نقش حضرت مسیح در
#نقش_حضرت_مسیح_در_
#هنگامه_ظهور_امام_زمان
✍6 -- نابود کردن یأجوج و مأجوج💫
بر اساس روایات موجود، یأجوج و مأجوج جریانی انحرافی در عصر ظهور است که در مقابل موعود قرار می گیرد 🍃
حال باید دانست یأجوج و مأجوج چه کسانی هستند ❓
آیا آنان یک قوم خاص یا دو قوم متحد و منحرف اند ❓
اگر آنان جریانی در تاریخ بوده اند، با یأجوج و مأجوج عصر ظهور چه پیوندی دارند ❓
نقش و سرنوشت آنان در عصر ظهور چگونه خواهد بود ❓
علامه می گوید 👇
⚡️ذوالقرنین⚡️ پس از آن که سد را ساخت، گفت 👈 این سد رحمتی از جانب پروردگار است؛ یعنی نعمت و سپری بود که خداوند با آن اقوامی از مردم را از شر یأجوج و مأجوج حفظ فرمود 🍀
در آیۀ 98 سوره کهف ⚡️وَکانَ وَعْدُ رَبِّی حَقّاً ⚡️وعده ای است که خداوند درباره آن سد داده بوده که به زودی در نزدیکی های قیامت آن را از میان برمی دارد 🍃
منبع 📚 (طباطبایی / تفسیر المیزان/ جلد ۱۳ / صفحه ۵۰۵
💠 با توجه به آیه 98 کهف، یأجوج و مأجوج به دست ذوالقرنین به هلاکت نرسیدند؛ بلکه او با ساختن سد، از فساد و ورود آن ها به میان مردم جلوگیری کرد 🍀
اما بر اساس آیۀ مذکور، باز شدن سد، از نشانه های قیامت است. آن سد در عصر ظهور شکسته می شود و آنان از پشت سد بیرون می آیند 🍀
منبع 📚طباطبایی / جلد۱۴ / صفحه ۴۶۰
✍7 -- قضاوت و داوری حضرت عیسی در دولت مهدوی💫
از جمله مهم ترین مناصب و پست ها در هر حکومت، منصب قضاوت و داوری است که سختی ها و پیچیدگی هایی خاص دارد؛ به طوری که در منابع اسلامی برای شخص قاضی، شرایط و ویژگی هایی آمده است؛
از جمله این که 👈 قاضی باید مجتهد، امین، باتقوا، صادق، زیرک، باهوش و دارای پشتکار و همتی بالا باشد که پیش از حکم دادن و داوری کردن، به خوبی و با دقت به بررسی مسائل پرونده بپردازد 🍀
این داوری دقیق، سنت حسنۀ همۀ پیامبران الهی به ویژه پیامبرانی که در مدتی از عمر خود عهده دار حکومت بودند است از جمله 👈حضرت داوود، حضرت سلیمان و پیامبر اسلام👉 که هر یک به روشی خاص که اقتضای شرایط و عصر حضورشان بود قضاوت می کردند 🍃
اما روش قضاوت حضرت مهدی عجل الله نوین و تازه است. آن حضرت در جامعه، همانند نیاکان پاک و صدیق خود، عادلانه، انسانی و بر اساس حق و عدالت قضاوت می کند، اما با یک ویژگی از آنان متمایز می شود که 👈 قضاوت بر اساس آگاهی خویش درباره رخدادها و حوادث است، نه بر پایۀ گواهی گواهان و مدارک و شواهدی که ادعا را ثابت کند 🍀
منبع 📚مجلسی / جلد52 / صفحات 320، 339، 345
#هنگامه_ظهور_امام_زمان
✍6 -- نابود کردن یأجوج و مأجوج💫
بر اساس روایات موجود، یأجوج و مأجوج جریانی انحرافی در عصر ظهور است که در مقابل موعود قرار می گیرد 🍃
حال باید دانست یأجوج و مأجوج چه کسانی هستند ❓
آیا آنان یک قوم خاص یا دو قوم متحد و منحرف اند ❓
اگر آنان جریانی در تاریخ بوده اند، با یأجوج و مأجوج عصر ظهور چه پیوندی دارند ❓
نقش و سرنوشت آنان در عصر ظهور چگونه خواهد بود ❓
علامه می گوید 👇
⚡️ذوالقرنین⚡️ پس از آن که سد را ساخت، گفت 👈 این سد رحمتی از جانب پروردگار است؛ یعنی نعمت و سپری بود که خداوند با آن اقوامی از مردم را از شر یأجوج و مأجوج حفظ فرمود 🍀
در آیۀ 98 سوره کهف ⚡️وَکانَ وَعْدُ رَبِّی حَقّاً ⚡️وعده ای است که خداوند درباره آن سد داده بوده که به زودی در نزدیکی های قیامت آن را از میان برمی دارد 🍃
منبع 📚 (طباطبایی / تفسیر المیزان/ جلد ۱۳ / صفحه ۵۰۵
💠 با توجه به آیه 98 کهف، یأجوج و مأجوج به دست ذوالقرنین به هلاکت نرسیدند؛ بلکه او با ساختن سد، از فساد و ورود آن ها به میان مردم جلوگیری کرد 🍀
اما بر اساس آیۀ مذکور، باز شدن سد، از نشانه های قیامت است. آن سد در عصر ظهور شکسته می شود و آنان از پشت سد بیرون می آیند 🍀
منبع 📚طباطبایی / جلد۱۴ / صفحه ۴۶۰
✍7 -- قضاوت و داوری حضرت عیسی در دولت مهدوی💫
از جمله مهم ترین مناصب و پست ها در هر حکومت، منصب قضاوت و داوری است که سختی ها و پیچیدگی هایی خاص دارد؛ به طوری که در منابع اسلامی برای شخص قاضی، شرایط و ویژگی هایی آمده است؛
از جمله این که 👈 قاضی باید مجتهد، امین، باتقوا، صادق، زیرک، باهوش و دارای پشتکار و همتی بالا باشد که پیش از حکم دادن و داوری کردن، به خوبی و با دقت به بررسی مسائل پرونده بپردازد 🍀
این داوری دقیق، سنت حسنۀ همۀ پیامبران الهی به ویژه پیامبرانی که در مدتی از عمر خود عهده دار حکومت بودند است از جمله 👈حضرت داوود، حضرت سلیمان و پیامبر اسلام👉 که هر یک به روشی خاص که اقتضای شرایط و عصر حضورشان بود قضاوت می کردند 🍃
اما روش قضاوت حضرت مهدی عجل الله نوین و تازه است. آن حضرت در جامعه، همانند نیاکان پاک و صدیق خود، عادلانه، انسانی و بر اساس حق و عدالت قضاوت می کند، اما با یک ویژگی از آنان متمایز می شود که 👈 قضاوت بر اساس آگاهی خویش درباره رخدادها و حوادث است، نه بر پایۀ گواهی گواهان و مدارک و شواهدی که ادعا را ثابت کند 🍀
منبع 📚مجلسی / جلد52 / صفحات 320، 339، 345
۳.۶k
۰۴ دی ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.