دوستی و همکاری با کفّار و مشرکین
دوستی و همکاری با کفّار و مشرکین
یکی از شیوههای عملی منافقان در مقابله با دین خدا، دوستی و همکاری آنان با کفّار و مشرکان است و منظور از کفّار یهودیان هستند که منافقان نزد آنها پنهان میشوند و در پیش آنان پناه میگیرند و با آنها میخوابند و ... (سید قطب، 5، 260).
اصولاً منافقان به جای مؤمنان، کافران را دوست خود میگیرند چون اعتقاد دارند که دولت و حکومت به زودی به دست کافران خواهد افتاد، پس خودشان را نیرویی برای آنان قرار میدهند (رشیدرضا، 5، 462). «بَشِّرِ الْمُنَافِقِینَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَاباً أَلِیماً - الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَأَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَیَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزّه فَإِنَّ الْعِزّهَ للهِ جَمِیعاً» به منافقان بشارت بده که مجازات دردناکی در انتظار آنهاست، منافقانی که کافران را به جای مؤمنان، دوست خود برگزیدند، آیا اینها میخواهند از آنان کسب عزّت کنند با آن که همه عزّت (قدرت) از آن خداست (نساء، 138 و 139).
بیشترین دوستی و همکاری عملی منافقان با یهودیان در جنگهای پیامبر اکرم(ص) با یهودیان دیده میشود که این اثری ازآثار همکاری پایداریهودیان ومنافقان در مقابله ورویارویی با اسلام است (عزه دروزه، 2، 180).
یکی از شیوههای عملی منافقان در مقابله با دین خدا، دوستی و همکاری آنان با کفّار و مشرکان است و منظور از کفّار یهودیان هستند که منافقان نزد آنها پنهان میشوند و در پیش آنان پناه میگیرند و با آنها میخوابند و ... (سید قطب، 5، 260).
اصولاً منافقان به جای مؤمنان، کافران را دوست خود میگیرند چون اعتقاد دارند که دولت و حکومت به زودی به دست کافران خواهد افتاد، پس خودشان را نیرویی برای آنان قرار میدهند (رشیدرضا، 5، 462). «بَشِّرِ الْمُنَافِقِینَ بِأَنَّ لَهُمْ عَذَاباً أَلِیماً - الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَأَ مِن دُونِ الْمُؤْمِنِینَ أَیَبْتَغُونَ عِندَهُمُ الْعِزّه فَإِنَّ الْعِزّهَ للهِ جَمِیعاً» به منافقان بشارت بده که مجازات دردناکی در انتظار آنهاست، منافقانی که کافران را به جای مؤمنان، دوست خود برگزیدند، آیا اینها میخواهند از آنان کسب عزّت کنند با آن که همه عزّت (قدرت) از آن خداست (نساء، 138 و 139).
بیشترین دوستی و همکاری عملی منافقان با یهودیان در جنگهای پیامبر اکرم(ص) با یهودیان دیده میشود که این اثری ازآثار همکاری پایداریهودیان ومنافقان در مقابله ورویارویی با اسلام است (عزه دروزه، 2، 180).
۹۳۳
۲۶ تیر ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.