Whisper of the Heart (1995)
Whisper of the Heart (1995)
اسم فارسی: زمزمه قلب (نجوای درون)
عنوان ژاپنی: Mimi wo sumaseba
کارگردان: یوشیفومی کوندو | نویسنده: هایائو میازاکی
محصول: ۱۹۹۵ | استودیو جیبلی
اقتباسی که هایائو میازاکی فیلمنامهی آنرا براساس مانگایی بههمین اسم اثر آئوی هیراگی نوشت توسط یوشیفومی کوندو کارگردانی شد. اولین اثر استودیو جیبلی که کارگردان آن میازاکی یا تاکاهاتا نبود و اولین تجربهی کارگردانی کوندو، داستان شیزوکو دختری ۱۴ ساله است که متوجه میشود تمام کتابهایی که از کتابخانه گرفته است قبلا توسط پسری که نمیشناسد قرض گرفته شده است و این باعث شکلگیری یک کنجکاوی نوجوانانه در او میشود، حسی که از طرفی هم باعث میشود شیزوکو یک عتیقهفروشی مرموز را پیدا کند و کمکم به علایق خود مثل نویسندگی و رویاپردازیهای ناشیاز آن بیشتر بپردازد.
اما در داستانی که میگوید چطور باید برای کشف سنگ تراشنخوردهی درون لذت پریدن را تجربه کرد، چیزی که از سایر عناصر فیلم بیشتر بهچشم میآید شخصیتهایی است که در یک دایرهی داستانی ساده گرد آمدهاند و با عبور از تمام مرزها توسط همه قابل درک هستند. این ویژگی برای فیلمی که بر محور دوران بلوغ میچرخد و خردهداستانهای آن در روایتی بدون آلایش و پیچیدگی جلو میرود یک موهبت الهامبخش بهحساب میآید. بااینوجود یوشیفومی کوندو که استودیو برای ادامهی همکاری با او حساب ویژهای کرده بود سه سال بعد در ۴۸ سالگی درگذشت و حسرت بزرگ جیبلی را رقم زد.
اسم فارسی: زمزمه قلب (نجوای درون)
عنوان ژاپنی: Mimi wo sumaseba
کارگردان: یوشیفومی کوندو | نویسنده: هایائو میازاکی
محصول: ۱۹۹۵ | استودیو جیبلی
اقتباسی که هایائو میازاکی فیلمنامهی آنرا براساس مانگایی بههمین اسم اثر آئوی هیراگی نوشت توسط یوشیفومی کوندو کارگردانی شد. اولین اثر استودیو جیبلی که کارگردان آن میازاکی یا تاکاهاتا نبود و اولین تجربهی کارگردانی کوندو، داستان شیزوکو دختری ۱۴ ساله است که متوجه میشود تمام کتابهایی که از کتابخانه گرفته است قبلا توسط پسری که نمیشناسد قرض گرفته شده است و این باعث شکلگیری یک کنجکاوی نوجوانانه در او میشود، حسی که از طرفی هم باعث میشود شیزوکو یک عتیقهفروشی مرموز را پیدا کند و کمکم به علایق خود مثل نویسندگی و رویاپردازیهای ناشیاز آن بیشتر بپردازد.
اما در داستانی که میگوید چطور باید برای کشف سنگ تراشنخوردهی درون لذت پریدن را تجربه کرد، چیزی که از سایر عناصر فیلم بیشتر بهچشم میآید شخصیتهایی است که در یک دایرهی داستانی ساده گرد آمدهاند و با عبور از تمام مرزها توسط همه قابل درک هستند. این ویژگی برای فیلمی که بر محور دوران بلوغ میچرخد و خردهداستانهای آن در روایتی بدون آلایش و پیچیدگی جلو میرود یک موهبت الهامبخش بهحساب میآید. بااینوجود یوشیفومی کوندو که استودیو برای ادامهی همکاری با او حساب ویژهای کرده بود سه سال بعد در ۴۸ سالگی درگذشت و حسرت بزرگ جیبلی را رقم زد.
۲.۴k
۲۰ آبان ۱۳۹۹
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.