مذهبی سیاسی
📌واکاوی پدیده «مذهبی لاکچری» و «مذهبی صورتی»(1)
🔻چند وقتی است که پدیده ای در فضای مجازی رواج پیدا کرده و بازخوردهای متفاوتی را از سوی مخاطبان فضای مجازی در پی داشته است.
🔻این پدیده که در فضای مجازی از آن به «مذهبی صورتی» یاد می شود با تولید محتوا و محصولات مختلف رسانه ای به دنبال جذب مخاطب هستند که حواشی زیادی در میان مخالفان و موافقان ایجاد کرده.
💢این افراد که نوعا از نظر مالی متمول محسوب میشوند برای اینکه در جامعهای همچون ایران که مذهب و دین همچنان در آن بروز و ظهور دارد برای اینکه توجیهی برای خود پیدا کند راهی جز تفسیر جدید از دین ندارد تا این حالت خود را بتواند در ذیل آن تعریف و مطلوب جلوه دهند. این فرایند به وسیله ابزار و هدف خاص صورت میگیرد که نوعی از اباحه گری و همسو با مبانی مرجعه می باشد.
🔸به عنوان نمونه برنامهای به نام «مهلا» که در ایام محرم در حال انتشار است با دعوت از مخاطبان خاص خواسته یا ناخواسته در مسئله حجاب به القای این مساله پرداخته که مردم با دین مشکلی ندارند و این حاکمیت است که سبب لجاجت در جامعه شده تا مردم را از دین زده کند.
#داود_رهسپار
#مذهبی_صورتی #مُرجعه #اباحهگری
#شیعهانگلیسی #اسلامآمریکایی
🔻چند وقتی است که پدیده ای در فضای مجازی رواج پیدا کرده و بازخوردهای متفاوتی را از سوی مخاطبان فضای مجازی در پی داشته است.
🔻این پدیده که در فضای مجازی از آن به «مذهبی صورتی» یاد می شود با تولید محتوا و محصولات مختلف رسانه ای به دنبال جذب مخاطب هستند که حواشی زیادی در میان مخالفان و موافقان ایجاد کرده.
💢این افراد که نوعا از نظر مالی متمول محسوب میشوند برای اینکه در جامعهای همچون ایران که مذهب و دین همچنان در آن بروز و ظهور دارد برای اینکه توجیهی برای خود پیدا کند راهی جز تفسیر جدید از دین ندارد تا این حالت خود را بتواند در ذیل آن تعریف و مطلوب جلوه دهند. این فرایند به وسیله ابزار و هدف خاص صورت میگیرد که نوعی از اباحه گری و همسو با مبانی مرجعه می باشد.
🔸به عنوان نمونه برنامهای به نام «مهلا» که در ایام محرم در حال انتشار است با دعوت از مخاطبان خاص خواسته یا ناخواسته در مسئله حجاب به القای این مساله پرداخته که مردم با دین مشکلی ندارند و این حاکمیت است که سبب لجاجت در جامعه شده تا مردم را از دین زده کند.
#داود_رهسپار
#مذهبی_صورتی #مُرجعه #اباحهگری
#شیعهانگلیسی #اسلامآمریکایی
۱.۷k
۰۳ مرداد ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.