بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
وچيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن برآن ایستادگی مکن و از آن پیروی منما، زيرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد.(سوره اسراء آیه 36)
سه) - و بدتر، این است که کسی مستند به همان جهل و اوهامش، با القائات نادرست، سعی در گمراهی مردم نماید! این رذیله، با وسعت یافتن ارتباطات در فضای مجازی، به مراتب بیشتر دیده میشود:
إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُمْ مَا لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ - بخاطر بياوريد زمانی را كه به استقبال اين دروغ بزرگ رفتيد، و اين شايعه را از زبان يكديگر میگرفتيد، و با دهان خود سخنی میگفتيد كه به آن يقين نداشتيد، و گمان میكرديد اين مسأله كوچكی است، در حالی كه نزد خدا بزرگ است!(سوره نور آیه 15)
چهار) - و از همه بدتر آن است که کسی حقیقت یا حقایق را بداند، اما به خاطر امیال و منافع شخصی، هوای نفس، خوشایند دیگران یا بغض و عداوتش، به مخالفت و دشمنی برخیزد: أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ - آيا طمع انتظار داريد كه اينان به شما ايمان بياورند با آنكه گروهى از آنان سخنان خدا را مى شنيدند، سپس آن را بعد از فهميدنش تحريف میکردند و خودشان هم مى دانستند؟!(سوره بقره آیه 75)
حکمت حجاب: اگر چه اصلیترین علّت یا حکمت بد حجابی، جلب نظر دیگران میباشد که گاه به تحریک جنسی نامحرمان می انجامد؛ اما در کجا بیان شده که علّت حُکم حجاب، در تمامی ادیان الهی و از جمله اسلام عزیز، تحریک نشدن آقایان میباشد؟!
شاید مرد نامحرمی، زن بدحجاب و بدآرایشی را ببیند و نه تنها تحریک نشود، بلکه مشمئز هم بشود؛ آیا حکم حجاب در چنین شرایطی ملغی میشود، یا باز هم واجب است؟!
آیا خداوند فرمود که تنها حکمت و دلیل حکم حجاب برای بانوان این است که مردان تحریک نشوند؟!
خداوند متعال دو حکمت اصلی را بر میشمرد که یکی خوب شناخته شدن - شناخته شدن به کرامت و بزرگی است و دیگری ممانعت از آزار میباشد و البته آزار نیز فقط جنسی نیست.
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا - (ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
وچيزى را كه بدان علم ندارى دنبال مكن برآن ایستادگی مکن و از آن پیروی منما، زيرا گوش و چشم و قلب، همه مورد پرسش واقع خواهند شد.(سوره اسراء آیه 36)
سه) - و بدتر، این است که کسی مستند به همان جهل و اوهامش، با القائات نادرست، سعی در گمراهی مردم نماید! این رذیله، با وسعت یافتن ارتباطات در فضای مجازی، به مراتب بیشتر دیده میشود:
إِذْ تَلَقَّوْنَهُ بِأَلْسِنَتِكُمْ وَتَقُولُونَ بِأَفْوَاهِكُمْ مَا لَيْسَ لَكُمْ بِهِ عِلْمٌ وَتَحْسَبُونَهُ هَيِّنًا وَهُوَ عِنْدَ اللَّهِ عَظِيمٌ - بخاطر بياوريد زمانی را كه به استقبال اين دروغ بزرگ رفتيد، و اين شايعه را از زبان يكديگر میگرفتيد، و با دهان خود سخنی میگفتيد كه به آن يقين نداشتيد، و گمان میكرديد اين مسأله كوچكی است، در حالی كه نزد خدا بزرگ است!(سوره نور آیه 15)
چهار) - و از همه بدتر آن است که کسی حقیقت یا حقایق را بداند، اما به خاطر امیال و منافع شخصی، هوای نفس، خوشایند دیگران یا بغض و عداوتش، به مخالفت و دشمنی برخیزد: أَفَتَطْمَعُونَ أَنْ يُؤْمِنُوا لَكُمْ وَقَدْ كَانَ فَرِيقٌ مِنْهُمْ يَسْمَعُونَ كَلَامَ اللَّهِ ثُمَّ يُحَرِّفُونَهُ مِنْ بَعْدِ مَا عَقَلُوهُ وَهُمْ يَعْلَمُونَ - آيا طمع انتظار داريد كه اينان به شما ايمان بياورند با آنكه گروهى از آنان سخنان خدا را مى شنيدند، سپس آن را بعد از فهميدنش تحريف میکردند و خودشان هم مى دانستند؟!(سوره بقره آیه 75)
حکمت حجاب: اگر چه اصلیترین علّت یا حکمت بد حجابی، جلب نظر دیگران میباشد که گاه به تحریک جنسی نامحرمان می انجامد؛ اما در کجا بیان شده که علّت حُکم حجاب، در تمامی ادیان الهی و از جمله اسلام عزیز، تحریک نشدن آقایان میباشد؟!
شاید مرد نامحرمی، زن بدحجاب و بدآرایشی را ببیند و نه تنها تحریک نشود، بلکه مشمئز هم بشود؛ آیا حکم حجاب در چنین شرایطی ملغی میشود، یا باز هم واجب است؟!
آیا خداوند فرمود که تنها حکمت و دلیل حکم حجاب برای بانوان این است که مردان تحریک نشوند؟!
خداوند متعال دو حکمت اصلی را بر میشمرد که یکی خوب شناخته شدن - شناخته شدن به کرامت و بزرگی است و دیگری ممانعت از آزار میباشد و البته آزار نیز فقط جنسی نیست.
يَا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْوَاجِكَ وَبَنَاتِكَ وَنِسَاءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذَلِكَ أَدْنَى أَنْ يُعْرَفْنَ فَلَا يُؤْذَيْنَ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا - (ادامه دارد...)
۳۵۸
۲۶ آبان ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.