عن الرضا (ع) عن آبائه (ع) قال قال رسول الله (ص) حرمت الجن
عن الرضا (ع) عن آبائه (ع) قال قال رسول الله (ص) حرمت الجنة علی من ظلم اهل بیتی و علی من قاتلهم و علی المعین علیهم و علی من تسبهم «اُولئک لا خلاق لهم فی الآخرة ، ولا یکلّمهم اللّه ولا ینظر إلیهم یوم القیامة و لا یزکّیهم و لهم عذاب ألیم »
( بحار ج ۲4 ص ۲۲4 ح 14 / عیون أخبار الرضا ج 2 ص 34 ح 65 / تفسیر نور الثقلین ج 1 ص 355 / تفسیر کنز الدقائق ج 2 ص 130 / احقاق الحق ج 9 ص 435 / طرف من الأنباء والمناقب السید بن طاووس ج1 ص 286 / کشف الغمة ج 2 ص 16 / مسند الإمام الرضا (ع) ج 1 ص 69 ) #سند_معتبر
امام رضا(ع) به نقل از پدران بزرگوارش از پیامبر اکرم(ص) فرمود : بهشت حرام است بر کسی که بر اهل بیت ظلم کند یا با آنها جنگ کند یا علیه آنها کسی را کمک کند یا آنها را سب کند.
در کتب مکرر اهل تسنن هم مکرر در مکرر این مضمون وارد شده است. و مصادیق فی القربی و اهل بیت مشخص شده است. مشتی از خروار را در آدرس های زیر مشاهده کنید. خب به اهل بیت ظلم نکردند؟ به حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) و امام مجتبی(ع) و سیدالشهدا(ع) ظلم نکردند؟ با آنها جنگ نکردند؟ علیه انها اجتماع نکردند؟ سالیان سال امیرالمومنین را سب و لعن نکردند؟ حکومت اسلامی را از کف اینها بیرون نکردند؟ علم الهی سرشار اینها را نادیده نگرفتند؟ همین امروز هم علوم و فقه و کلام و اسلام شناسی اهل بیت(ع) را رها نکرده اند؟ این احادیث واضح نیست؟ شفاف نیست؟ متعدد و متواتر نیست؟؟ کجاست عمل به کلام و سنت پیامبر(ص) ؟ کجاست مودت و اجر رسالت؟ در سقیفه ادا کردند؟ یا با دستهای بسته امیرالمومنین؟ یا با پهلوی شکسته حضرت صدیقه؟ یا با پیکر تیر باران شده کریم اهل بیت؟ یا با سر بر نیزه سیدالشهدا؟ یا با اسارت فرزندان و کودکان پیامبر؟ یا با ثقه خواندن عمر سعد در احادیث شان؟ یا با جشن گرفتن عاشورا؟ یا با مخفی کردن جریانات کربلا ؟ یا با مجتهد خواندن معاویه و یزید؟ اهل سقیفه چه دفاعی دارند؟ جهان اسلام امروز با کدام اسلام سربلند است؟ با اسلام علوی و حسینی یا اسلام اموی و غاصبین؟ فماذا بعد الحق الا الضلال؟ (یونس 32) ولایت اهل بیت محور هر ائتلافی است. هیچ قرائتی از اسلام بدون تطبیق بر قرائت اهل بیت(ع) اعتباری ندارد و اینها مفسرین واقعی اسلام ناب در همه ابواب اند. بله محبت خوب است اما کافی نیست اطاعت می خواهد. به قول رهبر معظم: ولایت لازم است.
بخشی از کتب حدیثی و تفسیری اهل تسنن در تایید مضمون حدیث فوق
سنن الترمذی: 5 / 699 ح 387، ذخائر العقبی، محب الدین: 25، الناسخ والمنسوخ، النحاس: 1 / 387، أحکام القرآن: 2 / 192، البدایه والنهایه، ابن کثیر: 8 / 36، کنز العمال، الهندی: 12 / 96 ح 34159
أخرج الترمذی من حدیث زید بن أرقم أن رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) قال: لعلی وفاطمه والحسن والحسین: أنا حرب لمن حاربتم وسلم لمن سالمتم.
تفسیر القرطبی ج 16 ص 22
عن سعید بن جبیر عن ابن عباس: لما أنزل الله عزّ وجلّ: (قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی) قالوا : یا رسول الله من هؤلاء الذین نودّهم؟ قال (صلی الله علیه وآله وسلم): علی وفاطمه وابناؤهما (علیهم السلام).
جوینی سنی شافعی فرائد السمطین ج 2 ص 280
عن علیّ بن أبی طالب(ع) قال: قال رسول اللّه(ص) حرّمت الجنّة علی من ظلم أهل بیتی و قاتلهم و علی المعین علیهم أولئک لا خلاق لهم فی الآخرة و لا یکلّمهم اللّه یوم القیامة،و لا یزکّیهم و لهم عذاب ألیم.
زمخشری معتزلی در تفسیرش ذیل آیه شریفه «قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی »
از رسول خدا (ص) نقل می کند: «حرمت الجنة علی من ظلم اهل بیتی و آذانی فی عترتی» بهشت حرام است بر کسی که اهل بیتم را مورد ستم قرار دهد و مرا در عترتم آزار دهد .
ابن حجر سنی شافعی صواعق المحرقه ص 143
«من سب اهل بیتی فانما یرتد عن الله والاسلام و من آذانی فی عترتی فعلیه لعنة الله و من آذانی فی عترتی فقد آذی الله . ان الله حرم الجنة علی من ظلم اهل بیتی او قاتلهم او اعان علیهم او سبهم »
تفسیر القرطبی ج 16 ص 22، تفسیر أبی السعود ج 8 ص 30
و ذکره القرطبی عن النبی (صلی الله علیه وآله وسلم) : حرمت الجنه علی من ظلم أهل بیتی وآذانی فی عترتی.
العلامة السخاوی الشافعی
«استجلاب ارتقاء الغرف بحب أقرباء الرسول ذوی الشرف» ص 57
عن علی رضی اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلم: ان اللّه حرم الجنة علی من ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو أعان علیهم أو سبهم.
العلامة الجیانجوری فی «الامام المهاجر» ص 221
قال النبی صلّی اللّه علیه و سلم: حرمت الجنة علی من ظلمنی فی أهل بیتی و آذانی فی عترتی.
و ایضا ص 222 قال النبی صلّی اللّه علیه و سلم: ان اللّه حرم الجنة علی من ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو أعان علیهم أو سبهم.
العلامة صل
( بحار ج ۲4 ص ۲۲4 ح 14 / عیون أخبار الرضا ج 2 ص 34 ح 65 / تفسیر نور الثقلین ج 1 ص 355 / تفسیر کنز الدقائق ج 2 ص 130 / احقاق الحق ج 9 ص 435 / طرف من الأنباء والمناقب السید بن طاووس ج1 ص 286 / کشف الغمة ج 2 ص 16 / مسند الإمام الرضا (ع) ج 1 ص 69 ) #سند_معتبر
امام رضا(ع) به نقل از پدران بزرگوارش از پیامبر اکرم(ص) فرمود : بهشت حرام است بر کسی که بر اهل بیت ظلم کند یا با آنها جنگ کند یا علیه آنها کسی را کمک کند یا آنها را سب کند.
در کتب مکرر اهل تسنن هم مکرر در مکرر این مضمون وارد شده است. و مصادیق فی القربی و اهل بیت مشخص شده است. مشتی از خروار را در آدرس های زیر مشاهده کنید. خب به اهل بیت ظلم نکردند؟ به حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین(ع) و امام مجتبی(ع) و سیدالشهدا(ع) ظلم نکردند؟ با آنها جنگ نکردند؟ علیه انها اجتماع نکردند؟ سالیان سال امیرالمومنین را سب و لعن نکردند؟ حکومت اسلامی را از کف اینها بیرون نکردند؟ علم الهی سرشار اینها را نادیده نگرفتند؟ همین امروز هم علوم و فقه و کلام و اسلام شناسی اهل بیت(ع) را رها نکرده اند؟ این احادیث واضح نیست؟ شفاف نیست؟ متعدد و متواتر نیست؟؟ کجاست عمل به کلام و سنت پیامبر(ص) ؟ کجاست مودت و اجر رسالت؟ در سقیفه ادا کردند؟ یا با دستهای بسته امیرالمومنین؟ یا با پهلوی شکسته حضرت صدیقه؟ یا با پیکر تیر باران شده کریم اهل بیت؟ یا با سر بر نیزه سیدالشهدا؟ یا با اسارت فرزندان و کودکان پیامبر؟ یا با ثقه خواندن عمر سعد در احادیث شان؟ یا با جشن گرفتن عاشورا؟ یا با مخفی کردن جریانات کربلا ؟ یا با مجتهد خواندن معاویه و یزید؟ اهل سقیفه چه دفاعی دارند؟ جهان اسلام امروز با کدام اسلام سربلند است؟ با اسلام علوی و حسینی یا اسلام اموی و غاصبین؟ فماذا بعد الحق الا الضلال؟ (یونس 32) ولایت اهل بیت محور هر ائتلافی است. هیچ قرائتی از اسلام بدون تطبیق بر قرائت اهل بیت(ع) اعتباری ندارد و اینها مفسرین واقعی اسلام ناب در همه ابواب اند. بله محبت خوب است اما کافی نیست اطاعت می خواهد. به قول رهبر معظم: ولایت لازم است.
بخشی از کتب حدیثی و تفسیری اهل تسنن در تایید مضمون حدیث فوق
سنن الترمذی: 5 / 699 ح 387، ذخائر العقبی، محب الدین: 25، الناسخ والمنسوخ، النحاس: 1 / 387، أحکام القرآن: 2 / 192، البدایه والنهایه، ابن کثیر: 8 / 36، کنز العمال، الهندی: 12 / 96 ح 34159
أخرج الترمذی من حدیث زید بن أرقم أن رسول الله (صلی الله علیه وآله وسلم) قال: لعلی وفاطمه والحسن والحسین: أنا حرب لمن حاربتم وسلم لمن سالمتم.
تفسیر القرطبی ج 16 ص 22
عن سعید بن جبیر عن ابن عباس: لما أنزل الله عزّ وجلّ: (قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی) قالوا : یا رسول الله من هؤلاء الذین نودّهم؟ قال (صلی الله علیه وآله وسلم): علی وفاطمه وابناؤهما (علیهم السلام).
جوینی سنی شافعی فرائد السمطین ج 2 ص 280
عن علیّ بن أبی طالب(ع) قال: قال رسول اللّه(ص) حرّمت الجنّة علی من ظلم أهل بیتی و قاتلهم و علی المعین علیهم أولئک لا خلاق لهم فی الآخرة و لا یکلّمهم اللّه یوم القیامة،و لا یزکّیهم و لهم عذاب ألیم.
زمخشری معتزلی در تفسیرش ذیل آیه شریفه «قل لا اسالکم علیه اجرا الا المودة فی القربی »
از رسول خدا (ص) نقل می کند: «حرمت الجنة علی من ظلم اهل بیتی و آذانی فی عترتی» بهشت حرام است بر کسی که اهل بیتم را مورد ستم قرار دهد و مرا در عترتم آزار دهد .
ابن حجر سنی شافعی صواعق المحرقه ص 143
«من سب اهل بیتی فانما یرتد عن الله والاسلام و من آذانی فی عترتی فعلیه لعنة الله و من آذانی فی عترتی فقد آذی الله . ان الله حرم الجنة علی من ظلم اهل بیتی او قاتلهم او اعان علیهم او سبهم »
تفسیر القرطبی ج 16 ص 22، تفسیر أبی السعود ج 8 ص 30
و ذکره القرطبی عن النبی (صلی الله علیه وآله وسلم) : حرمت الجنه علی من ظلم أهل بیتی وآذانی فی عترتی.
العلامة السخاوی الشافعی
«استجلاب ارتقاء الغرف بحب أقرباء الرسول ذوی الشرف» ص 57
عن علی رضی اللّه عنه قال: قال رسول اللّه صلّی اللّه علیه و سلم: ان اللّه حرم الجنة علی من ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو أعان علیهم أو سبهم.
العلامة الجیانجوری فی «الامام المهاجر» ص 221
قال النبی صلّی اللّه علیه و سلم: حرمت الجنة علی من ظلمنی فی أهل بیتی و آذانی فی عترتی.
و ایضا ص 222 قال النبی صلّی اللّه علیه و سلم: ان اللّه حرم الجنة علی من ظلم أهل بیتی أو قاتلهم أو أعان علیهم أو سبهم.
العلامة صل
۱۳.۹k
۱۳ آبان ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.