سلام به همه
#سوال_ناشناس
خب این اشکال و شبهه بخاطر نتیجه گیری هست که از مقدمه چینی اشتباهتون گرفتین، وقتی مقدمات یه بحث اشتباه چیده بشه، مسلما نتیجه اشتباه از اب در میاد. شما مقدمه ی اشتباهی رو مطرح کردین. در واقع هر عملی حاصل نیاز نیست و این مقدمتون اشکال داره و نتیجه ی جواب غلطتون بخاطر همین مقدمه ی اشتباهه. یه مثال میزنم، شما داری از خیابون رد میشین یه انسال سالمند رو میبینین که نیاز به کمک داره و بهش کمک میکنین از خیابون رد بشه؛ خب حالا این کمک شما حاصل نیاز شماست؟شما چه نیازی به کمک کردن به اون فرد سالمند داشتین؟ مسلما هیچی.پس مقدمتون اشکال داره و این مقدمه اشتباهه و نتیجه گیریتونم اشتباهه.اما جواب شما اینه👈 ذات خداوند عین صفات خداست و صفات خداوند عین ذات خداست یعنی صفات و ذات خداوند جدانشدنی از هم هستن. حالا! یکی از صفات خداوند خالق بودن هست و چون خداوند خالق هست،این صفت خالق بودن ایجاب میکنه که خداوند چیزی رو خلق کرده باشه تا این صفت خودش رو بروز و ظهور بده در واقع خلق جهان بخاطر این صفت خداست نه از روی نیاز یا عبس و بیهوده بودن
خب این اشکال و شبهه بخاطر نتیجه گیری هست که از مقدمه چینی اشتباهتون گرفتین، وقتی مقدمات یه بحث اشتباه چیده بشه، مسلما نتیجه اشتباه از اب در میاد. شما مقدمه ی اشتباهی رو مطرح کردین. در واقع هر عملی حاصل نیاز نیست و این مقدمتون اشکال داره و نتیجه ی جواب غلطتون بخاطر همین مقدمه ی اشتباهه. یه مثال میزنم، شما داری از خیابون رد میشین یه انسال سالمند رو میبینین که نیاز به کمک داره و بهش کمک میکنین از خیابون رد بشه؛ خب حالا این کمک شما حاصل نیاز شماست؟شما چه نیازی به کمک کردن به اون فرد سالمند داشتین؟ مسلما هیچی.پس مقدمتون اشکال داره و این مقدمه اشتباهه و نتیجه گیریتونم اشتباهه.اما جواب شما اینه👈 ذات خداوند عین صفات خداست و صفات خداوند عین ذات خداست یعنی صفات و ذات خداوند جدانشدنی از هم هستن. حالا! یکی از صفات خداوند خالق بودن هست و چون خداوند خالق هست،این صفت خالق بودن ایجاب میکنه که خداوند چیزی رو خلق کرده باشه تا این صفت خودش رو بروز و ظهور بده در واقع خلق جهان بخاطر این صفت خداست نه از روی نیاز یا عبس و بیهوده بودن
۴.۳k
۲۲ دی ۱۴۰۰
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.