بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
پاسخ قسمت سوم :
آن هم مسخره کردن عبادت خداوند سبحان، توسط کسانی که خودشان از گوساله گرفته تا طاغوت و یا هوای نفس را بندگی و عبادت می کنند: وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ - و هنگامى كه آنان را با ذان،یا دعوت و تبلیغ و به نماز مى خوانيد، آن را به مسخره و بازى مى گيرند زيرا آنان مردمى اند كه نمى انديشند.(سوره مائده آیه 58)
گاه به خلقت زمین و آسمان و قوانین حاکم بر آنها که در همین علوم تجربی و مادی قابل شناخت است و یا تاریخ و اشاره نموده و می فرماید: اینها همه نشانه آیه است، برای آنان که عقل دارند و با دیدن نشانه، متوجه جهت و مقصد می گردند. و این در حالی است که نه تنها اکثریت، بلکه همگان این نشانهها را به صورت روزمره و هر لحظه می بینند، اما هیچ تعقلی نمینمایند!
ژست اکثریت :
غرب با چماق اکثریت، که در دست اقلیتی بوده و هست، نظام سلطه خود را قالب و حاکم نمود، و امروزه که این ظالمان مستکبر، با افتادن پردهها، رسوایی و منفور شدن در نگاه اذهان عمومی مواجه شدهاند، زمزمه این که اکثریت نمیدانند و نمیفهمند را حتی در مباحث نظری به راه انداختهاند تا بهرهاش را در سیباست عملی ببرند! لذا به بهانه بازگشت به ارزش های ارسطویی، اشاعه شعار نادانی و ناتوانی همگان وضرورت حکومت نخبگان، توسط جامعه گرایان امثال سندل آغاز شده است!
اعتبار اکثریت : بیتردید نزد هر عاقل و خردمندی، میداند که اعتبار اکثریت تا جایی است که مقابل عقل و بالتبع عدل قرار نگیرد.
در امریکا، اکثریت موافق حمل سلاح هستند، و سرمایهداران در صنعت اسلحه سازی و فروشندگان و قاچاقچیان بسیاری با تکیه بر این میل غیر عقلانی اکثریت، جیب خود را پر میکنند و وقتی کودکان، دانش آموزان،دانشجویان و حتی رهگذران ترور میشوند،ترامپ میگوید: باید مجوز حمل سلاح به معلمان داده شود!
از سویی دیگر، در امریکا و اروپا، اکثریت با قوانین رسمی کردن ازدواج همجنس گرایان که بار حقوقی دارد و به آنان حق میدهد که مانند یک خانواده سالم، کودکان را به سرپرستی بگیرند را قبول ندارند و ظلم در حق کودکان می دانند و یا اکثریت با این جنگ افروزیها و زیاده خواهیها و نژاد پردستیها و مخالفند اکثریت با سلطه نظام سرمایه داری و مخالفند؛ اما اقلیت قدرتمند هیچ وقعی برای این اکثریت قائل نمی باشد.
در هر حال، اعتبار اکثریت تا جایی است که مغایر با علم و عقل نباشد و بی اعتباریش درمغایرت با وحی نیز به همین دلیل مغایرت با عقل می باشد.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت سوم :
آن هم مسخره کردن عبادت خداوند سبحان، توسط کسانی که خودشان از گوساله گرفته تا طاغوت و یا هوای نفس را بندگی و عبادت می کنند: وَإِذَا نَادَيْتُمْ إِلَى الصَّلَاةِ اتَّخَذُوهَا هُزُوًا وَلَعِبًا ذَلِكَ بِأَنَّهُمْ قَوْمٌ لَا يَعْقِلُونَ - و هنگامى كه آنان را با ذان،یا دعوت و تبلیغ و به نماز مى خوانيد، آن را به مسخره و بازى مى گيرند زيرا آنان مردمى اند كه نمى انديشند.(سوره مائده آیه 58)
گاه به خلقت زمین و آسمان و قوانین حاکم بر آنها که در همین علوم تجربی و مادی قابل شناخت است و یا تاریخ و اشاره نموده و می فرماید: اینها همه نشانه آیه است، برای آنان که عقل دارند و با دیدن نشانه، متوجه جهت و مقصد می گردند. و این در حالی است که نه تنها اکثریت، بلکه همگان این نشانهها را به صورت روزمره و هر لحظه می بینند، اما هیچ تعقلی نمینمایند!
ژست اکثریت :
غرب با چماق اکثریت، که در دست اقلیتی بوده و هست، نظام سلطه خود را قالب و حاکم نمود، و امروزه که این ظالمان مستکبر، با افتادن پردهها، رسوایی و منفور شدن در نگاه اذهان عمومی مواجه شدهاند، زمزمه این که اکثریت نمیدانند و نمیفهمند را حتی در مباحث نظری به راه انداختهاند تا بهرهاش را در سیباست عملی ببرند! لذا به بهانه بازگشت به ارزش های ارسطویی، اشاعه شعار نادانی و ناتوانی همگان وضرورت حکومت نخبگان، توسط جامعه گرایان امثال سندل آغاز شده است!
اعتبار اکثریت : بیتردید نزد هر عاقل و خردمندی، میداند که اعتبار اکثریت تا جایی است که مقابل عقل و بالتبع عدل قرار نگیرد.
در امریکا، اکثریت موافق حمل سلاح هستند، و سرمایهداران در صنعت اسلحه سازی و فروشندگان و قاچاقچیان بسیاری با تکیه بر این میل غیر عقلانی اکثریت، جیب خود را پر میکنند و وقتی کودکان، دانش آموزان،دانشجویان و حتی رهگذران ترور میشوند،ترامپ میگوید: باید مجوز حمل سلاح به معلمان داده شود!
از سویی دیگر، در امریکا و اروپا، اکثریت با قوانین رسمی کردن ازدواج همجنس گرایان که بار حقوقی دارد و به آنان حق میدهد که مانند یک خانواده سالم، کودکان را به سرپرستی بگیرند را قبول ندارند و ظلم در حق کودکان می دانند و یا اکثریت با این جنگ افروزیها و زیاده خواهیها و نژاد پردستیها و مخالفند اکثریت با سلطه نظام سرمایه داری و مخالفند؛ اما اقلیت قدرتمند هیچ وقعی برای این اکثریت قائل نمی باشد.
در هر حال، اعتبار اکثریت تا جایی است که مغایر با علم و عقل نباشد و بی اعتباریش درمغایرت با وحی نیز به همین دلیل مغایرت با عقل می باشد.(ادامه دارد...)
- ۲۴۱
- ۳۰ تیر ۱۴۰۴
دیدگاه ها (۰)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط