📸 yon.ir/189p
📸 yon.ir/189p
🔺 #اختصاصی | مدرنیسم حقیقی و واقعی فرهنگی ملتها و استفاده ابزاری از ان در جوایز اسکاری و سزاری و کانی
🔻 دکتر #ابراهیم_عماد ؛ مشاور حقوقی اقتصادی بین المللی در امور برنامه ریزی استراتژیک حقوقی اساسی توسعه پایدار
🔹 مدرنیسم حقیقی و واقعی فرهنگی، در همان احترامی که پیمان در سکانس توجه به پدر در حمام در فیلم «جدایی نادر از سیمین» نشان داد، نهفته هست نه به زرق و برق های ظاهری وارداتی از غرب یا شرق.
🔸 ایکاش لازم نمی بود برای تامین منابع مالی تهیه فیلم «فروشنده» به دایه های مهربانتر از مادر خارجی (قطری و امثالهم)، مراجعه شود و خود ایرانی های عزیز طرفدار «مدرنیسم ظاهری شکلی غربی (نه ماهوی)» هزینه های آن فبلم را تامین میکردند.
🔸 نتیجه ورود بازی های سیاسی تجاری با ظاهر هنری دیگر کشورها (نظیر فستوالهای کانی و اسکاری غربی، سزاری شرقی) و سرمایه های مادی غیر ایرانی (قطری و امثالهم) به محدوده فرهنگ هنری کشور (نظیر سینما) و کشورها، و اعطای جوایز به فیلمهائی که صرفا نمایانگر بدبختی و ضعفهای فرهنگی اجتماعی در جوامع (البته با دید مدرنیسم غربی) که میتواند ناشی از مشکلات اقتصادی نظیر تحریم و امثالهم توسط دست اندرکاران همان «سیستم مدرنیسم ظاهری غربی» و بی تدبیری و خود باختگی برخی از نیروهای داخلی مدرن نمای غرب در کشورها، باشد، جز به لجن کشیدن فرهنگ اصیل ماهوی و نابودی آن و آنها و تحمیل «کاپیتولاسیون فرهنگی اقتصادی» که میتوان عناوینی نظیر فیلمهای «غیر انگلیسی زبان» که در تبلیغ تعلق جایزه به این فیلم مشاهده میشود، و خود میتواند یک نوع آپارتاید فرهنگی به نسبت زبان های دیگر ملتها تلقی شود، آثار مثبتی در دراز مدت برای «حقوق فرهنگی اساسی ملتها» نداشته و نخواهد داشت.
🔸 هنر و درایت حرفه ای اصغر فرهادی ها در روشنگری عالمانه و توسعه فرهنگ هنری سینمائی کشور، قابل تقدیر و تشویق بوده و هست، ولی اجازه استفاده ابزاری از آن هنر فرهنگی ملی کشور، توسط میوه چینان سیاسی کار تجاری دیگر کشورها (نظیر فستوالهای کانی و اسکاری غربی، سزاری شرقی) و سرمایه های مادی غیر ایرانی (قطری و امثالهم) با ظاهر هنری، و تبلیغ آن، جفائی در حق بنیادین «حقوق فرهنگی اساسی ملت» بیش نخواهد بود.
پاریس فرانسه
نهم اسفند 1395
بیست و هفتم فوریه 2017
🔺 #اختصاصی | مدرنیسم حقیقی و واقعی فرهنگی ملتها و استفاده ابزاری از ان در جوایز اسکاری و سزاری و کانی
🔻 دکتر #ابراهیم_عماد ؛ مشاور حقوقی اقتصادی بین المللی در امور برنامه ریزی استراتژیک حقوقی اساسی توسعه پایدار
🔹 مدرنیسم حقیقی و واقعی فرهنگی، در همان احترامی که پیمان در سکانس توجه به پدر در حمام در فیلم «جدایی نادر از سیمین» نشان داد، نهفته هست نه به زرق و برق های ظاهری وارداتی از غرب یا شرق.
🔸 ایکاش لازم نمی بود برای تامین منابع مالی تهیه فیلم «فروشنده» به دایه های مهربانتر از مادر خارجی (قطری و امثالهم)، مراجعه شود و خود ایرانی های عزیز طرفدار «مدرنیسم ظاهری شکلی غربی (نه ماهوی)» هزینه های آن فبلم را تامین میکردند.
🔸 نتیجه ورود بازی های سیاسی تجاری با ظاهر هنری دیگر کشورها (نظیر فستوالهای کانی و اسکاری غربی، سزاری شرقی) و سرمایه های مادی غیر ایرانی (قطری و امثالهم) به محدوده فرهنگ هنری کشور (نظیر سینما) و کشورها، و اعطای جوایز به فیلمهائی که صرفا نمایانگر بدبختی و ضعفهای فرهنگی اجتماعی در جوامع (البته با دید مدرنیسم غربی) که میتواند ناشی از مشکلات اقتصادی نظیر تحریم و امثالهم توسط دست اندرکاران همان «سیستم مدرنیسم ظاهری غربی» و بی تدبیری و خود باختگی برخی از نیروهای داخلی مدرن نمای غرب در کشورها، باشد، جز به لجن کشیدن فرهنگ اصیل ماهوی و نابودی آن و آنها و تحمیل «کاپیتولاسیون فرهنگی اقتصادی» که میتوان عناوینی نظیر فیلمهای «غیر انگلیسی زبان» که در تبلیغ تعلق جایزه به این فیلم مشاهده میشود، و خود میتواند یک نوع آپارتاید فرهنگی به نسبت زبان های دیگر ملتها تلقی شود، آثار مثبتی در دراز مدت برای «حقوق فرهنگی اساسی ملتها» نداشته و نخواهد داشت.
🔸 هنر و درایت حرفه ای اصغر فرهادی ها در روشنگری عالمانه و توسعه فرهنگ هنری سینمائی کشور، قابل تقدیر و تشویق بوده و هست، ولی اجازه استفاده ابزاری از آن هنر فرهنگی ملی کشور، توسط میوه چینان سیاسی کار تجاری دیگر کشورها (نظیر فستوالهای کانی و اسکاری غربی، سزاری شرقی) و سرمایه های مادی غیر ایرانی (قطری و امثالهم) با ظاهر هنری، و تبلیغ آن، جفائی در حق بنیادین «حقوق فرهنگی اساسی ملت» بیش نخواهد بود.
پاریس فرانسه
نهم اسفند 1395
بیست و هفتم فوریه 2017
۹۴۸
۱۰ اسفند ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.