🔸 🔸 ثارالله به چه معناست؟🔸 🔸
🔸 🔸 ثارالله به چه معناست؟🔸 🔸
در زیاراتی از امام حسین علیه السلام تعبیر به ثار الله شده است .
▪ ️در زیارت عاشورا می خوانیم :
« السلام علیک یا ثار الله »
و یا می خوانیم ؛
« انک ثار الله فی الارض»
📚 کامل الزیارات ص٣۵٨
▪ ️ثار به معنای انتقام و خونخواهی و نیز به معنای خون است .
📚 لسان العرب ج۴ ص٩٧
▪ ️اطلاق واژه ثار الله به امام حسین علیه السلام به معنای خون بها است .یعنی حسین کسی است که خونبهای او متعلق به خداوند است و خداوند خونبها و انتقام او را می گیرد .
یعنی ای حسین تو متعلق به یک خانواده نیستی که خونبهای تو را رئیس خانواده بگیرد و نیز متعلق به یک قبیله نیستی که خونبهای تو را رئیس قبیله بگیرد ، تو متعلق به جهان انسانیت و بشریت می باشی ، تو متعلق به عالم هستی و ذات پاک خدایی ، بنابراین خونبها و انتقام تو را نیز او باید بگیرد .
در تعبیر دیگر داریم ؛
▪ ️« و ابن ثاره » یعنی تو فرزند علی بن ابی طالب هستی که شهید راه خدا بود و خونبهای او را نیز خدا باید بگیرد.
📚 تفسیر نمونه ج۴ ص٢٢٩
علامه مجلسی می نویسد ؛
▪ ️ منظور از ثار الله یعنی تو کسی هستی که خداوند خون بها و انتقام تو را از دشمنانت می گیرد ▪ ️
📚 بحار الانوار ج٩٨ ص١۵١
در زیاراتی از امام حسین علیه السلام تعبیر به ثار الله شده است .
▪ ️در زیارت عاشورا می خوانیم :
« السلام علیک یا ثار الله »
و یا می خوانیم ؛
« انک ثار الله فی الارض»
📚 کامل الزیارات ص٣۵٨
▪ ️ثار به معنای انتقام و خونخواهی و نیز به معنای خون است .
📚 لسان العرب ج۴ ص٩٧
▪ ️اطلاق واژه ثار الله به امام حسین علیه السلام به معنای خون بها است .یعنی حسین کسی است که خونبهای او متعلق به خداوند است و خداوند خونبها و انتقام او را می گیرد .
یعنی ای حسین تو متعلق به یک خانواده نیستی که خونبهای تو را رئیس خانواده بگیرد و نیز متعلق به یک قبیله نیستی که خونبهای تو را رئیس قبیله بگیرد ، تو متعلق به جهان انسانیت و بشریت می باشی ، تو متعلق به عالم هستی و ذات پاک خدایی ، بنابراین خونبها و انتقام تو را نیز او باید بگیرد .
در تعبیر دیگر داریم ؛
▪ ️« و ابن ثاره » یعنی تو فرزند علی بن ابی طالب هستی که شهید راه خدا بود و خونبهای او را نیز خدا باید بگیرد.
📚 تفسیر نمونه ج۴ ص٢٢٩
علامه مجلسی می نویسد ؛
▪ ️ منظور از ثار الله یعنی تو کسی هستی که خداوند خون بها و انتقام تو را از دشمنانت می گیرد ▪ ️
📚 بحار الانوار ج٩٨ ص١۵١
۱.۰k
۰۶ مهر ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.