است. مجرمی است که جرمی مرتکب شده و باید مثل بقیهٔ مجرمان
متاسفانه ارسال پیامهای غلط جریان اصلاحات (10 سال پس از صدور حکم قتل سلمان رشدی مرتد) به طرف غربی باعث امیداوری سلمان رشدی و سایر عناصر هتاک شد.
رشدی بعدها در مصاحبه با تلویزیون سلطنتی بی.بی.سی رسماً از اصلاح طلبان تشکر کرد، رشدی در این مصاحبه ضمن اذعان به شرایط سخت زندگیاش پس از فتوای تاریخی حضرت امام خمینی (ره)، آن دوران را وحشت بار خواند. بی بی سی در ادامه از قول سلمان رشدی تصریح میکند که: «تنها با روی کار آمدن اصلاح طلبان در ایران بود که او احساس کرد میتواند به زندگی عادی برگردد.» زمانی که «سیدمحمد خاتمی، رئیس جمهور ایران در مصاحبهای در ژوئن 2001 گفت که ماجرای سلمان رشدی از نظر او «موضوعی خاتمه یافته است».
شبکه سلطنتی بی.بی.سی در گزارشی با عنوان "گاهشمار روابط ایران و بریتانیا؛ شش دهه فراز و فرود بی پایان" مینویسد: «روابط با بریتانیا به سطح سفیر برگشت. این پس از آن بود که دولت خاتمی موافقت کرد از ترغیب مسلمانان برای اجرای فتوای قتل سلمان رشدی خودداری کند».
قطعاً مقصود حضرت امام هم از تاکید بر اجرای حکم رشدی این بود که مانع تکرار توهین به مقدسات اسلامی شوند. طبق حکم امام خمینی و مقام معظم رهبری، مهدورالدم بودن سلمان رشدی (حتی اگر توبه کند و زاهد زمان شود) همچنان پا برجاست. در واقع سران دولت اصلاحات با این فتوای تاریخی امام خمینی برای قتل یک مرتد، به عنوان یک ابزار سیاسی برخورد کردند و عملاً مسیر را برای اهانت به مقدسات اسلامی، قرآن و ائمه معصومین هموار نمودند.
نمونه دوم؛ دولت اصلاحات؛ دولت هجمه به مقدسات
طیف تندروی اصلاح طلب بارها توهین به ائمه اطهار و مقدسات را در کارنامه خود ثبت کرده است؛ «حتی علیه خدا هم میتوان تظاهرات کرد (ابراهیم اصغرزاده)»، «حضرت علی (ع) مانند معاویه مشروعیت خود را از مردم گرفته است (رجبعلی مزروعی)»، «معصومین بدون نظارت مردم در معرض انحراف هستند (عزت الله سحابی)»، «خدای جدید با خدای گذشتگان متفاوت است (عبدالکریم سروش)»، «فرهنگ شهادت خشونت آفرین است، اگر کشته شدن آسان شد، کشتن هم آسان میشود (عبدالکریم سروش)»، «امروز خدا در جامعه هیچ کاره است (محسن کدیور)»، «احکام قرآن متناسب با زندگی قبیلهای است، قرآن کریم برای ما قابل
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.