.
.
حاکمیت امام عینیت حاکمیت مردم است
در نظام امامت ، امام و امت دو عنصر جدا از هم نیستند .امام در حقیقت تجلی اراده امت برای تحقق ارزشهای الهی است. به میزان معرفت مردم از امام و به تناسب اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی، امامت امام در جامعه محقق و جاری میشود. باید مردم اراده کنند تا امامت مستقر و جاری شود.
جهان هیچگاه از امام خالی نبوده است و دیر زمانی است که امام آمده است و لیکن مردم بایدجلوتر بیایند و خود را به او برسانند و او را بشناسند و مطالبه کنند. زمانی که مردم به جایگاه معرفت و مطالبه همه فیض وجودی امام برسند ، نظام امامت در عالم مستقر خواهد شد .اگر مردم نیایند و نرسند و اراده نکنند، امام علی (ع )هم که امام مبین و افتخار خلقت است اگر در راس جامعه قرار گیرد، امامت و برکات امام در جامعه جاری نمیشود. فیض هست اما دریافت وجود ندارد .
نظام امامت ، تحمیل و اکراه نیست .بلکه تبلور خواست و اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی است. استقرار امامت ؛ طلب از سوی مردم و اجابت از سوی خداوند است .زیبایی کار خداوند در هدایت انسانها به سوی کمال در همین نکته نهفته است.
شیاطین و طاغوتیان بر خلاف ادعاهای پر زرق و برق ، مانع از جاری شدن اراده و خواست حقیقی مردم هستند .آنها گرچه اقلیت محض هستند اما دائما خود را به مردم تحمیل می کنند .وضع عالم را ببینید ؛ در نظام استکباری همه چیز به نام مردم و به کام اقلیت سلطه گر است. اما خداوند اراده کرده است که در نهایت ، خواست و اراده مردم در قامت حاکمیت امام درجهان مستقر شود.
.
دوم خرداد 95 /زنجان
#احمدی_نژاد
#زنجان
#سخنرانی
#ahmadinejad
حاکمیت امام عینیت حاکمیت مردم است
در نظام امامت ، امام و امت دو عنصر جدا از هم نیستند .امام در حقیقت تجلی اراده امت برای تحقق ارزشهای الهی است. به میزان معرفت مردم از امام و به تناسب اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی، امامت امام در جامعه محقق و جاری میشود. باید مردم اراده کنند تا امامت مستقر و جاری شود.
جهان هیچگاه از امام خالی نبوده است و دیر زمانی است که امام آمده است و لیکن مردم بایدجلوتر بیایند و خود را به او برسانند و او را بشناسند و مطالبه کنند. زمانی که مردم به جایگاه معرفت و مطالبه همه فیض وجودی امام برسند ، نظام امامت در عالم مستقر خواهد شد .اگر مردم نیایند و نرسند و اراده نکنند، امام علی (ع )هم که امام مبین و افتخار خلقت است اگر در راس جامعه قرار گیرد، امامت و برکات امام در جامعه جاری نمیشود. فیض هست اما دریافت وجود ندارد .
نظام امامت ، تحمیل و اکراه نیست .بلکه تبلور خواست و اراده مردم برای حاکمیت ارزشهای الهی و انسانی است. استقرار امامت ؛ طلب از سوی مردم و اجابت از سوی خداوند است .زیبایی کار خداوند در هدایت انسانها به سوی کمال در همین نکته نهفته است.
شیاطین و طاغوتیان بر خلاف ادعاهای پر زرق و برق ، مانع از جاری شدن اراده و خواست حقیقی مردم هستند .آنها گرچه اقلیت محض هستند اما دائما خود را به مردم تحمیل می کنند .وضع عالم را ببینید ؛ در نظام استکباری همه چیز به نام مردم و به کام اقلیت سلطه گر است. اما خداوند اراده کرده است که در نهایت ، خواست و اراده مردم در قامت حاکمیت امام درجهان مستقر شود.
.
دوم خرداد 95 /زنجان
#احمدی_نژاد
#زنجان
#سخنرانی
#ahmadinejad
۱.۸k
۰۴ خرداد ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.