی را انکار کنند و به کفر جنونآسا مبتلا میگردند و مابقی بازماندگان که متوسل به احکام اخلاقی و شریعتھا میشوند منافق و دیوانه میگردند و درنھایت دست از دین و تظاھر به شرع میکشند و تسلیم کفار میشوند و به اسارت تکنولوژی درمیآیند و مقیم در دوزخ میشوند. ولی دوزخ با ھمهی سرنشینان خود روی به خدا دارد و بازمیگردد و ھمهی ساکنانش را به جبر بهسوی خدا میکشاند و پرستندگانش را مأیوس میکند وبه خود وامیگذارد.
استاد علی اکبر خانجانی، از کتاب فلسفه جهانی دین، فصل شانزدهم (فلسفه قیامت)
دانلود بیش از 170 کتاب صوتی بکر و بدیع و راهگشا اثر استاد علی اکبر خانجانی بصورت رایگان:
www.khanjany.org
۳۵۰
۱۱ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.