؛ویرگول؛:
؛ویرگول؛:
پاسخ شایعه
۱) نویسنده شبهه با ترجمه و برداشت غلط از آیات قرآن تلاش دارد نیت شیطانی خود را القا کن؛ در حالیکه برای فهم قرآن مانند همه کتابها ، آشنایی با فرهنگ و زبان آن لازم است . استفاده از ترجمه به تنهایی کافی نیست و باید به تفاسیر مراجعه نمود.
۲) آیه ۳ سوره نسا دستور به تعدد زوجات نمی دهد ! بلکه اشاره دارد شرط ازدواج با بیش از یک همسر ، آنهم بنا به شرایط و اقتضائات آن زمان ، رعایت عدالت میان آنهاست.
این آیه با محدود نمودن مردان که تا پیش از آن به تعداد دلخواه همسر اختیار می کردند ، از تضییع حقوق زنان جلوگیری کرده است.
۳) توصیه آیه ۳۴ سوره نساء برای حفاظت و صیانت از کانون خانواده است و مراتبی دارد که انجام هر مرحله منوط به انجام مراحل قبل و بی نتیجه بودن آنهاست که صراحتا بیان شده است:
الف) پند و اندرز دهید!
ب) در بستر از آنها دوری نمایید!
ج) آنها را تنبیه کنید!
د) اگر از شما پیروی کردند، راهی برای تعدّی بر آنها نجویید!
۴) مرحله تنبیه شرایطی دارد و منظور زدن با چوب مسواک و مانند آن است که سخت و دردآور نباشد و بدون اثر و آسیب باشد . این روش اصولا زدن محسوب نمی شود! در واقع نوازشی توام با تذکر جدی است و پیشوایان معصوم ما صراحتا این مطلب را تشریح فرموده اند.
۵) در اسلام ، زن در شخصیت و کمال انسانی با مرد برابر است و موضوع ارث به مسئولیت های اقتصادی مرد در خانواده و جامعه باز می گردد . دادن نفقه ، مهر ، دیه عاقله ، شرکت در جهاد و پرداخت حقوق واجب اجتماعی بر عهده مردان است و اسلام برای ایجاد تعادل میان مسئولیت و حق این احکام را وضع نموده است. مرد تکلیف دارد آنچه ارث می برد را هزینه کند ، اما زن تکلیفی ندارد و می تواند پس انداز کند . زنان همیشه نصف مردان ارث نمی برند!
۶) شأن نزول آیه ۲۲۳ سوره بقره این بوده که یهود وقتهای معینی را برای آمیزش با زنان مطرح می کرده اند که اسلام در این آیه چنین محدودیتی را بی اعتبار دانست.
۷) مقصود از تشبیه زنان به کشتزار، خود زنان نیستند بلکه جایگاه نطفه در زن است که محل باروری و رشد نسل است و برای پرهیز از نام بردن مستقیم و رعایت عفت کلام ، در قرآن اینگونه یاد شده و از این نمونه در قرآن فراوان داریم.
۸) در آیه ۳۴ سوره نساء “قوامیت” به معنای سلطه یا برتری مردان به زنان نیست بلکه “قوامون علی النسا” به معنای سرپرستی، کارپردازی و نگهبانی مرد برای خانواده است تا تکیه گاه زن و فرزندان قرار گیرد.
مرد همچون چوب پایه ای برای ساقه گل که زن است میباشد و این دو بهم نیازمندند،مرد باید از زن حفاظت کند چون زن ظریف و لطیف است نه مرد جنگی ،
همانطور که تامین نیاز عاطفی و مهرو محبت بیشتر بازن است چون سرشت زن و مرد مکمل هم افریده شده اند...
۹) حکم بردگی تنها مربوط به کافرانی بود که در تهاجم نظامی و با هدف نابودی سرزمین اسلامی شرکت کرده باشند، آنهم با صلاحدید حاکم اسلامی و نه همیشه ؛ این حکم در زمانی که برده گیری قانون جاری بوده حکمی عادلانه و در جهت رعایت مصلحت جامعه اسلامی و حتی رعایت حال جنگجویان مغلوب بوده و اسلام این اجازه محدود را داد تا مشرکان به حمله بر کشور اسلامی گستاخ نشوند.
۱۰) پس بردگی نه تنها شامل بانوان مسلمان نیست بلکه فقط مختص به متجاوزین به اسلام و مسلمانان بوده است و در زمان حال هم موضوعیت نداردواین موضوع یکی از عوامل وسیاست های اسلامی برای حذف بردگی شدهمچنین عقد بدون رضایت خود شخص باطل است و موضوع را در پست های بعد موشکافی خواهیم کرد
۱۱) اسلام در دوره ای برای زن کرامت و حقوق مختلف در ابعاد مدنی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی قائل شده و لطیف ترین خطابها را برایش در نظر گرفته است که در جای جای جهان ، زن بدون کوچکترین حق فردی یا اجتماعی و در حکم یک کالا خرید و فروش می شد و یا همراه جسد شوهرش سوزانده می شد و...منبع: shayeaat
با نشر پاسخ ها جلوی گمراهی را بگیرید
@virrgol
#شبهه
#شایعه
پاسخ شایعه
۱) نویسنده شبهه با ترجمه و برداشت غلط از آیات قرآن تلاش دارد نیت شیطانی خود را القا کن؛ در حالیکه برای فهم قرآن مانند همه کتابها ، آشنایی با فرهنگ و زبان آن لازم است . استفاده از ترجمه به تنهایی کافی نیست و باید به تفاسیر مراجعه نمود.
۲) آیه ۳ سوره نسا دستور به تعدد زوجات نمی دهد ! بلکه اشاره دارد شرط ازدواج با بیش از یک همسر ، آنهم بنا به شرایط و اقتضائات آن زمان ، رعایت عدالت میان آنهاست.
این آیه با محدود نمودن مردان که تا پیش از آن به تعداد دلخواه همسر اختیار می کردند ، از تضییع حقوق زنان جلوگیری کرده است.
۳) توصیه آیه ۳۴ سوره نساء برای حفاظت و صیانت از کانون خانواده است و مراتبی دارد که انجام هر مرحله منوط به انجام مراحل قبل و بی نتیجه بودن آنهاست که صراحتا بیان شده است:
الف) پند و اندرز دهید!
ب) در بستر از آنها دوری نمایید!
ج) آنها را تنبیه کنید!
د) اگر از شما پیروی کردند، راهی برای تعدّی بر آنها نجویید!
۴) مرحله تنبیه شرایطی دارد و منظور زدن با چوب مسواک و مانند آن است که سخت و دردآور نباشد و بدون اثر و آسیب باشد . این روش اصولا زدن محسوب نمی شود! در واقع نوازشی توام با تذکر جدی است و پیشوایان معصوم ما صراحتا این مطلب را تشریح فرموده اند.
۵) در اسلام ، زن در شخصیت و کمال انسانی با مرد برابر است و موضوع ارث به مسئولیت های اقتصادی مرد در خانواده و جامعه باز می گردد . دادن نفقه ، مهر ، دیه عاقله ، شرکت در جهاد و پرداخت حقوق واجب اجتماعی بر عهده مردان است و اسلام برای ایجاد تعادل میان مسئولیت و حق این احکام را وضع نموده است. مرد تکلیف دارد آنچه ارث می برد را هزینه کند ، اما زن تکلیفی ندارد و می تواند پس انداز کند . زنان همیشه نصف مردان ارث نمی برند!
۶) شأن نزول آیه ۲۲۳ سوره بقره این بوده که یهود وقتهای معینی را برای آمیزش با زنان مطرح می کرده اند که اسلام در این آیه چنین محدودیتی را بی اعتبار دانست.
۷) مقصود از تشبیه زنان به کشتزار، خود زنان نیستند بلکه جایگاه نطفه در زن است که محل باروری و رشد نسل است و برای پرهیز از نام بردن مستقیم و رعایت عفت کلام ، در قرآن اینگونه یاد شده و از این نمونه در قرآن فراوان داریم.
۸) در آیه ۳۴ سوره نساء “قوامیت” به معنای سلطه یا برتری مردان به زنان نیست بلکه “قوامون علی النسا” به معنای سرپرستی، کارپردازی و نگهبانی مرد برای خانواده است تا تکیه گاه زن و فرزندان قرار گیرد.
مرد همچون چوب پایه ای برای ساقه گل که زن است میباشد و این دو بهم نیازمندند،مرد باید از زن حفاظت کند چون زن ظریف و لطیف است نه مرد جنگی ،
همانطور که تامین نیاز عاطفی و مهرو محبت بیشتر بازن است چون سرشت زن و مرد مکمل هم افریده شده اند...
۹) حکم بردگی تنها مربوط به کافرانی بود که در تهاجم نظامی و با هدف نابودی سرزمین اسلامی شرکت کرده باشند، آنهم با صلاحدید حاکم اسلامی و نه همیشه ؛ این حکم در زمانی که برده گیری قانون جاری بوده حکمی عادلانه و در جهت رعایت مصلحت جامعه اسلامی و حتی رعایت حال جنگجویان مغلوب بوده و اسلام این اجازه محدود را داد تا مشرکان به حمله بر کشور اسلامی گستاخ نشوند.
۱۰) پس بردگی نه تنها شامل بانوان مسلمان نیست بلکه فقط مختص به متجاوزین به اسلام و مسلمانان بوده است و در زمان حال هم موضوعیت نداردواین موضوع یکی از عوامل وسیاست های اسلامی برای حذف بردگی شدهمچنین عقد بدون رضایت خود شخص باطل است و موضوع را در پست های بعد موشکافی خواهیم کرد
۱۱) اسلام در دوره ای برای زن کرامت و حقوق مختلف در ابعاد مدنی ، اقتصادی ، اجتماعی و سیاسی قائل شده و لطیف ترین خطابها را برایش در نظر گرفته است که در جای جای جهان ، زن بدون کوچکترین حق فردی یا اجتماعی و در حکم یک کالا خرید و فروش می شد و یا همراه جسد شوهرش سوزانده می شد و...منبع: shayeaat
با نشر پاسخ ها جلوی گمراهی را بگیرید
@virrgol
#شبهه
#شایعه
۶.۶k
۲۱ مرداد ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.