بسم الله الله الرحمن الرحیم.
بسم الله الله الرحمن الرحیم.
مراد از ایه اهدنا الصراط المستقیم.
در احادیث اشاره شده که هر ایه ی از قران کریم دارای ظاهر و باطنی است و مقصود و مصداق ایات فراوانی از قران کریم حضرت امیرالمومنین علیه السلام میباشد ان شالله به کمک احادیث کتب شیعه و برای هدایت جماعت عامه به اسلام واقعی از احادیث کتب اهل سنت خلیفتین استفاده میشود.
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
صراط مستقیم یعنی ما را هدایت فرما به راه کسانی که نعمت و توفیق عبادت در دین به آنها کرامت فرمودی و آنان اشخاصی هستند که خداوند حال آنها را چنین بیان می فرماید: {ومن یطع اللّه والرسول فاولئک مع الذین انعم اللّه علیهم من النبین والصدیقین والشهداء والصالحین وحسن اولئک رفیقا}.
آنانکه اطاعت خداوند و رسولش را بنمایند البته با کسانی که خداوند به ایشان عنایت و لطف کامل فرموده چون پیغمبران و صدیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور می شوند و ایشان چه رفقای بسیار خوبی هستند»
سپس فرمود: نعمتی که خداوند به آنها لطف و کرامت نموده مال و اولاد و تندرستی نیست گرچه تمام اینها هم از نعمت های خداوند می باشد ولی آیا نمی بینی این نعمتها را خداوند بکفار هم عطا می فرماید بلکه اینها چیزی نیست که از خداوند مسئلت نمایند و مراد از نعمت ایمان به خدا و تصدیق به رسول او و اقرار به ولایت آل محمد صلی الله علیه و آله و نگاه داشتن از شر دشمنان و از معصیت پروردگار و اذیت مؤمنین و رعایت حقوق برادران دینی است.
.معانی الاخبار صدوق: ص36
مراد از ایه اهدنا الصراط المستقیم.
در احادیث اشاره شده که هر ایه ی از قران کریم دارای ظاهر و باطنی است و مقصود و مصداق ایات فراوانی از قران کریم حضرت امیرالمومنین علیه السلام میباشد ان شالله به کمک احادیث کتب شیعه و برای هدایت جماعت عامه به اسلام واقعی از احادیث کتب اهل سنت خلیفتین استفاده میشود.
امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
صراط مستقیم یعنی ما را هدایت فرما به راه کسانی که نعمت و توفیق عبادت در دین به آنها کرامت فرمودی و آنان اشخاصی هستند که خداوند حال آنها را چنین بیان می فرماید: {ومن یطع اللّه والرسول فاولئک مع الذین انعم اللّه علیهم من النبین والصدیقین والشهداء والصالحین وحسن اولئک رفیقا}.
آنانکه اطاعت خداوند و رسولش را بنمایند البته با کسانی که خداوند به ایشان عنایت و لطف کامل فرموده چون پیغمبران و صدیقان و شهیدان و نیکوکاران محشور می شوند و ایشان چه رفقای بسیار خوبی هستند»
سپس فرمود: نعمتی که خداوند به آنها لطف و کرامت نموده مال و اولاد و تندرستی نیست گرچه تمام اینها هم از نعمت های خداوند می باشد ولی آیا نمی بینی این نعمتها را خداوند بکفار هم عطا می فرماید بلکه اینها چیزی نیست که از خداوند مسئلت نمایند و مراد از نعمت ایمان به خدا و تصدیق به رسول او و اقرار به ولایت آل محمد صلی الله علیه و آله و نگاه داشتن از شر دشمنان و از معصیت پروردگار و اذیت مؤمنین و رعایت حقوق برادران دینی است.
.معانی الاخبار صدوق: ص36
۴.۰k
۰۹ اردیبهشت ۱۳۹۶
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.