{% if state.amp %} {% else %} {% endif %}

چیزی به ذهنتون میرسه اضافه کنید به لیست...

چیزی به ذهنتون میرسه اضافه کنید به لیست...

1) در وسط پیاده رو نایستیم و مشغول گفتگو با کسی شویم، به بیان ساده: سد معبر نکنیم.
2) روی دیوارهای کیوسک تلفن و ایستگاه اتوبوس و... شعار، یادگاری یا ناسزا ننویسیم.
3) در برخورد با جنس مخالف محو اندام و احتمالا برجستگی های بدن آنها نشویم.
4) آب دهانمان را زمین نیاندازیم.
5) ته مانده سیگار و خوراکی ها را زمین نریزیم.
6) در مورد کسی قضاوت عجولانه نکنیم.
7) فینگلیش تایپ نکنیم.
8) در ساعات پایانی شب، در خانه یا معابر عمومی، آلودگی صوتی ایجاد نکنیم.
9) هر چیزی را برای خود می پسندیم برای دیگران نیز روا داریم.
10) اگر در رابطه با موضوعی اطلاعات نداریم، عاقلانه است که سکوت کنیم.
11) احتیاجی نیست بعد از سبقت گرفتن به سرنشینان ماشین بغلی نگاه کنیم!
12) از سر عقده، کینه یا حسادت و... روی ماشین کسی خط نیاندازیم.
13) وقتی چراغ برای اتومبیل ها، سبز است، ما عابران از عرض خیابان عبور نکنیم، حتی اگر ترافیک نباشد.
14) داخل تاکسی با موبایل صحبت نکنیم.
15) به دختر و پسری که دست در دست قدم میزنند زل نزنیم، آنها هم آدمند و شاید عاشق!
16) برای بالا رفتن خودمان از شانه های دیگری استفاده نکنیم!
17) در غذاخوریها به میزهای کناری و بقیه مشتری ها که غذا میخورند نگاه نکنیم.
18) اگر با کسی شوخی می کنیم متقابلا ظرفیت جواب را داشته باشیم.
19) هر روز یا لااقل یک روز در میان حمام کنیم تا موجب آزار کسی نباشیم!
20) باور کنیم که محیط زیست دستشوئی عمومی نیست!
21) رک گوئی را با بی ادبی و بی احترامی یکی ندانیم.
22) ادعا نداشته باشیم. حرفهایمان را با عمل به اثبات رسانیم.
23) حتی به کوچکتر از خودمان هم احترام بگذاریم.
24) به داخل خانه ای که درش باز است نگاه نکنیم.
25) بعد از اتمام غذا صندلی مان را سر جایش بگذاریم.
26) وقتی کسی را با دوربین عکاسی یا فیلمبرداری میبینیم با تجمع بیجا مزاحم کارش نشویم.
27) بر روی آثار باستانی، تاریخی و حتی درختان یادگاری ننویسیم.
28) راهنما زدن در حین رانندگی نشانه افت شخصیت ما نیست!
29) در دانشگاه یا محیط کار اگر زن و مرد یا دختر و پسری را مشغول صحبت دیدیم. خیره نشویم.
30) در صف عابر بانک برای حفظ حریم شخصی و امنیتی دیگران، فاصله مناسب بگیریم.
31) دیر آمدن دلیلی بر باکلاس بودن نیست، وقت شناس باشیم.
32) نگذاریم بوی دهانمان کسی را آزرده کند!
33) به کسی که قدش بلند است،نگوییم دراز و به کسی که قدش کوتاه است، کوتوله نگوییم!
34) حیوانات اهلی و خیابانی را اذیت نکنیم. اگر می ترسیم از آنها دوری کنیم.
35) وقتی افرادی با عقب ماندگی ذهنی یا رفتاری می بینیم، به آنها زل نزنیم و ترحم نورزیم!
36) سی دی خواننده ها و فیلم ها و کتاب های نویسندگان را به صورت اصل تهیه کنیم و به زحماتشان احترام بگذاریم.
37) وقتی در صف هستیم پارتی بازی نکنیم و دوستان و آشنایان را بدون نوبت وارد صف نکنیم.
38) انتقاد از افراد را رو در رو بگوئیم و پشت سر کسی حرف نزنیم.
39) احترام گذاشتن به گیاه خواران و مسخره نکردن آنها، احترام به اعتقادات آنهاست.
40) موقع سلام کردن و آشنا شدن با دیگران چند دقیقه هم شده،عینک آفتابی را از چشممان برداریم.
41) به زمین خوردن افراد در خیابان نخندیم.
42) از اتومبیل زباله به بیرون پرتاب نکنیم حتی زباله های ریز و کوچک.
43) به هیچکس نگاه از بالا به پائین نداشته باشیم. خودمان را برتر مطلق ندانیم.
44) در رستوران های شلوغ برای گرفتن جا، بالای سر کسانی که در حال غذاخوردن هستند رژه نرویم تا غذایشان تمام شود.
45) اگر آدرس را دقیقاً بلد نیستیم، راهنمائی نکنیم!
46) هنگام پیاده شدن از تاکسی در را محکم نبندیم.
47) با کفش پاشنه بلند به کوه نرویم! کفش مناسب برای هر مکان بپوشیم.
48) هنگام خمیازه جلو دهانمان را بگیریم! هیچکس علاقه ای به دیدن دندان های ما ندارد.
49) وقتی متوجه موضوعی نمی شویم با مسخره کردن آن خودمان را توجیه نکنیم.
50) (توصیه شما می تواند این شماره را به خود اختصاص دهد...)
دیدگاه ها (۴)

جو گیر نشدن در حال،رمز داشتن آینده بهتر ...

«ازدواج مجدد بدون رضایت همسر اول» از لایحه حمایت از خانواده ...

شاید پسرای امروز نتونن مثل باباشون کار کنن ولی خدایی از ماما...

در هر رابطه ای که ما بیشتر از طرف مقابل برای بقای رابطه تلاش...

سلام ، دنباله ی حرف هام ! خداوند متعال وقتی که حضرات ائمه ی ...

در حال بارگزاری

خطا در دریافت مطلب های مرتبط