بسم الله الرحمن الرحيم
بسم الله الرحمن الرحيم
پاسخ قسمت اول :
کسانی که با معارف قرآنی و آموزههای حدیثی و علوم اسلامی آشنایی ندارند، گمان میکنند مطالب مطروحه عمومیّت ندارند و عدۀ به خصوصی را شامل میگردند؛ در حالی که وقتی خداوند سبحان در بارۀ انسان، توصیف و رویکرد هایش سخن میفرماید، همگان در تمامی اعصار و با هر اعتقاد و گرایشی را شامل میگردد.
به عنوان مثال:
آنها از اسلام و قرآن کریم شنیدهاند که - لا إله الّا الله و مکرر فرمود که جز او را إله نگیرید، چرا که إلهی جز او وجود ندارد؛ و توجه ندارند که پرستش و وابستگی به إله فطری است، لذا همگان إله دارند؛ خواه إله حق باشد، یا إلهههای جعلی و باطل و حتی برخی هوای نفس خود را إله میگیرند و به بندگی و اطاعت از فرامین آن مشغول میشوند!
محبّت نیز یک نیرو، کشش و حالت فطری است که در همگان وجود دارد؛ لذا همگان محبت و عشق را میفهمند؛ حال اگر محبوب غایی کسی، خداوند سبحان نشد؛ محبوبهای دیگر را جایگزین او می نماید و آن شدت محبّتی را که باید به خدا داشته باشد و همه چیز را در راستای محبّت او دوست داشته باشد، به آن محبوب جعلی اختصاص میدهد! چنان که فرمود:
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ - برخی از مردم شریکانی معبود هایی غير از خداوند، برای خود انتخاب میكنند، و آنها را همچون دوست داشتن خدا دوست میدارند، اما کسانی که ایمان آوردهاند، شدت محبّتشان محبوب غایی شان، الله است.(سوره بقره بخشی از آیه 165)
امامت و پیروی از یک یا حتی چندین امام نیز یک حقیقت تکوینی و یک امر فطری میباشد؛ لذاخداوند منّان، امامان حق را برگزید و فرمود از آنان پیروی نمایید،اما اگر کسی آنها را نشناخت و پیروی ننمود، حتماً امامان دروغین را جایگزین مینماید و از آنها پیروی میکند.
با کمی دقت، معلوم میشود که نظامات شیطانی و سلطۀ طاغوتی، هر روز برای هر امری، امامی میسازند و مردمان را به دانسته و نادانسته، یا به جبر یا اختیار، به پیروی از آنان میخوانند و میکشانند؛ چرا که به خوبی میدانند: انسان، امامگرا میباشدو اگر برایش امامان جعلی نسازند، به سوی امام حق می رود.
سگ: کسی با وجود سگ مخالفتی ندارد؛ مخلوقی از مخلوقات خداوند متعال است که بر اساس علم و حکمت او خلق شده واتفاقاً صفات برجستهای نیز دارد؛ مانند این که قدردان کسی است که به او پناه و غذایی بدهد، نگهبانی میدهد، از گرسنگی فریاد نمی زند و سایر صفات؛ اما وقتی با سگداری، سگ بازی و سگ گردانی مخالفت میشود،(ادامه دارد...)
پاسخ قسمت اول :
کسانی که با معارف قرآنی و آموزههای حدیثی و علوم اسلامی آشنایی ندارند، گمان میکنند مطالب مطروحه عمومیّت ندارند و عدۀ به خصوصی را شامل میگردند؛ در حالی که وقتی خداوند سبحان در بارۀ انسان، توصیف و رویکرد هایش سخن میفرماید، همگان در تمامی اعصار و با هر اعتقاد و گرایشی را شامل میگردد.
به عنوان مثال:
آنها از اسلام و قرآن کریم شنیدهاند که - لا إله الّا الله و مکرر فرمود که جز او را إله نگیرید، چرا که إلهی جز او وجود ندارد؛ و توجه ندارند که پرستش و وابستگی به إله فطری است، لذا همگان إله دارند؛ خواه إله حق باشد، یا إلهههای جعلی و باطل و حتی برخی هوای نفس خود را إله میگیرند و به بندگی و اطاعت از فرامین آن مشغول میشوند!
محبّت نیز یک نیرو، کشش و حالت فطری است که در همگان وجود دارد؛ لذا همگان محبت و عشق را میفهمند؛ حال اگر محبوب غایی کسی، خداوند سبحان نشد؛ محبوبهای دیگر را جایگزین او می نماید و آن شدت محبّتی را که باید به خدا داشته باشد و همه چیز را در راستای محبّت او دوست داشته باشد، به آن محبوب جعلی اختصاص میدهد! چنان که فرمود:
وَمِنَ النَّاسِ مَنْ يَتَّخِذُ مِنْ دُونِ اللَّهِ أَنْدَادًا يُحِبُّونَهُمْ كَحُبِّ اللَّهِ وَالَّذِينَ آمَنُوا أَشَدُّ حُبًّا لِلَّهِ - برخی از مردم شریکانی معبود هایی غير از خداوند، برای خود انتخاب میكنند، و آنها را همچون دوست داشتن خدا دوست میدارند، اما کسانی که ایمان آوردهاند، شدت محبّتشان محبوب غایی شان، الله است.(سوره بقره بخشی از آیه 165)
امامت و پیروی از یک یا حتی چندین امام نیز یک حقیقت تکوینی و یک امر فطری میباشد؛ لذاخداوند منّان، امامان حق را برگزید و فرمود از آنان پیروی نمایید،اما اگر کسی آنها را نشناخت و پیروی ننمود، حتماً امامان دروغین را جایگزین مینماید و از آنها پیروی میکند.
با کمی دقت، معلوم میشود که نظامات شیطانی و سلطۀ طاغوتی، هر روز برای هر امری، امامی میسازند و مردمان را به دانسته و نادانسته، یا به جبر یا اختیار، به پیروی از آنان میخوانند و میکشانند؛ چرا که به خوبی میدانند: انسان، امامگرا میباشدو اگر برایش امامان جعلی نسازند، به سوی امام حق می رود.
سگ: کسی با وجود سگ مخالفتی ندارد؛ مخلوقی از مخلوقات خداوند متعال است که بر اساس علم و حکمت او خلق شده واتفاقاً صفات برجستهای نیز دارد؛ مانند این که قدردان کسی است که به او پناه و غذایی بدهد، نگهبانی میدهد، از گرسنگی فریاد نمی زند و سایر صفات؛ اما وقتی با سگداری، سگ بازی و سگ گردانی مخالفت میشود،(ادامه دارد...)
۲۹۶
۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.