اهل سنت لطفا تامل کنند
#اهل_سنت_لطفا_تامل_کنند
حب و بغض نسبت به حسنین، همان حب و بغض نسبت به رسول الله است ...
شرح جالب یکی از شارحین صحاح سته ، بر حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله:
من أحب الحسن و الحسین فقد أحبنی فمن ابغضهما فقد ابغضنی
حافظ سندی :
بغض حسنین [علیهما السلام] همان بغض رسول الله [صلی الله علیه و آله] است ،چون در جزئیت وکلیت اتحاد دارند ...
حافظ السندی از جمله علمای اهل سنت وشارح برخی از صحاح سته در شرح روایت رسول الله صلی الله علیه و آله می نویسد:
و قول رسول الله "هرکس حسن و حسین را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و هر کس بغض آنان را داشته باشد ، مرا دشمن داشته " این را بیان می کند که :
بین حضرت و حسنین در کلیت و جزئیت اتحاد وجود دارد فلذا حب حسنین حب رسول الله است و بغضشان بغض رسول الله است واین بر آن دلالت دارد که حبشان ضروری است و ایمان بدون حبشان تمام نمی شود همان گونه که محبت رسول الله این گونه است.
همچنین در شرح این روایت (حسین منی وأنا من حسین) می نویسد:
قول رسول الله "حسین از من است و من از حسین" یعنی رسول الله فرمود بین ما اتحاد و اتصال و جود دارد و صحیح است که گفته شود هرکدام از آن دو از دیگری است.
حاشیته علی سنن ابن ماجة : ج1، ص96، تحقیق: خلیل مأمون شیحا، الناشر: دار المعرفة/بیروت، الطبعة الخامسة
حب و بغض نسبت به حسنین، همان حب و بغض نسبت به رسول الله است ...
شرح جالب یکی از شارحین صحاح سته ، بر حدیثی از رسول خدا صلی الله علیه و آله:
من أحب الحسن و الحسین فقد أحبنی فمن ابغضهما فقد ابغضنی
حافظ سندی :
بغض حسنین [علیهما السلام] همان بغض رسول الله [صلی الله علیه و آله] است ،چون در جزئیت وکلیت اتحاد دارند ...
حافظ السندی از جمله علمای اهل سنت وشارح برخی از صحاح سته در شرح روایت رسول الله صلی الله علیه و آله می نویسد:
و قول رسول الله "هرکس حسن و حسین را دوست داشته باشد مرا دوست داشته و هر کس بغض آنان را داشته باشد ، مرا دشمن داشته " این را بیان می کند که :
بین حضرت و حسنین در کلیت و جزئیت اتحاد وجود دارد فلذا حب حسنین حب رسول الله است و بغضشان بغض رسول الله است واین بر آن دلالت دارد که حبشان ضروری است و ایمان بدون حبشان تمام نمی شود همان گونه که محبت رسول الله این گونه است.
همچنین در شرح این روایت (حسین منی وأنا من حسین) می نویسد:
قول رسول الله "حسین از من است و من از حسین" یعنی رسول الله فرمود بین ما اتحاد و اتصال و جود دارد و صحیح است که گفته شود هرکدام از آن دو از دیگری است.
حاشیته علی سنن ابن ماجة : ج1، ص96، تحقیق: خلیل مأمون شیحا، الناشر: دار المعرفة/بیروت، الطبعة الخامسة
۸۰۹
۰۶ فروردین ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۷)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.