تفسیر قرآن
پیامهای آیه 66 سوره بقره
- شكست ها و پيروزى ها بايد براى آيندگان درس باشد. «نكالاً... لما خلفها»
- عبرت گرفتن و پندپذيرى، نيازمند داشتن روحيّه ى تقواست. «موعظةً للمتّقين»
پیامهای آیه 67 سوره بقره
- اگر فرمان خداوند، با ذهن و سليقه ى ما مطابق نيامد و راز آن را نفهميديم، نبايد آنرا انكار كنيم. «انّ اللّه يأمركم... أتتّخذنا هزواً»
- موسى عليه السلام دستور ذبح گاو را از سوى خدا معرّفى مى كند تا بلكه رعايت ادب نموده وتسليم شوند، ولى آنها باز بهانه گيرى مى كنند. «انّ اللّه يأمركم»
- خداوند اگر اراده نمايد، از به هم خوردن دو مرده، مرده اى زنده مى شود. «تذبحوا بقرة»
- در كشتن گاو، تقدّس گاو كوبيده مى شود. همانند بت شكنى ابراهيم عليه السلام و آتش زدن گوساله ى طلايى سامرى. «تذبحوا بقرةً»
- درجه ى ايمان مردم به پيامبرشان، از برخورد آنها در مقابل دستورات وى فهميده مى شود. «اتتّخذنا هزوا»
- استعاذه و پناه بردن به خدا، يكى از راه هاى بيمه شدن است. عصمت انبيا در سايه ى استعاذه و امثال آن است. «اعوذ...»
- مسخره كردن، كار افراد جاهل وبى خرد است. «اكون من الجاهلين»
- جهل، خطرى است كه اولياى خدا، از آن به خدا پناه مى برند. «اعوذ باللَّه ان اكون من الجاهلين»
- خداوند در يك ماجرا، توحيد؛ قدرت نمايى خود، نبوّت؛ معجزه موسى، و معاد؛ زنده شدن مرده را به اثبات مى رساند.
بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
- شكست ها و پيروزى ها بايد براى آيندگان درس باشد. «نكالاً... لما خلفها»
- عبرت گرفتن و پندپذيرى، نيازمند داشتن روحيّه ى تقواست. «موعظةً للمتّقين»
پیامهای آیه 67 سوره بقره
- اگر فرمان خداوند، با ذهن و سليقه ى ما مطابق نيامد و راز آن را نفهميديم، نبايد آنرا انكار كنيم. «انّ اللّه يأمركم... أتتّخذنا هزواً»
- موسى عليه السلام دستور ذبح گاو را از سوى خدا معرّفى مى كند تا بلكه رعايت ادب نموده وتسليم شوند، ولى آنها باز بهانه گيرى مى كنند. «انّ اللّه يأمركم»
- خداوند اگر اراده نمايد، از به هم خوردن دو مرده، مرده اى زنده مى شود. «تذبحوا بقرة»
- در كشتن گاو، تقدّس گاو كوبيده مى شود. همانند بت شكنى ابراهيم عليه السلام و آتش زدن گوساله ى طلايى سامرى. «تذبحوا بقرةً»
- درجه ى ايمان مردم به پيامبرشان، از برخورد آنها در مقابل دستورات وى فهميده مى شود. «اتتّخذنا هزوا»
- استعاذه و پناه بردن به خدا، يكى از راه هاى بيمه شدن است. عصمت انبيا در سايه ى استعاذه و امثال آن است. «اعوذ...»
- مسخره كردن، كار افراد جاهل وبى خرد است. «اكون من الجاهلين»
- جهل، خطرى است كه اولياى خدا، از آن به خدا پناه مى برند. «اعوذ باللَّه ان اكون من الجاهلين»
- خداوند در يك ماجرا، توحيد؛ قدرت نمايى خود، نبوّت؛ معجزه موسى، و معاد؛ زنده شدن مرده را به اثبات مى رساند.
بر گرفته از کتاب الکترونیکی تفسير نور مرکز اطلاع رسانی غدیر
۸.۷k
۲۸ خرداد ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.