پاسخ به شبهه «در کتاب مقدس ما هیچ اشاره ای به جایگاه زن ن
پاسخ به شبهه «در کتاب مقدس ما هیچ اشاره ای به جایگاه زن نشده!»
متن شبهه
"اینجا مردمش چشم گوش خود رابرای دیدن وشنیدن حقیقت بسته اند
انها نمیخواهند حتی لحظه ای اندیشه کنند. انها از خداوند بهشت میخواهند.حوری و غلامان. این برای مردان این دیار.
اما من نمیدانم که زنان فریب خوردهء سرزمین من از بهشت چه میخواهند در کتاب مقدس ما هیچ اشاره ای نشده
است که مزد زنان در بهشت چیست؟؟
ﺯﻥ_ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ؛ ﺣﺘﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻗﺎﺭﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ!
ﺻﺪﺍﯾﺶ ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻔﺘﻦ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻧﯿﺴﺖ.
ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﺻﻒ ﻧﻤﺎﺯ ، ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎﯾﺴﺘﺪ.
ﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﮑﺒﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﻪ ﭘﯿﺶ ﻧﻤﺎﺯ
ﺩﺭﺱ ﺩﯾﻦ ﺭﺍ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ، ﻧﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺮﺟﻊ_ﺗﻘﻠﯿﺪ!
ﮔﻮﺵ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﮐﺮ ؛ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮﻧﺪ!"
پاسخ شبهه
1. قرآن کریم در صدد بیان نعمت های بهشتی بوده است.نعمت های مختلفی که هریک موجبات سرور اهل ایمان را فراهم می نمایند: «و فیها ما تشتیه الانفس وتلذالاعین» ودر آنجا است آنچه دلها آن را بخواهند ودیدگان را خوش آید(زخرف-71)
و در این راستا یکی از نعمت ها بحث نعمت همسر است چه برای مرد وچه برای زن.
در هیچ جای قرآن کریم قید نشده است که نعمت های بهشتی صرفاً برای زنان است یا مردان، بلکه آنچه مورد تأکید قرار گرفته است این مطلب است که اگر مومن باشید از تمامی نعمت های بهشت برخوردار خواهید بود.
http://b2n.ir/zan1
*حقوق زنان در آخرت
http://b2n.ir/zan2
2. در مورد اینکه آیا کلمه حوری بهشتی فقط دلالت بر زنان بهشت دارد یا شامل مذکر هم بین مفسرین اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی از آنان معتقدند اساسا کلمه حور مونث نیست بلکه هر همسر بهشتی اعم از زن یا مرد را شامل میشود.
http://b2n.ir/hoori
3. آیاتی در قران است که دقیقا نشان از بهره مندی زنان از نعمات خدا در بهشت دارد از جمله در داستان آسیه زن فرعون که از خدا میخواهد برای او در بهشت خانه ای بنا نهد، همچنین خداوند از حضرت مریم تجلیل میکند و او را از بندگان مقرب خود میداند.
4. عبادت بندگان دارای مراتب متفاوتی است درست است که عده ای برای رسیدن به وعده های الهی (بهشت) و عده ای برای رهایی از عذاب الهی(جهنم) اعمال عبادی خود را انجام میدهند، اما همین دو نوع عبادت نیز پس از ایمان و اعتقاد اولیه به خداوند است و بندگانی نیز هستند که نه از ترس جهنم و نه برای بهشت بلکه از جایی که خدای را شایسته عبادت میدانند اعمال عبادی خود را انجام میدهند.
5. در بینش اسلامی زن مظهر عطوفت و مهربانی و مملو از احساسات و عواطف است و به گل تشبیه شده است و دارای چنان جایگاه رفیعی است که پیامبر بهشت را زیر پای مادران میداند.
6. بین زن و مرد تفاوتهایی از نظر تواناییهای جسمی و روحی وجود دارد و به خاطر این تفاوتها، بعضی از مسئولیتها از زنان برداشته شده است؛ زیرا واگذاری مسئولیتها بر حسب تواناییها است. ویژگی روحی جدایی ناپذیر زنان روحیه انفعالی در قبال احساسات است و از آنجا که در رهگذر زعامت دینی، هدایت امّت و قضاوت در مسائل، به ویژه اجرای حدود و قصاص مورد نظر است و در این راه چالشهایی وجود دارد، نیازمند به قاطعیت و قبول پیامدهای آن است، این مسئولیت به مردان واگذار شده است.
http://b2n.ir/tafavot
7. قرائت قران یا اقامه اذان از سوی زنان در مجالس زنانه، نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه شایسته نیز است. مسئله اینست که در مکانهای عمومی بخاطر مصالح و شرایطی مناسب نیست. لزوم این حکم که زن جلو یا مساوی مرد، نماز نخواند، مورد اتفاق مراجع عظام نیست و بنابر روحیات و عواطف خدادادی و جاذبانه زن، این حکم رجحان دارد. اطلاعات بیشتر:
http://b2n.ir/zan.namaz
8. بطور کلی این امور جزو مسلّمات و ضروریات دینی به شمار نمیآید. و بین صاحبنظران و فقها اختلاف نظر میباشد. نکته ای که حائز اهمیت است، اینست که جایگاه زن و نقش او مورد تکریم و ارزشگذاری اسلام میباشد.
- زن در آیات قرآن:
* دستور به مردان در مورد خوش رفتاری با زنان خود "نساء، ۱۹"
* زن مکمل ، زینت و حافظ مرد "بقره، ۱۸۷"
* مایه خیر و آرامش "روم، ۲۱"
و...
•- زن در کلام معصومین (ع):
* پیامبر اکرم (ص) : زن لعبت است، هر کس او را گرفت مراقب باشد که ضایعش نسازد.
* پیامبر اکرم(ص):
آیا جای تعجب نیست که کسی همسرش را بزند و آنگاه با او دست به گردن شود ؟!
* امام علی (ع):
زن چون گُلی است (ظریف و آسیب پذیر) نه قهرمان و کار فرما.
و...
9. بنابراین زن و مرد از نظر حقوق الهی و انسانی یکسان بوده و ملاک برتری تقواست، لازمه ی عدالت و حقوق فطری و انسانی زن و مرد، عدم تشابه آنها
در پارهای از حقوق است.
http://b2n.ir/hogog.zan
http://basiratafzayi.blogfa.com/post/33
لطفا رسانه باشید
روشنگری دینی-سیاسی
صفحه رسمی بصیرت افزایی
لاین
http://line.me/ti/p/%40fha711
متن شبهه
"اینجا مردمش چشم گوش خود رابرای دیدن وشنیدن حقیقت بسته اند
انها نمیخواهند حتی لحظه ای اندیشه کنند. انها از خداوند بهشت میخواهند.حوری و غلامان. این برای مردان این دیار.
اما من نمیدانم که زنان فریب خوردهء سرزمین من از بهشت چه میخواهند در کتاب مقدس ما هیچ اشاره ای نشده
است که مزد زنان در بهشت چیست؟؟
ﺯﻥ_ﻣﺴﻠﻤﺎﻥ؛ ﺣﺘﯽ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻗﺎﺭﯼ ﻗﺮﺁﻥ ﺑﺎﺷﺪ!
ﺻﺪﺍﯾﺶ ﺣﺘﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﺍﺫﺍﻥ ﮔﻔﺘﻦ ﻫﻢ ﻗﺎﺑﻞ ﭘﺬﯾﺮﺵ ﻧﯿﺴﺖ.
ﺣﻖ ﻧﺪﺍﺭﺩ ﺩﺭ ﺻﻒ ﻧﻤﺎﺯ ، ﺟﻠﻮﺗﺮ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﺍﻥ ﺑﺎﯾﺴﺘﺪ.
ﻧﻪ ﻣﯽ ﺗﻮﺍﻧﺪ ﻣﮑﺒﺮ ﺑﺎﺷﺪ ﻭ ﻧﻪ ﭘﯿﺶ ﻧﻤﺎﺯ
ﺩﺭﺱ ﺩﯾﻦ ﺭﺍ ﻫﻢ ﮐﻪ ﺑﺨﻮﺍﻧﺪ ، ﻧﻪ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻣﯿﺸﻮﺩ ﻭ ﻧﻪ ﻣﺮﺟﻊ_ﺗﻘﻠﯿﺪ!
ﮔﻮﺵ ﺩﺷﻤﻨﺎﻥ ﮐﺮ ؛ ﺩﺭ ﺍﺳﻼﻡ ﺯﻥ ﻭ ﻣﺮﺩ ﺑﺎ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺑﺮﺍﺑﺮﻧﺪ!"
پاسخ شبهه
1. قرآن کریم در صدد بیان نعمت های بهشتی بوده است.نعمت های مختلفی که هریک موجبات سرور اهل ایمان را فراهم می نمایند: «و فیها ما تشتیه الانفس وتلذالاعین» ودر آنجا است آنچه دلها آن را بخواهند ودیدگان را خوش آید(زخرف-71)
و در این راستا یکی از نعمت ها بحث نعمت همسر است چه برای مرد وچه برای زن.
در هیچ جای قرآن کریم قید نشده است که نعمت های بهشتی صرفاً برای زنان است یا مردان، بلکه آنچه مورد تأکید قرار گرفته است این مطلب است که اگر مومن باشید از تمامی نعمت های بهشت برخوردار خواهید بود.
http://b2n.ir/zan1
*حقوق زنان در آخرت
http://b2n.ir/zan2
2. در مورد اینکه آیا کلمه حوری بهشتی فقط دلالت بر زنان بهشت دارد یا شامل مذکر هم بین مفسرین اختلاف نظر وجود دارد؛ برخی از آنان معتقدند اساسا کلمه حور مونث نیست بلکه هر همسر بهشتی اعم از زن یا مرد را شامل میشود.
http://b2n.ir/hoori
3. آیاتی در قران است که دقیقا نشان از بهره مندی زنان از نعمات خدا در بهشت دارد از جمله در داستان آسیه زن فرعون که از خدا میخواهد برای او در بهشت خانه ای بنا نهد، همچنین خداوند از حضرت مریم تجلیل میکند و او را از بندگان مقرب خود میداند.
4. عبادت بندگان دارای مراتب متفاوتی است درست است که عده ای برای رسیدن به وعده های الهی (بهشت) و عده ای برای رهایی از عذاب الهی(جهنم) اعمال عبادی خود را انجام میدهند، اما همین دو نوع عبادت نیز پس از ایمان و اعتقاد اولیه به خداوند است و بندگانی نیز هستند که نه از ترس جهنم و نه برای بهشت بلکه از جایی که خدای را شایسته عبادت میدانند اعمال عبادی خود را انجام میدهند.
5. در بینش اسلامی زن مظهر عطوفت و مهربانی و مملو از احساسات و عواطف است و به گل تشبیه شده است و دارای چنان جایگاه رفیعی است که پیامبر بهشت را زیر پای مادران میداند.
6. بین زن و مرد تفاوتهایی از نظر تواناییهای جسمی و روحی وجود دارد و به خاطر این تفاوتها، بعضی از مسئولیتها از زنان برداشته شده است؛ زیرا واگذاری مسئولیتها بر حسب تواناییها است. ویژگی روحی جدایی ناپذیر زنان روحیه انفعالی در قبال احساسات است و از آنجا که در رهگذر زعامت دینی، هدایت امّت و قضاوت در مسائل، به ویژه اجرای حدود و قصاص مورد نظر است و در این راه چالشهایی وجود دارد، نیازمند به قاطعیت و قبول پیامدهای آن است، این مسئولیت به مردان واگذار شده است.
http://b2n.ir/tafavot
7. قرائت قران یا اقامه اذان از سوی زنان در مجالس زنانه، نه تنها هیچ اشکالی ندارد، بلکه شایسته نیز است. مسئله اینست که در مکانهای عمومی بخاطر مصالح و شرایطی مناسب نیست. لزوم این حکم که زن جلو یا مساوی مرد، نماز نخواند، مورد اتفاق مراجع عظام نیست و بنابر روحیات و عواطف خدادادی و جاذبانه زن، این حکم رجحان دارد. اطلاعات بیشتر:
http://b2n.ir/zan.namaz
8. بطور کلی این امور جزو مسلّمات و ضروریات دینی به شمار نمیآید. و بین صاحبنظران و فقها اختلاف نظر میباشد. نکته ای که حائز اهمیت است، اینست که جایگاه زن و نقش او مورد تکریم و ارزشگذاری اسلام میباشد.
- زن در آیات قرآن:
* دستور به مردان در مورد خوش رفتاری با زنان خود "نساء، ۱۹"
* زن مکمل ، زینت و حافظ مرد "بقره، ۱۸۷"
* مایه خیر و آرامش "روم، ۲۱"
و...
•- زن در کلام معصومین (ع):
* پیامبر اکرم (ص) : زن لعبت است، هر کس او را گرفت مراقب باشد که ضایعش نسازد.
* پیامبر اکرم(ص):
آیا جای تعجب نیست که کسی همسرش را بزند و آنگاه با او دست به گردن شود ؟!
* امام علی (ع):
زن چون گُلی است (ظریف و آسیب پذیر) نه قهرمان و کار فرما.
و...
9. بنابراین زن و مرد از نظر حقوق الهی و انسانی یکسان بوده و ملاک برتری تقواست، لازمه ی عدالت و حقوق فطری و انسانی زن و مرد، عدم تشابه آنها
در پارهای از حقوق است.
http://b2n.ir/hogog.zan
http://basiratafzayi.blogfa.com/post/33
لطفا رسانه باشید
روشنگری دینی-سیاسی
صفحه رسمی بصیرت افزایی
لاین
http://line.me/ti/p/%40fha711
۳.۷k
۲۰ بهمن ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.