بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت سوم :
وگرنه در دنیا نیز جسم و جان و روح، همه مُلک خدا هستند و در اختیار او.
پس، ملاقات وجود دارد؛ چه بسا نه تنها در خواب، بلکه در بیداری نیز روحی آن قدر قوی باشد، که بتواند توجه از بدن را به میل خود کاهش دهد و بالتبع با سایر ارواح ارتباط برقرار کند که به آن تجرید روح گفته میشود و در مقامات و کرامات بسیاری از بزرگان دیده شده است. اما نام این ملاقات و ارتباط، احضار ارواح نمیباشد. بلکه سیر آن روحی است که چون توجهاش به بدن کم شده، متوجه عالم خودش عالَم ارواح میگردد.
تکان خوردن نعلبکی : وقتی کسی می میرد، ابزار مادی از او گرفته میشود، پس قادر به تحرکات مادی نمیباشد. از این رو، این قصهها و نمایشنامههای احضار ارواح و تکان دادن نعلبکی، اگر حقههایی مانند شعبه بازی نباشد، حتماً ارتباطی با اجنّه، آن هم از گروه غیر مؤمنش میباشد، اگر چه شخص فاعل خودش نداند و گمان کند که واقعاً روحی را احضار کرده و او برایش نعلبکی تکان میدهد.
خبر از آینده : خبر از آینده دادن نیز اختصاصی به ارتباط با ارواح یا حتی اجنّه ندارد، اگر چه بیشتر از این طریق با خبر میشوند.
مؤمن خودش خبر از آینده دارد، چرا که از گروه يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ(سوره بقره بخشی از آیه 3) میباشد.
مگر مؤمن از ظهور حضرت علیه السلام، قیام و حکومت جهانی، پایان این دنیا، برپایی محشر، حساب و کتاب و بهشت و جهنم و ویژگیهای اهل کدام خبر ندارد؟! اینها همه خبر از آینده است. وحی، سراسر خبر از گذشته، حال و آینده است.
اما اتفاقات در آینده نزدیک، چه در امور مادی و چه در امور معنوی، همه مشروط میباشند. فرض کنید به کسی بگویند که تو استعداد و نبوغ خوبی داری، پس اگر تحصیل کنی، دانشمند خواهی شد. حالا اگر تحصیل نکند
چه میشود؟! خب دانشمند نخواهد شد.
خداوند متعال میفرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ-اى كسانى كه ايمان آوردهايد، اگر خدا را پيامبر و دين و كتاب او را يارى نماييد خدا هم شما را در رسيدن به اهدافتان يارى مىكند و قدمهاى شما را استوار مىدارد.(سوره محمد آیه 7)
بدیهی است که این وعده خدا به مؤمنین، مشروط است، اگر دارد؛ حال اگر یاری نکنند چه میشود؟ سرنوشت متغیر میشود، چرا که خدا نیز آنان را یاری نخواهد کرد.
حال که همه چیز مشروط است، چه کسی می تواند به غیر از معصوم و باذن الله خبر قطعی از آینده دهد؟!(پایان)
پاسخ قسمت سوم :
وگرنه در دنیا نیز جسم و جان و روح، همه مُلک خدا هستند و در اختیار او.
پس، ملاقات وجود دارد؛ چه بسا نه تنها در خواب، بلکه در بیداری نیز روحی آن قدر قوی باشد، که بتواند توجه از بدن را به میل خود کاهش دهد و بالتبع با سایر ارواح ارتباط برقرار کند که به آن تجرید روح گفته میشود و در مقامات و کرامات بسیاری از بزرگان دیده شده است. اما نام این ملاقات و ارتباط، احضار ارواح نمیباشد. بلکه سیر آن روحی است که چون توجهاش به بدن کم شده، متوجه عالم خودش عالَم ارواح میگردد.
تکان خوردن نعلبکی : وقتی کسی می میرد، ابزار مادی از او گرفته میشود، پس قادر به تحرکات مادی نمیباشد. از این رو، این قصهها و نمایشنامههای احضار ارواح و تکان دادن نعلبکی، اگر حقههایی مانند شعبه بازی نباشد، حتماً ارتباطی با اجنّه، آن هم از گروه غیر مؤمنش میباشد، اگر چه شخص فاعل خودش نداند و گمان کند که واقعاً روحی را احضار کرده و او برایش نعلبکی تکان میدهد.
خبر از آینده : خبر از آینده دادن نیز اختصاصی به ارتباط با ارواح یا حتی اجنّه ندارد، اگر چه بیشتر از این طریق با خبر میشوند.
مؤمن خودش خبر از آینده دارد، چرا که از گروه يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ(سوره بقره بخشی از آیه 3) میباشد.
مگر مؤمن از ظهور حضرت علیه السلام، قیام و حکومت جهانی، پایان این دنیا، برپایی محشر، حساب و کتاب و بهشت و جهنم و ویژگیهای اهل کدام خبر ندارد؟! اینها همه خبر از آینده است. وحی، سراسر خبر از گذشته، حال و آینده است.
اما اتفاقات در آینده نزدیک، چه در امور مادی و چه در امور معنوی، همه مشروط میباشند. فرض کنید به کسی بگویند که تو استعداد و نبوغ خوبی داری، پس اگر تحصیل کنی، دانشمند خواهی شد. حالا اگر تحصیل نکند
چه میشود؟! خب دانشمند نخواهد شد.
خداوند متعال میفرماید: يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ-اى كسانى كه ايمان آوردهايد، اگر خدا را پيامبر و دين و كتاب او را يارى نماييد خدا هم شما را در رسيدن به اهدافتان يارى مىكند و قدمهاى شما را استوار مىدارد.(سوره محمد آیه 7)
بدیهی است که این وعده خدا به مؤمنین، مشروط است، اگر دارد؛ حال اگر یاری نکنند چه میشود؟ سرنوشت متغیر میشود، چرا که خدا نیز آنان را یاری نخواهد کرد.
حال که همه چیز مشروط است، چه کسی می تواند به غیر از معصوم و باذن الله خبر قطعی از آینده دهد؟!(پایان)
۶۰۴
۰۶ شهریور ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.