«نه دلیل عقلی برای اثبات ولایت فقیه»
«نه دلیل عقلی برای اثبات ولایت فقیه»
«دلیل نهم و آخر»
برای خواندن دلایل قبلی به پست های پیج مراجعه کنید
9- نصب هارون در غیبت حضرت موسی
موسی سی روز رفت مناجات کند در کوه طور تا تورات را بگیرد. «وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیْلَة» (اعراف/142) این سی روزی که حضرت موسی میخواست کوه طور برود، یک کسی را جای خودش گذاشت. به هارون گفت: هارون تو برادر من هستی، برادر بزرگتر من هستی، خلیفهی من باش. «هارُونَ اخْلُفْنی» (اعراف/142) یعنی خلیفهی من باش. من میگویم عقل قبول میکند موسی برای سی روز جانشین گذاشت. آنوقت پیغمبر از دنیا برود، دست ما را در دست کسی نگذارد؟ امام زمان غایب شود دست امت را در دست کسی نگذارد. این با لطف خدا سازگار است؟ اگر مادری، پدری، بچههایش را به کسی نسپارد این پدر خوبی است؟ این مادر خوبی است؟ این پدر و مادر بی عاطفه نیست؟ چطور برای سی روز که موسی از شهر بیرون میرود، سی روز «اخْلُفْنی» به هارون گفت: تو خلیفهی من باش. آنوقت پیغمبر رفت و علی را معرفی نکرد؟ میشود این را قبول کنیم؟ چطور میتوانیم بگوییم: ابوبکر دلش به حال مردم بیش از پیغمبر سوخت؟ ابوبکر وقتی میخواست برود عمر را تعیین کرد. ولی پیغمبر از دنیا رفت هیچ کس را تعیین نکرد. میتواند کسی، مسلمان میتواند این حرف را بزند؟ بگوید: سوز ابیبکر نسبت به امت بیش از سوز پیغمبر بود. پیغمبر امت را رها کرد، ابوبکر گفت: بعد از من عمر!
قرآن یک آیه دارد میگوید: مسلمانها باید عزیز باشند. بدون ولایت فقیه مسلمانها ذلیل هستند. ما زمانی که ولایت فقیه در مملکتمان مطرح نبود، همهجا بر سر ما میزدند. تحقیر میشدیم. الآن به برکت ولایت فقیه در دنیا عزیز هستیم. در دنیا عزیز هستیم. هرکس سفرهای خارج برود، این عزت اسلام را میفهمد. یعنی الآن دنیا میگویند: میشود در مقابل آمریکا ایستاد. و این به خاطر این است که امام خمینی فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. الآن هم شبها که تلویزیون کلمات امام را پخش میکند، شما حساب کنید بعد از ولایت فقیه، این ایران به کجا رسید. البته نمیگوییم مسأله نداریم. هرجای ایران را دست بگذاری، مسأله هست. اما با همهی مسائل، با همهی توسریهایی که شرق و غرب زدند، باز هم روی پا هستیم و روز به روز قویتر هم میشویم.
رهبر انقلاب و امام خمینی رهبری
میگویند یک کسی اسمش مخفی بود، خیلی لاغر بود. گفتند: مخفی خان چقدر لاغری؟ گفت: من باید مرده باشم. باز خوب است ماندم! گفتند: چطور؟ گفت: مگر نمیبینی هرکس به رفیقش نامه مینویسد در نامهاش مینویسد مخفی نماند... همه مینویسند مخفی نماند... من ماندم. جمهوری اسلامی که درست شد، شرق و غرب از طریق صدام گفتند: جمهوری اسلامی نماند. ما نه اینکه ماندیم، روز به روز قوی هم شدیم. این به برکت ولایت فقیه است. یک بچه دستش در دست پدرش نباشد، هر لاتی نگاهش کند، بچه میترسد. اما وقتی دستش در دست پدرش است، میبیند یک آدم هرزه نگاهش میکند، به هرزه میگوید: ... (خنده حضار) عقل میگوید: خدای حکیم مردم را رها نکرده است. به همان دلیلی که پیغمبر دارد و امام دارد بعد از امام هم باید یک کسی باشد. اگر به عصمت مطلقه نمیرسیم لااقل به عدالت. اگر به علم بینهایت پیغمبر و امام دستمان نیست لااقل به اعلم! اگر دستمان به معصوم نمیرسد، به کسی که نزدیکترین فرد است به معصوم. اگر بگوییم: ولایت فقیه نباشد، یعنی کفار ما را ذلیل کنند. یعنی هرج و مرج شود. یعنی قانون ما را کسانی وضع کنند که پر از هوس و کجفهمی هستند. سلام و صلوات خدا بر امام خمینی که این مسأله ی ولایت فقیه را از درون کتابها آورد و مطرح کرد.
خدایا روح امام، روح شهدا، روح همهی کسانی را که برای انقلاب زحمت کشیدند، و از دنیا رفتند را روحشان را از ما راضی و ما را پاسدار خونها و خدماتشان قرار بده.
من وقتی اینجا آمدم متوجه شدم که تولد امام باقر(ع) هم هست. امام خمینی جرقهای از امام باقر است. گوشهای از علم امام باقر را دارد. ما که امامها را درک نکردیم.
خدایا امنیت کامل را بر بلاد اسلامی حاکم و توفیق معرفت، مودت، اطاعت به اهل بیت را روز به روز زیاد بفرما.
«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
________________________________________________
{{ لینک پیج محافظان سایبری ولایت }}
http://line.me/ti/p/%40zkh6127b
"نحن ابناء الحیدر"
________________________________________________
«دلیل نهم و آخر»
برای خواندن دلایل قبلی به پست های پیج مراجعه کنید
9- نصب هارون در غیبت حضرت موسی
موسی سی روز رفت مناجات کند در کوه طور تا تورات را بگیرد. «وَ واعَدْنا مُوسی ثَلاثینَ لَیْلَة» (اعراف/142) این سی روزی که حضرت موسی میخواست کوه طور برود، یک کسی را جای خودش گذاشت. به هارون گفت: هارون تو برادر من هستی، برادر بزرگتر من هستی، خلیفهی من باش. «هارُونَ اخْلُفْنی» (اعراف/142) یعنی خلیفهی من باش. من میگویم عقل قبول میکند موسی برای سی روز جانشین گذاشت. آنوقت پیغمبر از دنیا برود، دست ما را در دست کسی نگذارد؟ امام زمان غایب شود دست امت را در دست کسی نگذارد. این با لطف خدا سازگار است؟ اگر مادری، پدری، بچههایش را به کسی نسپارد این پدر خوبی است؟ این مادر خوبی است؟ این پدر و مادر بی عاطفه نیست؟ چطور برای سی روز که موسی از شهر بیرون میرود، سی روز «اخْلُفْنی» به هارون گفت: تو خلیفهی من باش. آنوقت پیغمبر رفت و علی را معرفی نکرد؟ میشود این را قبول کنیم؟ چطور میتوانیم بگوییم: ابوبکر دلش به حال مردم بیش از پیغمبر سوخت؟ ابوبکر وقتی میخواست برود عمر را تعیین کرد. ولی پیغمبر از دنیا رفت هیچ کس را تعیین نکرد. میتواند کسی، مسلمان میتواند این حرف را بزند؟ بگوید: سوز ابیبکر نسبت به امت بیش از سوز پیغمبر بود. پیغمبر امت را رها کرد، ابوبکر گفت: بعد از من عمر!
قرآن یک آیه دارد میگوید: مسلمانها باید عزیز باشند. بدون ولایت فقیه مسلمانها ذلیل هستند. ما زمانی که ولایت فقیه در مملکتمان مطرح نبود، همهجا بر سر ما میزدند. تحقیر میشدیم. الآن به برکت ولایت فقیه در دنیا عزیز هستیم. در دنیا عزیز هستیم. هرکس سفرهای خارج برود، این عزت اسلام را میفهمد. یعنی الآن دنیا میگویند: میشود در مقابل آمریکا ایستاد. و این به خاطر این است که امام خمینی فرمود: آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند. الآن هم شبها که تلویزیون کلمات امام را پخش میکند، شما حساب کنید بعد از ولایت فقیه، این ایران به کجا رسید. البته نمیگوییم مسأله نداریم. هرجای ایران را دست بگذاری، مسأله هست. اما با همهی مسائل، با همهی توسریهایی که شرق و غرب زدند، باز هم روی پا هستیم و روز به روز قویتر هم میشویم.
رهبر انقلاب و امام خمینی رهبری
میگویند یک کسی اسمش مخفی بود، خیلی لاغر بود. گفتند: مخفی خان چقدر لاغری؟ گفت: من باید مرده باشم. باز خوب است ماندم! گفتند: چطور؟ گفت: مگر نمیبینی هرکس به رفیقش نامه مینویسد در نامهاش مینویسد مخفی نماند... همه مینویسند مخفی نماند... من ماندم. جمهوری اسلامی که درست شد، شرق و غرب از طریق صدام گفتند: جمهوری اسلامی نماند. ما نه اینکه ماندیم، روز به روز قوی هم شدیم. این به برکت ولایت فقیه است. یک بچه دستش در دست پدرش نباشد، هر لاتی نگاهش کند، بچه میترسد. اما وقتی دستش در دست پدرش است، میبیند یک آدم هرزه نگاهش میکند، به هرزه میگوید: ... (خنده حضار) عقل میگوید: خدای حکیم مردم را رها نکرده است. به همان دلیلی که پیغمبر دارد و امام دارد بعد از امام هم باید یک کسی باشد. اگر به عصمت مطلقه نمیرسیم لااقل به عدالت. اگر به علم بینهایت پیغمبر و امام دستمان نیست لااقل به اعلم! اگر دستمان به معصوم نمیرسد، به کسی که نزدیکترین فرد است به معصوم. اگر بگوییم: ولایت فقیه نباشد، یعنی کفار ما را ذلیل کنند. یعنی هرج و مرج شود. یعنی قانون ما را کسانی وضع کنند که پر از هوس و کجفهمی هستند. سلام و صلوات خدا بر امام خمینی که این مسأله ی ولایت فقیه را از درون کتابها آورد و مطرح کرد.
خدایا روح امام، روح شهدا، روح همهی کسانی را که برای انقلاب زحمت کشیدند، و از دنیا رفتند را روحشان را از ما راضی و ما را پاسدار خونها و خدماتشان قرار بده.
من وقتی اینجا آمدم متوجه شدم که تولد امام باقر(ع) هم هست. امام خمینی جرقهای از امام باقر است. گوشهای از علم امام باقر را دارد. ما که امامها را درک نکردیم.
خدایا امنیت کامل را بر بلاد اسلامی حاکم و توفیق معرفت، مودت، اطاعت به اهل بیت را روز به روز زیاد بفرما.
«والسلام علیکم و رحمة الله و برکاته»
________________________________________________
{{ لینک پیج محافظان سایبری ولایت }}
http://line.me/ti/p/%40zkh6127b
"نحن ابناء الحیدر"
________________________________________________
- ۲.۴k
- ۲۵ مرداد ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
در حال بارگزاری
خطا در دریافت مطلب های مرتبط