چرا انسان دست با پنج انگشت دارد و پرندگان و حیوانات دست پ
چرا انسان دست با پنج انگشت دارد و پرندگان و حیوانات دست پنج انگشتی ندارند؟؟؟؟؟
خوب چه اشکالی داشت اونا هم دست های مثل انسان داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟
امام صادق علیه السلام به مفضل فرمودند:
از آنجا که انسان هوش و اندیشه دارد و می تواند به کارهایی
چوووووووووووووون
ساخت، بازرگانی، زرگری، خیاطی و دیگر کارها بپردازد، برای او دستهایی بزرگ و انگشتانی قوی و مناسب آفریده شده تا بتواند اشیا را بگیرد و به این حرفه ها بپردازد.
چنین تقدیر شد که غذای حیوانات گوشتخوار از شکار حیوانات باشد؛
از این روووووووووووووو
برای این حیوانات دستها، پنجه ها و چنگالهایی سخت، تیز و محکم و مناسب برای شکار کردن آفریده شد.
این دست و پنجه و چنگال برای حرفه های انسانی مناسب نیستند.
حیوانات علفخوار نیز از آنجا که حکمت اقتضا کرده که
نه صنعت و حرفه ای [همانند آنچه نام بردیم] داشته باشند
و نه شکار کنند،
برای برخی از آنها سم هایی آفریده شده که از سختی و ناهمواری چراگاهها آزار نبینند
و برای شماری [از این علفخواران] سم هایی گوی دار آفریده شده همانند گوی و گودی پای آدمی تا بر زمین منطبق گردد و برای سواری و باربری مناسب باشند.
بحار الانوار جلد سوم توحید مفضل مجلس دوم
خوب چه اشکالی داشت اونا هم دست های مثل انسان داشته باشند؟؟؟؟؟؟؟
امام صادق علیه السلام به مفضل فرمودند:
از آنجا که انسان هوش و اندیشه دارد و می تواند به کارهایی
چوووووووووووووون
ساخت، بازرگانی، زرگری، خیاطی و دیگر کارها بپردازد، برای او دستهایی بزرگ و انگشتانی قوی و مناسب آفریده شده تا بتواند اشیا را بگیرد و به این حرفه ها بپردازد.
چنین تقدیر شد که غذای حیوانات گوشتخوار از شکار حیوانات باشد؛
از این روووووووووووووو
برای این حیوانات دستها، پنجه ها و چنگالهایی سخت، تیز و محکم و مناسب برای شکار کردن آفریده شد.
این دست و پنجه و چنگال برای حرفه های انسانی مناسب نیستند.
حیوانات علفخوار نیز از آنجا که حکمت اقتضا کرده که
نه صنعت و حرفه ای [همانند آنچه نام بردیم] داشته باشند
و نه شکار کنند،
برای برخی از آنها سم هایی آفریده شده که از سختی و ناهمواری چراگاهها آزار نبینند
و برای شماری [از این علفخواران] سم هایی گوی دار آفریده شده همانند گوی و گودی پای آدمی تا بر زمین منطبق گردد و برای سواری و باربری مناسب باشند.
بحار الانوار جلد سوم توحید مفضل مجلس دوم
۲.۴k
۱۳ آذر ۱۳۹۸
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.