بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
قبل از پاسخ، توجه به یک نکته مهمی که مکرر بیان شده است ضرورت دارد. اگر دقت شود، اغلب اینگونه شبهاتی که غالباً با لحنی خاص نیز مطرح می گردد، بر اساس یک صورت مسئله غلط ینا شدهاند! یعنی اول تعریف غلطی را به اسلام حمل میکنند، بعد بر اساس آن تعریف، حکم غلطی نیز میدهند و بعد سؤال و شبهه میکنند که چرا این گونه است؟ پس در واقع انتقاد یا اعتراض به تعریف و حکم خودشان بر میگردد و نه به اسلام و قرآن کریم.
به طور قطع و یقین بدانیم که اغلب کسانی که اینگونه شبهات را طراحی و یا به قصد و غرض اشاعه میکنند نه آنان که واقعاً با شبهه مواجه شده و پاسخ میطلبند - مانند کاربران گرامی این اینستاگرام( پیچ بنده)که شبهات مطروحه یا ایجاد شده را سؤال میکنند.، اصلاً قرآن را حتی قرائت و تلاوت هم نکرده اند، چه رسد به این که در مباحث آن تحقیق و مطالعه ای کرده باشند، بلکه فقط چند جمله با چاشنی چند آیه یا حدیثی که به غلط نیز ترجمه و تفسیر شده است را از وبلاگها و سایتهایی که هیچ هدف و وظیفهای به جز ضد تبلیغ علیه اسلام و به ویژه تشیع ندارند، بر میدارند و سپس میپرسند چرا در اسلام چنین و چنان است؟ از همینها اگر سؤال کنید همین عورت که می گویید معنای بسیار آشکاری دارد، یعنی چه؟ نمیدانند و به ظنّ و گمان و یا عادات محاورهای خود استناد میکنند.
الف) - مخاطب وحی، یعنی کسی که به او وحی نازل شده، مرد است. پس بسیاری از ضمایر مذکر خواهد بود.
ب) - در قرآن کریم سُوَری وجود دارد که غالب آن اختصاص به زنان، مقام، جایگاه یا حقوق شان دارد. مثل سورههای نساء، کوثر و مریم - و زنانی چون فاطمة الزهراء که منبع و معدن خیر کثیر (کوثر)، سبب ابتر و بی ادامه نماندن هدایت الهی و ام الائمه (ع) میباشند و هم چنین حضرات مریم و آسیه (ع) الگوی همگان از مرد و زن معرفی شدهاند.
پ) - بخش عمدهای از احکام وواجبات اسلام در مناسک که به مرد و زن واجب شده است مثل سعی بین صفا و مروه، تأسی به اقدامات یک زن هاجر میباشد که نه نبی بوده و نه معصوم.
ج)- آیات قرآن کریم به لحاظ موضوعی به چنددسته تقسیم میشود که در دسته بندی کلّی میتوان به اعتقادات - جهان بینی و نیز احکام -بایدها ونبایدها و یا به تعبیر ایدئولوژی اشاره نمود.
ج/1)- در آیاتی که مربوط به اعتقادات، جهان بینی، ارزشها، ضد ارزشها، عقلانیت و کرامت انسان است، عموم مخاطب قرار گرفتهاند. چرا که رشد و تعالی مربوط به روح انسان است و روح جنسیّت مذکر یا مؤنث ندارد.مانند: (ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
قبل از پاسخ، توجه به یک نکته مهمی که مکرر بیان شده است ضرورت دارد. اگر دقت شود، اغلب اینگونه شبهاتی که غالباً با لحنی خاص نیز مطرح می گردد، بر اساس یک صورت مسئله غلط ینا شدهاند! یعنی اول تعریف غلطی را به اسلام حمل میکنند، بعد بر اساس آن تعریف، حکم غلطی نیز میدهند و بعد سؤال و شبهه میکنند که چرا این گونه است؟ پس در واقع انتقاد یا اعتراض به تعریف و حکم خودشان بر میگردد و نه به اسلام و قرآن کریم.
به طور قطع و یقین بدانیم که اغلب کسانی که اینگونه شبهات را طراحی و یا به قصد و غرض اشاعه میکنند نه آنان که واقعاً با شبهه مواجه شده و پاسخ میطلبند - مانند کاربران گرامی این اینستاگرام( پیچ بنده)که شبهات مطروحه یا ایجاد شده را سؤال میکنند.، اصلاً قرآن را حتی قرائت و تلاوت هم نکرده اند، چه رسد به این که در مباحث آن تحقیق و مطالعه ای کرده باشند، بلکه فقط چند جمله با چاشنی چند آیه یا حدیثی که به غلط نیز ترجمه و تفسیر شده است را از وبلاگها و سایتهایی که هیچ هدف و وظیفهای به جز ضد تبلیغ علیه اسلام و به ویژه تشیع ندارند، بر میدارند و سپس میپرسند چرا در اسلام چنین و چنان است؟ از همینها اگر سؤال کنید همین عورت که می گویید معنای بسیار آشکاری دارد، یعنی چه؟ نمیدانند و به ظنّ و گمان و یا عادات محاورهای خود استناد میکنند.
الف) - مخاطب وحی، یعنی کسی که به او وحی نازل شده، مرد است. پس بسیاری از ضمایر مذکر خواهد بود.
ب) - در قرآن کریم سُوَری وجود دارد که غالب آن اختصاص به زنان، مقام، جایگاه یا حقوق شان دارد. مثل سورههای نساء، کوثر و مریم - و زنانی چون فاطمة الزهراء که منبع و معدن خیر کثیر (کوثر)، سبب ابتر و بی ادامه نماندن هدایت الهی و ام الائمه (ع) میباشند و هم چنین حضرات مریم و آسیه (ع) الگوی همگان از مرد و زن معرفی شدهاند.
پ) - بخش عمدهای از احکام وواجبات اسلام در مناسک که به مرد و زن واجب شده است مثل سعی بین صفا و مروه، تأسی به اقدامات یک زن هاجر میباشد که نه نبی بوده و نه معصوم.
ج)- آیات قرآن کریم به لحاظ موضوعی به چنددسته تقسیم میشود که در دسته بندی کلّی میتوان به اعتقادات - جهان بینی و نیز احکام -بایدها ونبایدها و یا به تعبیر ایدئولوژی اشاره نمود.
ج/1)- در آیاتی که مربوط به اعتقادات، جهان بینی، ارزشها، ضد ارزشها، عقلانیت و کرامت انسان است، عموم مخاطب قرار گرفتهاند. چرا که رشد و تعالی مربوط به روح انسان است و روح جنسیّت مذکر یا مؤنث ندارد.مانند: (ادامه دارد...)
۵۴۵
۲۴ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.