بسم الله الرحمن الرحیم,
بسم الله الرحمن الرحیم,
امام حسن عسکری با دلایل علمی ثابت میکند,که دیدن الله سبحان و تعالی محال است,و جالب اینجاست که دانشمندان برای دیدن چیزی سه شرط لازم است,که امام از همین سه شرط استفاده میکند و دادن الله را باطل میکند,این سه شرط این است,1.هدف دید جسم کثیف باشد,تا بتواند نور را منعکس و پراکنده کند از این جهت اجسام لطیف مانند هوا,جن,فرشته و ... دیده نمیشوند مگر وقتی که به قالب جسم کثیف در آید2.میان ان دو فاصله معینی که نه زیاد دور و نه زیاد نزدیک باشد3.میان آن دو هوایی لطیف باشد تا حامل جسم شعاعی گردد امام بعد از ارائه این دلایل و شرط ها فرمود که با استفاده از این سه شرط اگر خداوند دیده شود باید در ان شرایط باشد زیرا رابطه بین شرط و مشروط و سبب و مسبب حتمی است و اگر بر فرض محال این شرایط موجود شد لازم است که الله هم مانند مخلوق خود باشد زیرا که هدف دید قرار گرفته و هدف دید چنانچه گفتیم باید جسم کثیف باشد و الله سبحان و تعالی بزرگتر از ان است که جسم باشد,جالب اینجاست در توحید اهل السنت عقیده بر دیدن خداوند موجود است و در صحیح بخاری و صحیح مسلم باب اثبات روئیة المؤمنین ربهم فی الاخره. موجود است و احادیث بسیار جالب در این باب موجود است,که ثابت میکند خداوند صورت دارد ساق و زانو دارد,و پا دارد و این ها را به همه نشان میدهد,به سند صحیح بخاری ج 1 باب فضل سجود کتاب الاذان و صحیح بخاری ج 4 کتاب رقاق باب الصراط صحیح مسلم باب اثبات روئیه المؤمنین ربهم فی الاخره. و مسند احمد بن حنبل ج 2 ص275 و به ایه 103 سوره انعام مراجعه کنید تا ببینید که کدام عقیده بر طبق قرآن است,
امام حسن عسکری با دلایل علمی ثابت میکند,که دیدن الله سبحان و تعالی محال است,و جالب اینجاست که دانشمندان برای دیدن چیزی سه شرط لازم است,که امام از همین سه شرط استفاده میکند و دادن الله را باطل میکند,این سه شرط این است,1.هدف دید جسم کثیف باشد,تا بتواند نور را منعکس و پراکنده کند از این جهت اجسام لطیف مانند هوا,جن,فرشته و ... دیده نمیشوند مگر وقتی که به قالب جسم کثیف در آید2.میان ان دو فاصله معینی که نه زیاد دور و نه زیاد نزدیک باشد3.میان آن دو هوایی لطیف باشد تا حامل جسم شعاعی گردد امام بعد از ارائه این دلایل و شرط ها فرمود که با استفاده از این سه شرط اگر خداوند دیده شود باید در ان شرایط باشد زیرا رابطه بین شرط و مشروط و سبب و مسبب حتمی است و اگر بر فرض محال این شرایط موجود شد لازم است که الله هم مانند مخلوق خود باشد زیرا که هدف دید قرار گرفته و هدف دید چنانچه گفتیم باید جسم کثیف باشد و الله سبحان و تعالی بزرگتر از ان است که جسم باشد,جالب اینجاست در توحید اهل السنت عقیده بر دیدن خداوند موجود است و در صحیح بخاری و صحیح مسلم باب اثبات روئیة المؤمنین ربهم فی الاخره. موجود است و احادیث بسیار جالب در این باب موجود است,که ثابت میکند خداوند صورت دارد ساق و زانو دارد,و پا دارد و این ها را به همه نشان میدهد,به سند صحیح بخاری ج 1 باب فضل سجود کتاب الاذان و صحیح بخاری ج 4 کتاب رقاق باب الصراط صحیح مسلم باب اثبات روئیه المؤمنین ربهم فی الاخره. و مسند احمد بن حنبل ج 2 ص275 و به ایه 103 سوره انعام مراجعه کنید تا ببینید که کدام عقیده بر طبق قرآن است,
۱.۷k
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.