بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
حال آن که نه تنها درست بر عکس است، بلکه همین قدر که میگویند: ما حق قضاوت نداریم، خودش نوعی قضاوت بین حقوق آدمی است. حق داریم یا نداریم؟ بعد قضاوت میکنیم و نتیجه اتخاذ میکنیم و میگوییم حق داریم یا نداریم. پس گریزی از قضاوت نیست.
غربیها خیلی زرنگ هستند، البته در خدعه و نیرنگ ای کاش مؤمنین تأثیر گزار فکری و فرهنگی ما در هر قشر، صنف و مسئولیتی نیز زرنگ و بصیر بودند، البته در مسیر حق. چنان که از پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله نقل است: اَلمؤمِنُ کَیِّس الفِطَنَ الحَذر - مؤمن عاقل و چیز فهم و محتاط است.(دعوات راوندی، ص - 39 – نهج البلاغه، خطبه همام.)یا به تعبیر دیگری زرنگ و بصیر و باهوش است.
غربیها، تئوریها و نظریههای اثبات نشده و هدفدار خود را در کتابها و شعارهای کلیشهای خلاصه نمیکنند، حتی به تدریس در دانشگاهها یا مقالات علمی نیز بسنده نمیکنند، بلکه آن را به انحای حیل و با نمایشها و جملات و رفتارها و شعارهای متفاوت، در سطح اذهان عمومی جوامع، فرافکنی میکنند، تا به یک اندیشه و رفتار واحد مبدل گردد.
غربیها یا هر دنیاگرای مستکبر دیگری، سریع به اهداف سیاسی خود، رنگ و لعاب فلسفی میدهند. این شعار که ما حق نداریم قضاوت کنیم، به همان به اصطلاح نظریههای جدید بر میگردد که حقیقت واحد نداریم مفهوم کلی نداریم خوب و بد نداریم ارزش و ضد ارزش نداریم ، لذا آن چه شما بد قلمداد میکنید، شاید خیلی هم خوب است، از کجا میدانید؟ پس حق قضاوت ندارید!
هدف : هر چند گاهی این شعار در قالب مسائل شخصی و خانوادگی و تبلیغ و القا می شود، اما به صورت کلی بیان میگردد. کسی نمی گوید: اگر علم و اطلاع نداری، قضاوت نکن، بلکه میگوید: ما کلاً حق قضاوت نداریم و توجیه میکنند که ما چه میدانیم و برای ما مسلمانان رنگ اعتقادی نیز به آن میزنند که فقط خدا عالِم است.
بدیهی است که هدف اصلی، قضاوت بنده و شما در خصوص خاله و خانباجی نمیباشد. بلکه هدف بیتفاوتی و سر درگمی در تمامی امور اجتماعی و سیاسی است. میگویند: اگر فاسد و فاجر دیدی، قضاوت نکن و نگو فاسد و فاجر است. اگر ظلم و ظالم دیدی، نگو این ظلم و فاعلش ظالم است. اگر ارزش و ضد ارزش دیدی، نگو: این رفتار غیر اخلاقی بود. و خلاصه اگر جنایات مستکبرانه نیز دیدی، نگو این جنایت است! تو از کجا میدانی؟ خدا میداند و هدف اصلی از این نظریههای باطل، فقط توجیه جنایات غرب استکباری است و بقیه مصادیق جزئی و شخصی، بهانهای برای القای این اصل میباشد.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
حال آن که نه تنها درست بر عکس است، بلکه همین قدر که میگویند: ما حق قضاوت نداریم، خودش نوعی قضاوت بین حقوق آدمی است. حق داریم یا نداریم؟ بعد قضاوت میکنیم و نتیجه اتخاذ میکنیم و میگوییم حق داریم یا نداریم. پس گریزی از قضاوت نیست.
غربیها خیلی زرنگ هستند، البته در خدعه و نیرنگ ای کاش مؤمنین تأثیر گزار فکری و فرهنگی ما در هر قشر، صنف و مسئولیتی نیز زرنگ و بصیر بودند، البته در مسیر حق. چنان که از پیامبر اعظم صلوات الله علیه و آله نقل است: اَلمؤمِنُ کَیِّس الفِطَنَ الحَذر - مؤمن عاقل و چیز فهم و محتاط است.(دعوات راوندی، ص - 39 – نهج البلاغه، خطبه همام.)یا به تعبیر دیگری زرنگ و بصیر و باهوش است.
غربیها، تئوریها و نظریههای اثبات نشده و هدفدار خود را در کتابها و شعارهای کلیشهای خلاصه نمیکنند، حتی به تدریس در دانشگاهها یا مقالات علمی نیز بسنده نمیکنند، بلکه آن را به انحای حیل و با نمایشها و جملات و رفتارها و شعارهای متفاوت، در سطح اذهان عمومی جوامع، فرافکنی میکنند، تا به یک اندیشه و رفتار واحد مبدل گردد.
غربیها یا هر دنیاگرای مستکبر دیگری، سریع به اهداف سیاسی خود، رنگ و لعاب فلسفی میدهند. این شعار که ما حق نداریم قضاوت کنیم، به همان به اصطلاح نظریههای جدید بر میگردد که حقیقت واحد نداریم مفهوم کلی نداریم خوب و بد نداریم ارزش و ضد ارزش نداریم ، لذا آن چه شما بد قلمداد میکنید، شاید خیلی هم خوب است، از کجا میدانید؟ پس حق قضاوت ندارید!
هدف : هر چند گاهی این شعار در قالب مسائل شخصی و خانوادگی و تبلیغ و القا می شود، اما به صورت کلی بیان میگردد. کسی نمی گوید: اگر علم و اطلاع نداری، قضاوت نکن، بلکه میگوید: ما کلاً حق قضاوت نداریم و توجیه میکنند که ما چه میدانیم و برای ما مسلمانان رنگ اعتقادی نیز به آن میزنند که فقط خدا عالِم است.
بدیهی است که هدف اصلی، قضاوت بنده و شما در خصوص خاله و خانباجی نمیباشد. بلکه هدف بیتفاوتی و سر درگمی در تمامی امور اجتماعی و سیاسی است. میگویند: اگر فاسد و فاجر دیدی، قضاوت نکن و نگو فاسد و فاجر است. اگر ظلم و ظالم دیدی، نگو این ظلم و فاعلش ظالم است. اگر ارزش و ضد ارزش دیدی، نگو: این رفتار غیر اخلاقی بود. و خلاصه اگر جنایات مستکبرانه نیز دیدی، نگو این جنایت است! تو از کجا میدانی؟ خدا میداند و هدف اصلی از این نظریههای باطل، فقط توجیه جنایات غرب استکباری است و بقیه مصادیق جزئی و شخصی، بهانهای برای القای این اصل میباشد.(ادامه دارد...)
۱.۵k
۱۹ فروردین ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.