«شبـهـــه» کامنتهای مردم در مورد ماجرای سقوط جرثقیل در مس
«شبـهـــه» کامنتهای مردم در مورد ماجرای سقوط جرثقیل در مسجدالحرام!!
لطفـا کامـل خوانده شـود ...
"متن شبهه"
"کامنتهای برخی مردم در مورد حادثه سقوط جرثقیل در مکه:
- اگه این اتفاق توی یک کنسرت موسیقی می افتاد الان ملاها چنان با آب و تاب از آتش خشم خداوند سخن می گفتند که نگو حالا توش موندن و صداش رو درنمیارن
- مگر میشود که میزبان خدا باشد و مهمانان خود (حاجی ها) را به قتل برساند؟
- آیه قرآن هست که هیچ برگی بدون اذن خدا به زمین نمی افته. یعنی حالا خدا خودش میخواسته حاجی ها رو در حال نماز تو خونه خودش له کنه؟
- تو کشورهای اسلامی خیلی وقته از خدا خبری نیست! من که چند ساله منتظرم یه نشونی چیزی ازش ببینم! لابد برم به آفرینش نگاه کنم تا نشانه هایش هویدا شود!
- در ایران که طوفان و زلزله میشود میگویند مردم از بس گناه میکنند خدا بلا نازل میکند. حالا در خانه خدا چه اتفاقی افتاده که اینبار خدا بلا را بر خانه خود نازل کرده است؟ نکند مردم در خانه خدا هم گناه کرده باشند؟
- خدا فقط تو افسانه های قدیمی معجزه میکنه. وگرنه هیچ اثری از معجزه خدا در زمانی که امکان ثبت وقایع فراهم شد تا حالا دیده نشده و در آینده هم دیده نخواهد شد. خدایی که در افسانه های قدیم برای حفظ چند دیوار سنگی به نام کعبه که اون زمان بت خونه بوده مرغ های ابابیل را فرستاده و لشکر فیل را نابود کرده چطور الان نمیتونه یا نمیخواد از جان مومنین خودش حفاظت کنه!
- چطور 70 هزار فرشته رو توی جنگ بدر به کمک مسلمانها فرستاد، یه دونشون رو نفرستاد زیر جرثقیل رو نگه داره؟ یا حداقل به سمت مخالف بندازه که نیفته رو سر نمازگزارها؟
- بازم خدا رحم کرد که خدا خودش خونه نبود وگرنه الان زبونم لال بدون خدا شده بودیم
- یه جای کار میلنگه. جرثقیل خود به خود نمی افته. احتمالا خدا یه چیزی میدونسته که این کارو کرده، مطمئنم این ادما یا کار بدی کردن یا قرار بوده بکنن!
- چرا خدا کمک نکرد؟ مگه خونه خودش نیست؟
- اگر آنجا خانه خداست، چرا خدا بایستی طوفانی بفرستد که خانه اش را ویران و مهمانان حرم مقدسش را قتل عام کند؟ یکجای کار می لنگد
- ریختن خون در مسجدالحرام حرام است! چطور خدا اینو نمیدونست؟"
"پاسخ شبهه"
مطالب این شبهه در قالب سه پرسش قابل بررسی است:
1 – مقایسه حادثه سقوط جرثقیل با سیل و زلزله ها یی که ادعا می شود بر اثر گناه در جامعه رخ داده و یا اتفاقات مشابهی که در مجالس لهو و لعب اتفاق می افتد.
2 – چرا خداوند از این حادثه توسط فرشتگان ( مانند جنگ بدر) و یا معجزه ای ( مانند حمله ابرهه) جلوگیری نکرد؟
3 – چرا خداوند خون مهمانان خود را در مسجدالرام ، که خونریزی در آن حرام است ، ریخت؟
سوال اول:
قرآن می فرماید: « و لنبلونکم بشی من الخوف والجوع و النقص من الاموال و الانفس و بشر الصابرین»
در جایی دیگر می فرماید : « عسی ان تکرهوا شیئاٌ و هو خیر لکم » بعضی حوادث را شما بد می دانید ولی خیر است .
بنابرایات فوق هر حادثه دلخراشی اثر گناه نیست پس سیل و زلزله و دیگر بلایای طبیعی هم می تواند اثرات گناه باشد هم آزمایش الهی .
در جایی دیگر می فرماید: « و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض» بر مبنای این آیه ایمان و تقوا در بین مردم جامعه سبب برکات آسمانی و زمینی می شود .
اما چرا این حوادث در کشورهای غیر مسلمان ( که از نظر ما مسلمانها وفور گناه و فساد در آنها دیده می شود و عبادت و تقوی در آن نیست و..... ) نسبت به کشورهای اسلامی کمتراتفاق می افتد یعنی باید آنها بخاطر گناهانشان در فلاکت و بدبختی و سیاه روزی باشند.
پاسخ اینست که
اولاً «وَمَا کُنَّا مُعَذِّبِینَ حَتَّی نَبْعَثَ رَسُولاً «خداوند هیچ قومی را عذاب نمی کند مگر اینکه پیامبری برای انان مبعوث کند. بر مبنای این آیه تا اتمام حجت صورت نگیرد عذاب الهی نازل نمی شود . پس برای این جوامع اتمام حجت صورت نگرفته است. اما برای ملل اسلامی یا آزمایش الهی است ( اگر مومن هستند) یا عذاب است ( اگر اتمام حجت شده باشد)
ثانیاٌ : ما معمولاٌ از رزق و برکت و.... فقط جنبه مادی آن را شناخته ایم . در صورتیکه یک مسلمان بواسطه ایمانی که دارد ، تجربیات معنوی را در درون خود احساس می کند که با هیچ امر مادی معاوضه نمی کند.
نتیجه : حادثه سقوط جرثقیل مشابه همین بلایا از جهت علت وقوع است .
سوال دوم :
کعبه بارها و بارها چه پیش از اسلام و چه بعد از اسلام دراثر حوادث طبیعی ( سیل) و یا بواسطه جنگها مورد هجوم قرار گرفته و در اثر آتش سوزی ویران شده است.
400 نمازگزار د رمسجد الحرام در حادثه گروگانگیری توسط وهابی ها کشته شدند و به مسجد و کعبه خسارت وارد شد.
http://www.khabaronline.ir/detail/317882/culture/4789
ماموران سعودی سال 66 صدها زائر ایرانی و غ
لطفـا کامـل خوانده شـود ...
"متن شبهه"
"کامنتهای برخی مردم در مورد حادثه سقوط جرثقیل در مکه:
- اگه این اتفاق توی یک کنسرت موسیقی می افتاد الان ملاها چنان با آب و تاب از آتش خشم خداوند سخن می گفتند که نگو حالا توش موندن و صداش رو درنمیارن
- مگر میشود که میزبان خدا باشد و مهمانان خود (حاجی ها) را به قتل برساند؟
- آیه قرآن هست که هیچ برگی بدون اذن خدا به زمین نمی افته. یعنی حالا خدا خودش میخواسته حاجی ها رو در حال نماز تو خونه خودش له کنه؟
- تو کشورهای اسلامی خیلی وقته از خدا خبری نیست! من که چند ساله منتظرم یه نشونی چیزی ازش ببینم! لابد برم به آفرینش نگاه کنم تا نشانه هایش هویدا شود!
- در ایران که طوفان و زلزله میشود میگویند مردم از بس گناه میکنند خدا بلا نازل میکند. حالا در خانه خدا چه اتفاقی افتاده که اینبار خدا بلا را بر خانه خود نازل کرده است؟ نکند مردم در خانه خدا هم گناه کرده باشند؟
- خدا فقط تو افسانه های قدیمی معجزه میکنه. وگرنه هیچ اثری از معجزه خدا در زمانی که امکان ثبت وقایع فراهم شد تا حالا دیده نشده و در آینده هم دیده نخواهد شد. خدایی که در افسانه های قدیم برای حفظ چند دیوار سنگی به نام کعبه که اون زمان بت خونه بوده مرغ های ابابیل را فرستاده و لشکر فیل را نابود کرده چطور الان نمیتونه یا نمیخواد از جان مومنین خودش حفاظت کنه!
- چطور 70 هزار فرشته رو توی جنگ بدر به کمک مسلمانها فرستاد، یه دونشون رو نفرستاد زیر جرثقیل رو نگه داره؟ یا حداقل به سمت مخالف بندازه که نیفته رو سر نمازگزارها؟
- بازم خدا رحم کرد که خدا خودش خونه نبود وگرنه الان زبونم لال بدون خدا شده بودیم
- یه جای کار میلنگه. جرثقیل خود به خود نمی افته. احتمالا خدا یه چیزی میدونسته که این کارو کرده، مطمئنم این ادما یا کار بدی کردن یا قرار بوده بکنن!
- چرا خدا کمک نکرد؟ مگه خونه خودش نیست؟
- اگر آنجا خانه خداست، چرا خدا بایستی طوفانی بفرستد که خانه اش را ویران و مهمانان حرم مقدسش را قتل عام کند؟ یکجای کار می لنگد
- ریختن خون در مسجدالحرام حرام است! چطور خدا اینو نمیدونست؟"
"پاسخ شبهه"
مطالب این شبهه در قالب سه پرسش قابل بررسی است:
1 – مقایسه حادثه سقوط جرثقیل با سیل و زلزله ها یی که ادعا می شود بر اثر گناه در جامعه رخ داده و یا اتفاقات مشابهی که در مجالس لهو و لعب اتفاق می افتد.
2 – چرا خداوند از این حادثه توسط فرشتگان ( مانند جنگ بدر) و یا معجزه ای ( مانند حمله ابرهه) جلوگیری نکرد؟
3 – چرا خداوند خون مهمانان خود را در مسجدالرام ، که خونریزی در آن حرام است ، ریخت؟
سوال اول:
قرآن می فرماید: « و لنبلونکم بشی من الخوف والجوع و النقص من الاموال و الانفس و بشر الصابرین»
در جایی دیگر می فرماید : « عسی ان تکرهوا شیئاٌ و هو خیر لکم » بعضی حوادث را شما بد می دانید ولی خیر است .
بنابرایات فوق هر حادثه دلخراشی اثر گناه نیست پس سیل و زلزله و دیگر بلایای طبیعی هم می تواند اثرات گناه باشد هم آزمایش الهی .
در جایی دیگر می فرماید: « و لو ان اهل القری آمنوا و اتقوا لفتحنا علیهم برکات من السماء و الارض» بر مبنای این آیه ایمان و تقوا در بین مردم جامعه سبب برکات آسمانی و زمینی می شود .
اما چرا این حوادث در کشورهای غیر مسلمان ( که از نظر ما مسلمانها وفور گناه و فساد در آنها دیده می شود و عبادت و تقوی در آن نیست و..... ) نسبت به کشورهای اسلامی کمتراتفاق می افتد یعنی باید آنها بخاطر گناهانشان در فلاکت و بدبختی و سیاه روزی باشند.
پاسخ اینست که
اولاً «وَمَا کُنَّا مُعَذِّبِینَ حَتَّی نَبْعَثَ رَسُولاً «خداوند هیچ قومی را عذاب نمی کند مگر اینکه پیامبری برای انان مبعوث کند. بر مبنای این آیه تا اتمام حجت صورت نگیرد عذاب الهی نازل نمی شود . پس برای این جوامع اتمام حجت صورت نگرفته است. اما برای ملل اسلامی یا آزمایش الهی است ( اگر مومن هستند) یا عذاب است ( اگر اتمام حجت شده باشد)
ثانیاٌ : ما معمولاٌ از رزق و برکت و.... فقط جنبه مادی آن را شناخته ایم . در صورتیکه یک مسلمان بواسطه ایمانی که دارد ، تجربیات معنوی را در درون خود احساس می کند که با هیچ امر مادی معاوضه نمی کند.
نتیجه : حادثه سقوط جرثقیل مشابه همین بلایا از جهت علت وقوع است .
سوال دوم :
کعبه بارها و بارها چه پیش از اسلام و چه بعد از اسلام دراثر حوادث طبیعی ( سیل) و یا بواسطه جنگها مورد هجوم قرار گرفته و در اثر آتش سوزی ویران شده است.
400 نمازگزار د رمسجد الحرام در حادثه گروگانگیری توسط وهابی ها کشته شدند و به مسجد و کعبه خسارت وارد شد.
http://www.khabaronline.ir/detail/317882/culture/4789
ماموران سعودی سال 66 صدها زائر ایرانی و غ
۸.۰k
۲۹ شهریور ۱۳۹۴
دیدگاه ها (۶)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.