شب قدر؛ بهترین زمان بهره برداری از قرآن کریم و ولایت اهل
شب قدر؛ بهترین زمان بهرهبرداری از قرآن کریم و ولایت اهل بیت (ع) / بکوشیم لیلة القدر باشیم نه لیلة القبر!
▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مراسم شب قدر بیان کرد: در ایام شهادت حضرت علی (علیه السلام) و شبهای قدر به سر می بریم. این زمان در اثر این دو خصوصیت به این دو وزنه وزین ثقلین مرتبط است یعنی هم به قرآن که در شب قدر نازل شد و هم به عترت که سید اوصیا در این ایام به شهادت رسیده است لذا بهترین زمان برای بهرهبرداری از قرآن کریم از یک سو و ولایت اهل بیت (علیهم السلام) از سوی دیگر است.
▫️ از رسول گرامی اسلام (ص) رسیده است که «دوروا مع کتاب الله حیث ما دار» درباره امیرالمومنین (ع) هم رسیده است که«علی مع القرآن و القرآن مع علی» و «علی مع الحق و الحق مع علی، یدور معه حیثما دار» هر جا قرآن است علی حضور دارد و هر جا علی است قرآن حاضر است، لذا همین حضور هماهنگ را وظیفه ما دانستند و گفتند هر جا قرآن است شما باشید.
▫️ اگر درباره صدیقه کبری (س) آمده است که این بانو لیله قدر است به عنوان تمثیل است و نه تعیین؛ زیرا چهارده معصوم همگان لیله قدراند. هر جا قرآن است قدر است و هر جا عترت است قرآن است، پس اگر فاطمه زهرا لیله قدر است آن سیزده معصوم دیگر هم لیله قدراند و از آن جهت که این چهارده نور یک واقعیتاند.
اگر ما که شیعه این خاندانیم در خدمت قرآن کریم باشیم به نوبه خود قدریم و لیله قدر! چون این قرآن در قدر و در لیله قدر نازل شده است.
▫️ بزرگانی که در این رشته کوشیدهاند به ما گفتهاند برخی ها لیلة القبرند و برخی ها لیلة القدر. آن دلها که ظرف معارف قرآن است لیلة القدر است، آن دلها که اندیشههای مرده از یک سو، انگیزههای مرده از سوی دیگر در آن میریزد آن لیلة القبر است و نه لیلة القدر! کسی که فکر زنده در او ظهور ندارد، تصمیم زنده در او ظهور ندارد، عزم و اراده زنده در او ظهور ندارد، هر چه در او جا میگیرد یا اندیشههای مادی است که مرده است یا انگیزههای دنیایی است که مرده است، چنین انسانی لیلة القبر است و نه لیلة القدر.
ادامه...
▫️ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اسراء حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی در مراسم شب قدر بیان کرد: در ایام شهادت حضرت علی (علیه السلام) و شبهای قدر به سر می بریم. این زمان در اثر این دو خصوصیت به این دو وزنه وزین ثقلین مرتبط است یعنی هم به قرآن که در شب قدر نازل شد و هم به عترت که سید اوصیا در این ایام به شهادت رسیده است لذا بهترین زمان برای بهرهبرداری از قرآن کریم از یک سو و ولایت اهل بیت (علیهم السلام) از سوی دیگر است.
▫️ از رسول گرامی اسلام (ص) رسیده است که «دوروا مع کتاب الله حیث ما دار» درباره امیرالمومنین (ع) هم رسیده است که«علی مع القرآن و القرآن مع علی» و «علی مع الحق و الحق مع علی، یدور معه حیثما دار» هر جا قرآن است علی حضور دارد و هر جا علی است قرآن حاضر است، لذا همین حضور هماهنگ را وظیفه ما دانستند و گفتند هر جا قرآن است شما باشید.
▫️ اگر درباره صدیقه کبری (س) آمده است که این بانو لیله قدر است به عنوان تمثیل است و نه تعیین؛ زیرا چهارده معصوم همگان لیله قدراند. هر جا قرآن است قدر است و هر جا عترت است قرآن است، پس اگر فاطمه زهرا لیله قدر است آن سیزده معصوم دیگر هم لیله قدراند و از آن جهت که این چهارده نور یک واقعیتاند.
اگر ما که شیعه این خاندانیم در خدمت قرآن کریم باشیم به نوبه خود قدریم و لیله قدر! چون این قرآن در قدر و در لیله قدر نازل شده است.
▫️ بزرگانی که در این رشته کوشیدهاند به ما گفتهاند برخی ها لیلة القبرند و برخی ها لیلة القدر. آن دلها که ظرف معارف قرآن است لیلة القدر است، آن دلها که اندیشههای مرده از یک سو، انگیزههای مرده از سوی دیگر در آن میریزد آن لیلة القبر است و نه لیلة القدر! کسی که فکر زنده در او ظهور ندارد، تصمیم زنده در او ظهور ندارد، عزم و اراده زنده در او ظهور ندارد، هر چه در او جا میگیرد یا اندیشههای مادی است که مرده است یا انگیزههای دنیایی است که مرده است، چنین انسانی لیلة القبر است و نه لیلة القدر.
ادامه...
۵.۳k
۲۲ فروردین ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.