بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت دوم :
جنگ تحمیلی زمانی صورت گرفت که نه تنها جمهوری اسلامی ایران هیچ نداشت و به لحاظ اوضاع داخلی نیز دچار آشفتگی بود و ترور مسئولین نیز بر این آشفتگیها می افزود، بلکه جبهه مهاجم صدام و رژیم بعث - از قدرت حاکمه امریکا، میگ روسی، چیفتن انگلیسی، کروز فرانسوی، آواکس امریکایی، بمب های شیمیایی آلمانی، پول عربی و حمایتهای سازمان های بینالمللی و نهادهایی چون حقوق بشر(؟!) برخوردار بود! خوب نتیجه چه شد؟
امروزه نه تنها ایران در آن ضعف نیست و ازقدرت اقتصادی، سیاسی، تسلیحات نظامی و رشد علمی بسیار بالاتر و موقعیت منطقهای و جهانی بسیار مستحکمتری برخوردار است و به این مهم امریکایی ها و اروپاییها بیشتر از اذهان عمومی مردم ما که تحت بمباران ضد تبلیغ خارجی و اذناب داخلی قرار دارند واقفند، بلکه امریکا،اروپا و اسرائیل نیز در قدرت و امکان سابق خود قرار ندارند و دچار بحرانهای شدید سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی و تزلزل سلطه در منطقه هستند. پس گزینه جنگ منتفی است.
د)- اگر چه جنگ به خودی خود خوب و مطلوب نیست و البته اگر ضرورت داشته و اجتناب ناپذیر باشد، نباید برای پرهیز از آن هر ذلتی را پذیرفت و از ترس مرگ خودکشی کرد، اما توجه به این نکته نیز ضروری است که جنگ، ویرانی و کشتار دارد، اما ترس ندارد. تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات جادهای ما پس از جنگ، به مراتب بیش از شهدای جنگ تحمیلی بوده است متوسط سالانه 20 هزار نفر و بالتبع تعداد مجروحین و معلولین نیز به همین تناسب بیشتر است. هم چنین تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و نیز تخریب شخصیتها و خانوادهها با ضررها و خسرانهای روحی، روانی و حتی اقتصادیاش، به مراتب بیش از شهدا، مجروحین و تخریبهای ناشی از جنگ میباشد. بلایایی که از زمان رو کردن به تسامح، تساهل، آزادی بدون تعریف و تشویق به غرب زدگی و افزایش فزاینده یافت.
ﻫ)- در هر حال بهایی که در قالب تحریم اقتصادی یا تهدید به جنگ و حتی وقوع جنگ میپردازیم، بهای اصرار بر رشد علمی کشور و بر خورداری از صنایعی مادر چون: انرژی هستهای، نانو تکنولوژی، شبیه سازی، تسلیحات زمینی، هوایی و دریایی و ... نیست، هر چند که این دستآوردهای مرهون انقلاب وجمهوری اسلامی است،بلکه بهای استقلال خواهی و تمامیت ارضی کشور است و تا زمانی که مردم در صحنه باشند و تحقق و کمال همین خواسته را دنبال کنند و سر تعظیم و تسلیم فرود نیاورند،این فشارها از سوی استکبار ادامه خواهد داشت و البته که هر چه رشد کنیم و قدرتمندتر گردیم، فشارها به ناچار کمتر یا دست کم خنثیتر میگردد،نه هر چه بیشتر عقبنشینی کرده و تسلیم شویم. دقت کنیم که سیاست غرب، مانند حیوان وحشی است. هر یک قدم که عقب بنشینید، او آرام تر نمیشود، بلکه چند قدم جلوتر میآید و بیشتر چنگ و نیش دندان نشان میدهد و بیشتر غرش میکند و اگر پا به فرار بگذارید، حمله کرده و میدرد.(پایان)
پاسخ قسمت دوم :
جنگ تحمیلی زمانی صورت گرفت که نه تنها جمهوری اسلامی ایران هیچ نداشت و به لحاظ اوضاع داخلی نیز دچار آشفتگی بود و ترور مسئولین نیز بر این آشفتگیها می افزود، بلکه جبهه مهاجم صدام و رژیم بعث - از قدرت حاکمه امریکا، میگ روسی، چیفتن انگلیسی، کروز فرانسوی، آواکس امریکایی، بمب های شیمیایی آلمانی، پول عربی و حمایتهای سازمان های بینالمللی و نهادهایی چون حقوق بشر(؟!) برخوردار بود! خوب نتیجه چه شد؟
امروزه نه تنها ایران در آن ضعف نیست و ازقدرت اقتصادی، سیاسی، تسلیحات نظامی و رشد علمی بسیار بالاتر و موقعیت منطقهای و جهانی بسیار مستحکمتری برخوردار است و به این مهم امریکایی ها و اروپاییها بیشتر از اذهان عمومی مردم ما که تحت بمباران ضد تبلیغ خارجی و اذناب داخلی قرار دارند واقفند، بلکه امریکا،اروپا و اسرائیل نیز در قدرت و امکان سابق خود قرار ندارند و دچار بحرانهای شدید سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی و تزلزل سلطه در منطقه هستند. پس گزینه جنگ منتفی است.
د)- اگر چه جنگ به خودی خود خوب و مطلوب نیست و البته اگر ضرورت داشته و اجتناب ناپذیر باشد، نباید برای پرهیز از آن هر ذلتی را پذیرفت و از ترس مرگ خودکشی کرد، اما توجه به این نکته نیز ضروری است که جنگ، ویرانی و کشتار دارد، اما ترس ندارد. تعداد کشته شدگان ناشی از تصادفات جادهای ما پس از جنگ، به مراتب بیش از شهدای جنگ تحمیلی بوده است متوسط سالانه 20 هزار نفر و بالتبع تعداد مجروحین و معلولین نیز به همین تناسب بیشتر است. هم چنین تعداد مرگ و میر ناشی از مصرف مواد مخدر و نیز تخریب شخصیتها و خانوادهها با ضررها و خسرانهای روحی، روانی و حتی اقتصادیاش، به مراتب بیش از شهدا، مجروحین و تخریبهای ناشی از جنگ میباشد. بلایایی که از زمان رو کردن به تسامح، تساهل، آزادی بدون تعریف و تشویق به غرب زدگی و افزایش فزاینده یافت.
ﻫ)- در هر حال بهایی که در قالب تحریم اقتصادی یا تهدید به جنگ و حتی وقوع جنگ میپردازیم، بهای اصرار بر رشد علمی کشور و بر خورداری از صنایعی مادر چون: انرژی هستهای، نانو تکنولوژی، شبیه سازی، تسلیحات زمینی، هوایی و دریایی و ... نیست، هر چند که این دستآوردهای مرهون انقلاب وجمهوری اسلامی است،بلکه بهای استقلال خواهی و تمامیت ارضی کشور است و تا زمانی که مردم در صحنه باشند و تحقق و کمال همین خواسته را دنبال کنند و سر تعظیم و تسلیم فرود نیاورند،این فشارها از سوی استکبار ادامه خواهد داشت و البته که هر چه رشد کنیم و قدرتمندتر گردیم، فشارها به ناچار کمتر یا دست کم خنثیتر میگردد،نه هر چه بیشتر عقبنشینی کرده و تسلیم شویم. دقت کنیم که سیاست غرب، مانند حیوان وحشی است. هر یک قدم که عقب بنشینید، او آرام تر نمیشود، بلکه چند قدم جلوتر میآید و بیشتر چنگ و نیش دندان نشان میدهد و بیشتر غرش میکند و اگر پا به فرار بگذارید، حمله کرده و میدرد.(پایان)
- ۲۵۵
- ۰۷ مرداد ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط