2جمع بین نمازها برخلاف سنت پیامبر است؟
2جمع بین نمازها برخلاف سنت پیامبر است؟
بالاخره چندین حدیث از ابن عباس درباره جمع خواندن نماز ظهر و عصر و نیز مغرب و عشا نقل شده است. برای مثال: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حال اقامت در مدینه، نه در حال مسافرت، هفت رکعت (نماز مغرب و عشا با هم) و هشت رکعت (نماز ظهر و عصر با هم) نماز گزارد.( صحیح مسلم، ج 2، ص 153؛ شبهای پیشاور، ص 109: «صلی رسولاللَّه صلی الله علیه و آله فی الْمَدینةِ مُقِیماً غَیر مُسافرسَبعاً وَ ثَمانیاً»)
احمد حنبل در مسند از سعید بن جبیر از ابن عباس روایت میکند که گفت: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بدون آنکه در حالت خوف و ترس، یا در حال سفر باشد نماز ظهر و عصر را جمع خواند.( صحیح مسلم، ج 2، ص 151؛ کتاب الموطأ، ج 1، ص 144؛ کتاب الامام، ج 7، ص 216؛ شبهای پیشاور، ص 109: «صلّی رسولاللَّه صلی الله علیه و سلم الظهر و العصر جمعاً بالمدینة فی غیر خوف و لا سفر»)
در جایی دیگر گفته است: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بدون آنکه در حالت خوف و ترس باشد، یا باران ببارد، نماز ظهر و عصر را جمع خواند.( مسند احمد، ج 1، ص 223؛ صحیح مسلم، ج 2، ص 152؛ شبهای پیشاور، ص 110: «صلّی رسولاللَّه صلی الله علیه و سلم الظهر و العصر جمعاً بالمدینة فی غیر خوف و لا مطر»)
ابو زبیر دلیل جمع خواندن نماز توسط پیامبر را از سعید بن جبیر سؤال نمود، او گفت: من همین سؤال را از ابن عباس پرسیدم و او پاسخ داد: «به این جهت جمع میخواند تا احدی از امتش در سختی و مشقت نباشند.( فتح الباری، ج 2، ص 20، ص 151؛ مسند احمد، ج 1، ص 283؛ شبهای پیشاور، ص 110: «أَرَادَ أَنْ لَا یَحْرَجَ أَحَدٌ مِنْ أُمَّتِهِ»)
#شیعه#ولایت#دفاع#امامت#وهابیت#ائمه#معصومین#قرآن#احادیث#تشیع#شبهای_پیشاور#شبهات#سلطان_الواعظین#دفاع_از_حریم_ولایت#سنی#پاسخ_به_شبهات#
بالاخره چندین حدیث از ابن عباس درباره جمع خواندن نماز ظهر و عصر و نیز مغرب و عشا نقل شده است. برای مثال: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در حال اقامت در مدینه، نه در حال مسافرت، هفت رکعت (نماز مغرب و عشا با هم) و هشت رکعت (نماز ظهر و عصر با هم) نماز گزارد.( صحیح مسلم، ج 2، ص 153؛ شبهای پیشاور، ص 109: «صلی رسولاللَّه صلی الله علیه و آله فی الْمَدینةِ مُقِیماً غَیر مُسافرسَبعاً وَ ثَمانیاً»)
احمد حنبل در مسند از سعید بن جبیر از ابن عباس روایت میکند که گفت: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بدون آنکه در حالت خوف و ترس، یا در حال سفر باشد نماز ظهر و عصر را جمع خواند.( صحیح مسلم، ج 2، ص 151؛ کتاب الموطأ، ج 1، ص 144؛ کتاب الامام، ج 7، ص 216؛ شبهای پیشاور، ص 109: «صلّی رسولاللَّه صلی الله علیه و سلم الظهر و العصر جمعاً بالمدینة فی غیر خوف و لا سفر»)
در جایی دیگر گفته است: «پیامبر خدا صلی الله علیه و آله بدون آنکه در حالت خوف و ترس باشد، یا باران ببارد، نماز ظهر و عصر را جمع خواند.( مسند احمد، ج 1، ص 223؛ صحیح مسلم، ج 2، ص 152؛ شبهای پیشاور، ص 110: «صلّی رسولاللَّه صلی الله علیه و سلم الظهر و العصر جمعاً بالمدینة فی غیر خوف و لا مطر»)
ابو زبیر دلیل جمع خواندن نماز توسط پیامبر را از سعید بن جبیر سؤال نمود، او گفت: من همین سؤال را از ابن عباس پرسیدم و او پاسخ داد: «به این جهت جمع میخواند تا احدی از امتش در سختی و مشقت نباشند.( فتح الباری، ج 2، ص 20، ص 151؛ مسند احمد، ج 1، ص 283؛ شبهای پیشاور، ص 110: «أَرَادَ أَنْ لَا یَحْرَجَ أَحَدٌ مِنْ أُمَّتِهِ»)
#شیعه#ولایت#دفاع#امامت#وهابیت#ائمه#معصومین#قرآن#احادیث#تشیع#شبهای_پیشاور#شبهات#سلطان_الواعظین#دفاع_از_حریم_ولایت#سنی#پاسخ_به_شبهات#
۳.۳k
۲۶ شهریور ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.