و اما در ایه عبارت «منکم» تامل برانگیز می باشد
و اما در ایه عبارت «منکم» تامل برانگیز می باشد
منظور از خودتان چه کسانی هستند؟
شاید برای پدر و مادر ، فرزندان را از خودشان ببینند
و برای عمو و عمه یا خاله و دایی ، فرزندان منتسب به اونها از خودشان حساب بشه
و همچنین بزرگ فامیل احساس مالکیت داره نسبت به همه بچه ها و فرزندان قوم و اونها را از خودش می داند.
فرض کنید رئیس بهزیستی هستید درون شما یک احساس وجود داره که همه پرسنل و کارمندان و یا فرزندان پرورشگاه همه از شما هستند.
یا یک مدیر و صاحب کارخانه که به کارگرانش «بچه ها » خطاب می کند یعنی یک سرپرستی را نسبت به پرسنل دارد و اونها را از خودش می داند.
پس می توان گفت دامنه «از خودتان» بسته به هر فردی وسعت دارد و به همان مقدار واجب به عهده فرد گذاشته شده است.
و البته منظور مجردی نیست که عیاشی می کند و اهل زندگی نیست و یا فساد می کند! هدف افراد صالح=پاکدامن هستند
عبارت «الصالحین» در بین دو گروه مجرد ذکر شده و شامل تمامی اونها میشه.
دقت کنید به «ال» که به صالحین وصل شده! یعنی اونهایی را که در پاکی معروف هستند. البته در همین حد که گفته بشه فلانی شخص خوب و صالحی هست و یا یه خوبی شناخته شده باشد، کافی هست.
منظور از خودتان چه کسانی هستند؟
شاید برای پدر و مادر ، فرزندان را از خودشان ببینند
و برای عمو و عمه یا خاله و دایی ، فرزندان منتسب به اونها از خودشان حساب بشه
و همچنین بزرگ فامیل احساس مالکیت داره نسبت به همه بچه ها و فرزندان قوم و اونها را از خودش می داند.
فرض کنید رئیس بهزیستی هستید درون شما یک احساس وجود داره که همه پرسنل و کارمندان و یا فرزندان پرورشگاه همه از شما هستند.
یا یک مدیر و صاحب کارخانه که به کارگرانش «بچه ها » خطاب می کند یعنی یک سرپرستی را نسبت به پرسنل دارد و اونها را از خودش می داند.
پس می توان گفت دامنه «از خودتان» بسته به هر فردی وسعت دارد و به همان مقدار واجب به عهده فرد گذاشته شده است.
و البته منظور مجردی نیست که عیاشی می کند و اهل زندگی نیست و یا فساد می کند! هدف افراد صالح=پاکدامن هستند
عبارت «الصالحین» در بین دو گروه مجرد ذکر شده و شامل تمامی اونها میشه.
دقت کنید به «ال» که به صالحین وصل شده! یعنی اونهایی را که در پاکی معروف هستند. البته در همین حد که گفته بشه فلانی شخص خوب و صالحی هست و یا یه خوبی شناخته شده باشد، کافی هست.
۳۹۷
۳۱ تیر ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۴)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.