یارب
یارب
قیمت روایت
شخصی روایتی را از حضرت زهرا سلام الله علیها درخواست نمود. حضرت به فضه فرمود:
آن روایت را که بر کاغذی نوشته شده است بیاور.
پس از جستجوی فراوان اطلاع داد که روایت مورد نظر گم شده ست.
حضرت زهرا.س. ناراحت شده فرمودند:
ویحک اطلبها فانها تعدل عندی حسنا و حسینا.
وای بر تو , بگرد و پیدا کن, زیرا - ارزش معنوی- این حدیث نزد من برابر با - ارزش- حسن و حسین است.
نهج الحیاه حدیث 133
در خدمت و در محضر روایات و احادیث بودن خدمت و محضر مبارکی ست, در جوار روایت میشود حس کرد جوار حرم را و جوار حسن و حسین صلوات الله علیهما را. روایت دیدن یعنی حسن و حسین.ع. را دیدن.
یکی از توصیه های همه بزرگان و اساتید,بعنوان یک اصل ثابت,چه از قدما و چه از معاصران به ذاکرین و شعرا همیشه این بوده است:
شنیده هایت را سند قرار نده و تا روایت را ندیدی و اطمینان پیدا نکردی بیان نکن.
یکی از پدیده هایی که لازمه روش تامل کرد موضوع "مقتل شنیداری" است و اینکه شنیده ها به جای دیده ها فقط زبان به زبان میچرخد و مطالعه جایگاه خودش را از دست داده.
استاد حاج آقای حیدری سال 76
که برای اولین بار محضرشون رسیدم فرمودند:
روضه ای را که میشنوم تا در مقتل نبینم و نخوانم,جایی عنوانش نمیکنم, مضامین و روضه هاتون محصول مطالعاتتون باشه نه شنیده ها,انحرافات بیشتر از شنیده ها شروع میشود.
بیایم کمی پرهیز کنیم از مقتل شنیداری یا روایت شنیداری و مانند شاگرد مکتب زانو بزنیم در محضر حسن و حسین فاطمه سلام الله علیهم اجمعین.
دو کتاب نفیس و شریف رو محضر همه عزیزان معرفی میکنم:
یک / مقتل الحسین.ع. علامه مقرم.ره.
که هم کتابی است مقتل و هم کتابی ست اعتقادی که مقتل را با امام شناسی ممزوج کرده است و در نوع خودش کم نظیر شاید بتوان گفت بی نظیر است.
دو/ مقتل روایی امام حسین علیه السلام, که فقط روایت است.
توسط نشر آرام دل.
قیمت روایت
شخصی روایتی را از حضرت زهرا سلام الله علیها درخواست نمود. حضرت به فضه فرمود:
آن روایت را که بر کاغذی نوشته شده است بیاور.
پس از جستجوی فراوان اطلاع داد که روایت مورد نظر گم شده ست.
حضرت زهرا.س. ناراحت شده فرمودند:
ویحک اطلبها فانها تعدل عندی حسنا و حسینا.
وای بر تو , بگرد و پیدا کن, زیرا - ارزش معنوی- این حدیث نزد من برابر با - ارزش- حسن و حسین است.
نهج الحیاه حدیث 133
در خدمت و در محضر روایات و احادیث بودن خدمت و محضر مبارکی ست, در جوار روایت میشود حس کرد جوار حرم را و جوار حسن و حسین صلوات الله علیهما را. روایت دیدن یعنی حسن و حسین.ع. را دیدن.
یکی از توصیه های همه بزرگان و اساتید,بعنوان یک اصل ثابت,چه از قدما و چه از معاصران به ذاکرین و شعرا همیشه این بوده است:
شنیده هایت را سند قرار نده و تا روایت را ندیدی و اطمینان پیدا نکردی بیان نکن.
یکی از پدیده هایی که لازمه روش تامل کرد موضوع "مقتل شنیداری" است و اینکه شنیده ها به جای دیده ها فقط زبان به زبان میچرخد و مطالعه جایگاه خودش را از دست داده.
استاد حاج آقای حیدری سال 76
که برای اولین بار محضرشون رسیدم فرمودند:
روضه ای را که میشنوم تا در مقتل نبینم و نخوانم,جایی عنوانش نمیکنم, مضامین و روضه هاتون محصول مطالعاتتون باشه نه شنیده ها,انحرافات بیشتر از شنیده ها شروع میشود.
بیایم کمی پرهیز کنیم از مقتل شنیداری یا روایت شنیداری و مانند شاگرد مکتب زانو بزنیم در محضر حسن و حسین فاطمه سلام الله علیهم اجمعین.
دو کتاب نفیس و شریف رو محضر همه عزیزان معرفی میکنم:
یک / مقتل الحسین.ع. علامه مقرم.ره.
که هم کتابی است مقتل و هم کتابی ست اعتقادی که مقتل را با امام شناسی ممزوج کرده است و در نوع خودش کم نظیر شاید بتوان گفت بی نظیر است.
دو/ مقتل روایی امام حسین علیه السلام, که فقط روایت است.
توسط نشر آرام دل.
۷۴۹
۱۶ مهر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.