بسم الله الرحمن الرحیم
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدالله الذی جعلنا متمسکین بالولایه الامیر المومنین
ایا در قرآن کریم,اشاره ای به بحث و مقام امامت شده است,?!?
در ایه 124 سوره بقره:هنگامی که الله سبحان و تعالی حضرت ابراهیم را آزموند و امتحان کرد و حضرت علیه السلام و علی نبینا و آله ان آزمایشات را به نیکو به سرانجام رساند,خداوند متعال او را به درجه امامت رساند پیامبر فرمود ایا این پیمان به خاندان من میرسد,خداوند فرمود از عهد و پیمان من به ظالمین نمیرسد,
اینکه امامت یک عهد و پیمان الله هست و امری حتمی,از سوی خداوند است و الله این عهد و پیمان را شایسته هر کسی جز اشخاصی که ظلم نمیکند نمیداند,و ظلم در سه بخش جا دارد که هر کسی که شامل این سه بخش نشود,معصوم از هر اشتباه و گناه هست,1 ظلم به خود نفس(گناه)2ظلم به الله(شرک)3 ظلم به مردم,پس امامت یک امر از طرف الله است و امری حتمی که فقط به معصوم میرسد,و اما درجه امامت (با توجه به ایه) از نبوت عامه بالاتر است و همین طور امامت خاصه از امامت عامه بالاتر است که امامان عامه مانند حضرت ابراهیم و خاصه اهل البیت علیهم السلام هستند.
الحمدالله الذی جعلنا متمسکین بالولایه الامیر المومنین
ایا در قرآن کریم,اشاره ای به بحث و مقام امامت شده است,?!?
در ایه 124 سوره بقره:هنگامی که الله سبحان و تعالی حضرت ابراهیم را آزموند و امتحان کرد و حضرت علیه السلام و علی نبینا و آله ان آزمایشات را به نیکو به سرانجام رساند,خداوند متعال او را به درجه امامت رساند پیامبر فرمود ایا این پیمان به خاندان من میرسد,خداوند فرمود از عهد و پیمان من به ظالمین نمیرسد,
اینکه امامت یک عهد و پیمان الله هست و امری حتمی,از سوی خداوند است و الله این عهد و پیمان را شایسته هر کسی جز اشخاصی که ظلم نمیکند نمیداند,و ظلم در سه بخش جا دارد که هر کسی که شامل این سه بخش نشود,معصوم از هر اشتباه و گناه هست,1 ظلم به خود نفس(گناه)2ظلم به الله(شرک)3 ظلم به مردم,پس امامت یک امر از طرف الله است و امری حتمی که فقط به معصوم میرسد,و اما درجه امامت (با توجه به ایه) از نبوت عامه بالاتر است و همین طور امامت خاصه از امامت عامه بالاتر است که امامان عامه مانند حضرت ابراهیم و خاصه اهل البیت علیهم السلام هستند.
۱.۲k
۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۲۵)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.