رای ظهور، وقت تعیین نشده است، و همواره وقوع آن را «امری ن
رای ظهور، وقت تعیین نشده است، و همواره وقوع آن را «امری ناگهانی» توصیف کرده اند، و با واژه های «فجأة» و «بغتة» از آن سخن گفته اند، که هر دو به معنای وقوع ناگهانی و یکباره است.
امام رضا علیه السلام:
«- عن النبی صلی الله علیه و آله:... مثله مثل الساعة، التی لا یجلیها لوقتها الا هو - عزوجل -، لا یأتیکم الا بغتة.» (1).
- امام رضا علیه السلام، نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:... قیام امام موعود چون رسید قیامت است که وقت آن را جز خدای کسی نداند، و فرا نرسد مگر ناگهان.
در این گونه تعالیم چه بسا این اصل منظور بوده است که اگر مسلمانان امر ظهور را خیلی دور تصور کنند، امید و حالت انتظار و آمادگی را از دست می دهند؛ و این خود زمینه حاکمیت یأس و بی تعهدی و بیخبری را فراهم می سازد، و جامعه را به نشیب گرایی می کشاند.
امام رضا علیه السلام:
«- عن النبی صلی الله علیه و آله:... مثله مثل الساعة، التی لا یجلیها لوقتها الا هو - عزوجل -، لا یأتیکم الا بغتة.» (1).
- امام رضا علیه السلام، نقل از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله:... قیام امام موعود چون رسید قیامت است که وقت آن را جز خدای کسی نداند، و فرا نرسد مگر ناگهان.
در این گونه تعالیم چه بسا این اصل منظور بوده است که اگر مسلمانان امر ظهور را خیلی دور تصور کنند، امید و حالت انتظار و آمادگی را از دست می دهند؛ و این خود زمینه حاکمیت یأس و بی تعهدی و بیخبری را فراهم می سازد، و جامعه را به نشیب گرایی می کشاند.
۳۱۹
۰۱ خرداد ۱۳۹۵
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.