حکم رقص محلی
حکم رقص محلی
آیت الله بهجت (ره):
رقص به تمام انواع آن اشکال دارد.
آیت الله تبریزی (ره):
در صورت صدق رقص- چه محلّی باشد چه کلاسیک- حکم رقص را دارد.
آیت الله خامنه ای:
اگر رقص به گونه ای باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مستلزم فعل حرام یا ترتب مفسده ای (انجام گناهی)باشد، جایز نیست.
آیت الله سیستانی:
اگر رقص باشد بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
آیت الله صافی گلپایگانی:
بطور کلی آنچه که در نظر عرف، رقص محسوب شود حرام است مگر رقص زن فقط برای شوهرش در صورتی که ناظر (بیننده)دیگری نباشد که اشکال ندارد.
آیت الله فاضل لنکرانی (ره):
رقص بطور کلی و به هر صورت و عنوان که باشد چون نوعاً منشا از بین رفتن شرم و حیا و در نتیجه خوف وقوع در مفسده(انجام گناه) دارد لذا احتیاط در اجتناب از مطلق (هرگونه)رقص است.
آیت الله مکارم شیرازی:
اگر رقص نامیده شود فرقی ندارد.
آیت الله نوری همدانی:
فرقی ندارند.
آیت الله بهجت (ره):
رقص به تمام انواع آن اشکال دارد.
آیت الله تبریزی (ره):
در صورت صدق رقص- چه محلّی باشد چه کلاسیک- حکم رقص را دارد.
آیت الله خامنه ای:
اگر رقص به گونه ای باشد که باعث تحریک شهوت شده و یا مستلزم فعل حرام یا ترتب مفسده ای (انجام گناهی)باشد، جایز نیست.
آیت الله سیستانی:
اگر رقص باشد بنابر احتیاط واجب جایز نیست.
آیت الله صافی گلپایگانی:
بطور کلی آنچه که در نظر عرف، رقص محسوب شود حرام است مگر رقص زن فقط برای شوهرش در صورتی که ناظر (بیننده)دیگری نباشد که اشکال ندارد.
آیت الله فاضل لنکرانی (ره):
رقص بطور کلی و به هر صورت و عنوان که باشد چون نوعاً منشا از بین رفتن شرم و حیا و در نتیجه خوف وقوع در مفسده(انجام گناه) دارد لذا احتیاط در اجتناب از مطلق (هرگونه)رقص است.
آیت الله مکارم شیرازی:
اگر رقص نامیده شود فرقی ندارد.
آیت الله نوری همدانی:
فرقی ندارند.
۴.۵k
۲۴ بهمن ۱۳۹۳
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.