(6)
(6)
طهارت یعنی پاک شدن از حالت قبلی و آیه اشاره ای به حمام رفتن و غسل ندارد. هرچند حمام و دوش آب هم پاکی محسوب می شود و یا هر پاکیزگی در لباس و بدن ایده آل محسوب می شود.
بیایید آیه را دو قسمت کنیم بخش اول محدودیت و ممنوعیت و قسمت دوم آزادی و استفاده از نعمت. اما چرا قسمت بعدی گفته نمی شود؟ یکی از آیات قرآن اشاره به گروهی دارد که بخشی از قرآن را قبول دارند و قسمت دیگر را بیان نمی کنند و مخفی می کنند. به هر صورت حق آیات بیان کردن کامل آن است و نه گزینشی بیان کردن.
قسمت دوم آیه:
(فاذا تطهرن)
توجه به زمان دارد و تاکید مجدد بر هنگام پاکیزگی (اتمام پریود) همانطور که دیدیم حرف (فا ) برای نتیجه گیری استفاده می شود و اینگونه می گوییم: ( سر انجام در وقت پاک گردیدن)
(فاتوهن) مجدد حرف (فا) تکرار شده که نشان دهنده اهمیت می باشد و می گوییم ( پس بهره مند کنید از......)
دقت کنیم که آیه نمی گوید بعد از پریود داشتن آمیزش جنسی اشکالی ندارد که می فرمود (لیس علیکم جناح) بلکه به صورت امر و فرمان به زن و شوهر می گوید از یک دیگر کامیاب شوید! به هر میزان که در اول آیه نهی کرده بود اکنون دو برابر تاکید بر رابطه عاشقانه دارد.
همانطور که تامین خوراک و مسکن به عهده مرد می باشد در اینجا هم مرد موظف به عاشقانه ها (بوسیدن یا دست در دست هم بودن و آمیزش) شده است. تامین نیازهای هر یک از زوجین به عهده همسر می باشد اما چرا خداوند به این پیوندها اهمیت داده است؟
طهارت یعنی پاک شدن از حالت قبلی و آیه اشاره ای به حمام رفتن و غسل ندارد. هرچند حمام و دوش آب هم پاکی محسوب می شود و یا هر پاکیزگی در لباس و بدن ایده آل محسوب می شود.
بیایید آیه را دو قسمت کنیم بخش اول محدودیت و ممنوعیت و قسمت دوم آزادی و استفاده از نعمت. اما چرا قسمت بعدی گفته نمی شود؟ یکی از آیات قرآن اشاره به گروهی دارد که بخشی از قرآن را قبول دارند و قسمت دیگر را بیان نمی کنند و مخفی می کنند. به هر صورت حق آیات بیان کردن کامل آن است و نه گزینشی بیان کردن.
قسمت دوم آیه:
(فاذا تطهرن)
توجه به زمان دارد و تاکید مجدد بر هنگام پاکیزگی (اتمام پریود) همانطور که دیدیم حرف (فا ) برای نتیجه گیری استفاده می شود و اینگونه می گوییم: ( سر انجام در وقت پاک گردیدن)
(فاتوهن) مجدد حرف (فا) تکرار شده که نشان دهنده اهمیت می باشد و می گوییم ( پس بهره مند کنید از......)
دقت کنیم که آیه نمی گوید بعد از پریود داشتن آمیزش جنسی اشکالی ندارد که می فرمود (لیس علیکم جناح) بلکه به صورت امر و فرمان به زن و شوهر می گوید از یک دیگر کامیاب شوید! به هر میزان که در اول آیه نهی کرده بود اکنون دو برابر تاکید بر رابطه عاشقانه دارد.
همانطور که تامین خوراک و مسکن به عهده مرد می باشد در اینجا هم مرد موظف به عاشقانه ها (بوسیدن یا دست در دست هم بودن و آمیزش) شده است. تامین نیازهای هر یک از زوجین به عهده همسر می باشد اما چرا خداوند به این پیوندها اهمیت داده است؟
۲.۷k
۰۳ آذر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۷)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.