آخرین خبر : اظهارات صریح مراجع تقلید درباره دریافت سود تو
آخرین خبر : اظهارات صریح مراجع تقلید درباره دریافت سود توسط بانک ها
تاریخ انتشار: 95/01/11 17:0
آخرین خبر/ آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است گفت: زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته میشود.
این اظهار نظر صریح در حالی عنوان شده است که طی امروز و روزهای گذشته نیز چند تن از مراجع عظام تقلید اظهارات پی در پی و روشنی درباره دریافت سود از سوی بانک ها داشته اند.
آیتالله جوادیآملی: حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است
آیت الله جوادی آملی امروز با بیان اینکه حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است گفت: زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته میشود؛ هزاران تن علف از برزیل با کشتی وارد ایران شده است در صورتی که میتوان با دوری از اختلاسها و دزدیها از سرمایههای گسترده نظام اسلامی استفاده مطلوب کرده و مشکل بیکاری و اقتصاد را کاهش دهیم.
به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی فنی نیست بلکه فرهنگی بوده و در این اقتصاد به ایستادگی در برابر مشکلات توجه ویژه شده است و اگر بخواهیم در برابر بیگانه نه بگوییم باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشیم.وی از مفهوم اصلی فقیر در ادبیات عرب یاد کرد و ادامه داد: ملت بدون ثروت مادی فقیر بوده و ستون فقرات او شکسته است؛ اکنون این ثروتها در بانکهای ربوی جمعآوری شده در صورتی که ظرفیتهای بسیاری در نقاط مختلف کشور نیازمند این سرمایههاست.
آیت الله نوری همدانی: دریافت سود از دیرکرد وام های بانکی ربا و حرام است
در همین رابطه، آیت الله نوری همدانی دیروز با بیان اینکه خداوند در هفت سوره قرآن، ربا را حرام اعلام کرده است، گفت: خداوند ربا را خانمان برانداز و توام با مفاسد فراوان دانسته لذا آن را عملی حرام معرفی کرده است. آیت الله نوری همدانی همچنین گفت: بانک ها نیز باید هر آنچه که به عنوان بهره گرفتند، پس بدهند.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که اقتصاد مد نظر اسلام اقتصاد مبتنی برتولید است و اسلام با این طرز استفاده از پول مخالف است، گفت: اسلام ،دین کار است و می گوید برای بدست آوردن پول یا باید کار کنید و یا مثل مضاربه و امثال اینها سرمایه خود را در خدمت کاری قرار دهید.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه استفاده از پول برای پول بدست آوردن مفاسد زیادی دارد،در تبیین علت آن گفت: برای اینکه صاحب پول در خانه اش نشسته و بدون اینکه دردسر ساختن کارخانه یا در افتادن با کارگرها را داشته باشد، پول بدست می آورد ولی اگر مساله بهره و سود در کار نباشد آن شخص مجبور است پول خود را در راه عمران، آبادانی، صنعت و کشاورزی به کار گیرد. آیت الله نوری همدانی گفت: از طرفی آن کسی که مقروض است، روز به روز مقروض تر می شود، لذا اسلام با این کار مخالف است، و ما نیز این مساله را به آقای دکتر سیف ( رئیس بانک مرکزی) که به قم آمده بود، اعلام کردیم.
آیتالله سبحانی: سود بانکی مصداق ربا است/ پرداختن و گرفتن سود بانک اشکال دارد
آیت الله سبحانی هم یکی دیگر از مراجع عظام تقلید، عنوان کردند سود بانکی خلاف شرع است و باید از دریافت و پرداخت آن جلوگیری شود.
به گزارش فارس این مرجع تقلید امروز با اشاره به داستانی در خصوص جریان فتح عربستان توسط پیامبر و درخواست اهل طائف برای مجاز دانستن ربا در مراودات اقتصادی این منطقه خاطرنشان کرد: سود مصداق ربا است و در هر جایی باشد باید از بین برود. وی تصریح کرد: اگر اقتصاد ما دچار رکود است بهخاطر این بوده که همه پول خود را در بانک گذاشتهاند و سود میگیرند، مردم نباید به بانکها سود بپردازند، گرفتن و پرداختن سود به بانک مشکل دارد.
آیت الله مکارم شیرازی: سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست/ بانکها نباید از بدهیها سود بگیرند
در همین زمینه آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست گفت: بانکها نباید از بدهیها سود بگیرند.
به گزارش فارس، آیتالله مکارم شیرازی، دو روز قبل با اشاره به طرح موضوعاتی از این دست در تماس تلفنی رئیس جمهور برای تبریک سال جدید، تصریح کرد: باید این مسائل نیز در کشور حل شود.
تاریخ انتشار: 95/01/11 17:0
آخرین خبر/ آیت الله جوادی آملی با بیان اینکه حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است گفت: زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته میشود.
این اظهار نظر صریح در حالی عنوان شده است که طی امروز و روزهای گذشته نیز چند تن از مراجع عظام تقلید اظهارات پی در پی و روشنی درباره دریافت سود از سوی بانک ها داشته اند.
آیتالله جوادیآملی: حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است
آیت الله جوادی آملی امروز با بیان اینکه حقوق کارمندان بانکهای ربوی حرام است گفت: زیرا حقوق حلال در برابر کار حلال گرفته میشود؛ هزاران تن علف از برزیل با کشتی وارد ایران شده است در صورتی که میتوان با دوری از اختلاسها و دزدیها از سرمایههای گسترده نظام اسلامی استفاده مطلوب کرده و مشکل بیکاری و اقتصاد را کاهش دهیم.
به گزارش فارس، وی در ادامه افزود: اقتصاد مقاومتی فنی نیست بلکه فرهنگی بوده و در این اقتصاد به ایستادگی در برابر مشکلات توجه ویژه شده است و اگر بخواهیم در برابر بیگانه نه بگوییم باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشیم.وی از مفهوم اصلی فقیر در ادبیات عرب یاد کرد و ادامه داد: ملت بدون ثروت مادی فقیر بوده و ستون فقرات او شکسته است؛ اکنون این ثروتها در بانکهای ربوی جمعآوری شده در صورتی که ظرفیتهای بسیاری در نقاط مختلف کشور نیازمند این سرمایههاست.
آیت الله نوری همدانی: دریافت سود از دیرکرد وام های بانکی ربا و حرام است
در همین رابطه، آیت الله نوری همدانی دیروز با بیان اینکه خداوند در هفت سوره قرآن، ربا را حرام اعلام کرده است، گفت: خداوند ربا را خانمان برانداز و توام با مفاسد فراوان دانسته لذا آن را عملی حرام معرفی کرده است. آیت الله نوری همدانی همچنین گفت: بانک ها نیز باید هر آنچه که به عنوان بهره گرفتند، پس بدهند.
این مرجع تقلید با تاکید بر این که اقتصاد مد نظر اسلام اقتصاد مبتنی برتولید است و اسلام با این طرز استفاده از پول مخالف است، گفت: اسلام ،دین کار است و می گوید برای بدست آوردن پول یا باید کار کنید و یا مثل مضاربه و امثال اینها سرمایه خود را در خدمت کاری قرار دهید.
به گزارش ایرنا، وی با بیان اینکه استفاده از پول برای پول بدست آوردن مفاسد زیادی دارد،در تبیین علت آن گفت: برای اینکه صاحب پول در خانه اش نشسته و بدون اینکه دردسر ساختن کارخانه یا در افتادن با کارگرها را داشته باشد، پول بدست می آورد ولی اگر مساله بهره و سود در کار نباشد آن شخص مجبور است پول خود را در راه عمران، آبادانی، صنعت و کشاورزی به کار گیرد. آیت الله نوری همدانی گفت: از طرفی آن کسی که مقروض است، روز به روز مقروض تر می شود، لذا اسلام با این کار مخالف است، و ما نیز این مساله را به آقای دکتر سیف ( رئیس بانک مرکزی) که به قم آمده بود، اعلام کردیم.
آیتالله سبحانی: سود بانکی مصداق ربا است/ پرداختن و گرفتن سود بانک اشکال دارد
آیت الله سبحانی هم یکی دیگر از مراجع عظام تقلید، عنوان کردند سود بانکی خلاف شرع است و باید از دریافت و پرداخت آن جلوگیری شود.
به گزارش فارس این مرجع تقلید امروز با اشاره به داستانی در خصوص جریان فتح عربستان توسط پیامبر و درخواست اهل طائف برای مجاز دانستن ربا در مراودات اقتصادی این منطقه خاطرنشان کرد: سود مصداق ربا است و در هر جایی باشد باید از بین برود. وی تصریح کرد: اگر اقتصاد ما دچار رکود است بهخاطر این بوده که همه پول خود را در بانک گذاشتهاند و سود میگیرند، مردم نباید به بانکها سود بپردازند، گرفتن و پرداختن سود به بانک مشکل دارد.
آیت الله مکارم شیرازی: سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست/ بانکها نباید از بدهیها سود بگیرند
در همین زمینه آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه سود بانکی شرعاً و عرفا جایز نیست گفت: بانکها نباید از بدهیها سود بگیرند.
به گزارش فارس، آیتالله مکارم شیرازی، دو روز قبل با اشاره به طرح موضوعاتی از این دست در تماس تلفنی رئیس جمهور برای تبریک سال جدید، تصریح کرد: باید این مسائل نیز در کشور حل شود.
۴.۶k
۱۲ فروردین ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.