بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت دوم :
نگاه شهوت آلود، چه همسر محرم باشد و چه به نامحرمان و حتی نگاه شهوت آلود به همجنس و یا کودکان، نه تنها تحریک کننده است، بلکه یک رذیله اخلاقی و رفتاری است، چرا که تعدی و ظلم به خود یا دیگران میباشد و یقیناً آثار سوء و تبعات ناخوشایند و ضرر های مادی و معنوی بسیاری برای فرد و جامعه دارد.
ممکن است خانمی بسیار محجبه باشد، اما در نگاه کسی بسیار زیبا و جذاب به نظر آید و او نگاه هوس آلود ریبه به او بکند - یا زنی چنین نگاهی به صورت یا هیکل مردی داشته باشد - یا دیگری نگاهش به پنجره و خانه همسایه بیفتد یا دیگری به تماشای عکس، فیلم و کلیپ اقدام نماید و ...! پس، چه تحریکی در پی باشد و یا نباشد و چه این تحریک، اقدامی برای ارضا داشته باشد یا نداشته باشد، فرمود: چشمها را از نگاه به نا محرم، فرو بندید و هیزی نکنید.
دو) حفظ عفت : به مردان فرمود: وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ (سوره نور بخشی از آیه 30)
و به بانوان فرمود: وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ یعنی آلت و شرمگاه خود را حفظ کنید؛(سوره نور بخشی از آیه31)
و بدیهی است اگر چه مقصود اصلی همان محافظت خود از زنا میباشد، اما هر گونه رابطه جنسی حرام را شامل می گردد، لذا لفظ محافظت را آورد که عامتر از پرهیز از زنا باشد. چه بسا مرد یا زن خودارضایی کنند چه بسا دو نامحرم یا حتی دو همجنس، به شرمگاه یکدیگر نگاه هوس آلود کنند و یا هر کار دیگری را که سبب تحریک یا ارضا شود انجام دهند و پس فرمود: فروج خود را از تحریک و ارضای حرام حفظ کنید.
سه) یک دستور جداگانه برای دختران و بانوان ابلاغ نمود، و آن هم مربوط به حد مجاز دیده شدن زیباییها، زینتها و جاذبههای جنسی آنان است.
فرمود این زیباییها، زینتها و جاذبهها در معرض دید همگان قرار ندهید خود را به نمایش نگذارید و سبب تحریک جنسی نا محرمان نگردید.
یک موقع مردی به دختر یا زن نامحرمی، با نگاه هوس آلود نگاه میکند، خب در اینجا فرمود که اینگونه نگاه نکنید و هیزی نکنید؛ اما یک موقع دختر یا خانمی، خودش، زیباییها، زینتها و جاذبههای جنسیاش را در معرض دید همگان قرار میدهد! فرمود این کار را انجام ندهید و البته گروههای محرم را نیز بیان نمود؛ اگر چه نگاه به آلت برای آنان نیز ممنوع و حرام است.
اگر دقت کنیم، فقط پوشش نامناسب نیست، بلکه میفرماید: زنان، حتی در راه رفتن نیز دقت کنند، چنان که اگر قدمها را محکم به زمین بکوبند، اندام آنها به حرکت در میآید، جلب نظر و تحریک می کند و چنین نکنند.(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت دوم :
نگاه شهوت آلود، چه همسر محرم باشد و چه به نامحرمان و حتی نگاه شهوت آلود به همجنس و یا کودکان، نه تنها تحریک کننده است، بلکه یک رذیله اخلاقی و رفتاری است، چرا که تعدی و ظلم به خود یا دیگران میباشد و یقیناً آثار سوء و تبعات ناخوشایند و ضرر های مادی و معنوی بسیاری برای فرد و جامعه دارد.
ممکن است خانمی بسیار محجبه باشد، اما در نگاه کسی بسیار زیبا و جذاب به نظر آید و او نگاه هوس آلود ریبه به او بکند - یا زنی چنین نگاهی به صورت یا هیکل مردی داشته باشد - یا دیگری نگاهش به پنجره و خانه همسایه بیفتد یا دیگری به تماشای عکس، فیلم و کلیپ اقدام نماید و ...! پس، چه تحریکی در پی باشد و یا نباشد و چه این تحریک، اقدامی برای ارضا داشته باشد یا نداشته باشد، فرمود: چشمها را از نگاه به نا محرم، فرو بندید و هیزی نکنید.
دو) حفظ عفت : به مردان فرمود: وَ يَحْفَظُوا فُرُوجَهُمْ (سوره نور بخشی از آیه 30)
و به بانوان فرمود: وَيَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ یعنی آلت و شرمگاه خود را حفظ کنید؛(سوره نور بخشی از آیه31)
و بدیهی است اگر چه مقصود اصلی همان محافظت خود از زنا میباشد، اما هر گونه رابطه جنسی حرام را شامل می گردد، لذا لفظ محافظت را آورد که عامتر از پرهیز از زنا باشد. چه بسا مرد یا زن خودارضایی کنند چه بسا دو نامحرم یا حتی دو همجنس، به شرمگاه یکدیگر نگاه هوس آلود کنند و یا هر کار دیگری را که سبب تحریک یا ارضا شود انجام دهند و پس فرمود: فروج خود را از تحریک و ارضای حرام حفظ کنید.
سه) یک دستور جداگانه برای دختران و بانوان ابلاغ نمود، و آن هم مربوط به حد مجاز دیده شدن زیباییها، زینتها و جاذبههای جنسی آنان است.
فرمود این زیباییها، زینتها و جاذبهها در معرض دید همگان قرار ندهید خود را به نمایش نگذارید و سبب تحریک جنسی نا محرمان نگردید.
یک موقع مردی به دختر یا زن نامحرمی، با نگاه هوس آلود نگاه میکند، خب در اینجا فرمود که اینگونه نگاه نکنید و هیزی نکنید؛ اما یک موقع دختر یا خانمی، خودش، زیباییها، زینتها و جاذبههای جنسیاش را در معرض دید همگان قرار میدهد! فرمود این کار را انجام ندهید و البته گروههای محرم را نیز بیان نمود؛ اگر چه نگاه به آلت برای آنان نیز ممنوع و حرام است.
اگر دقت کنیم، فقط پوشش نامناسب نیست، بلکه میفرماید: زنان، حتی در راه رفتن نیز دقت کنند، چنان که اگر قدمها را محکم به زمین بکوبند، اندام آنها به حرکت در میآید، جلب نظر و تحریک می کند و چنین نکنند.(ادامه دارد...)
۲.۴k
۰۱ اسفند ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.