رسیدن جن به نور قدسی، و یا رسیدن انس به روح قدسی، هرگز به
رسیدن جن به نور قدسی، و یا رسیدن انس به روح قدسی، هرگز به معنای محفوظ ماندن آنها از خطا و لغزش و مصونیت از تنزل از مقام واقعی آنها نیست، بلکه علاوه بر آن، لازم است توسط پروردگار رحیم، جن به نور قدسی و انس به روح قدسی «تأیید» گردند؛ چنانکه آدم(ع) پس از هبوط به عالم مُلک و پناه بردن به کوه صفای انسان کامل، تحت تربیت رحیمی او قرار گرفت و به واسطه کلمات رحمانی توبه نمود و به روح قدسی تأیید شد و به جایگاه اصلی خود، یعنی مقام «خلیفۀاللهی»، نایل گردید. ابلیس نیز اگر همچون آدم(ع) توبه می کرد و به نور قدسی تأیید میشد، دوباره به جایگاه واقعی خود راه می یافت.
لطایف قرآنی
اثر عارف صاحبدل
یعقوب قمری شریفآبادی
لطایف قرآنی
اثر عارف صاحبدل
یعقوب قمری شریفآبادی
۳۰۹
۰۵ اسفند ۱۴۰۲
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.