💠شرف بزرگ شهدا ضیافت الله است💠
💠شرف بزرگ شهدا ضیافت الله است💠
وَلاتَحْسَبَنَّ الّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله ِ اَمْواتاً بَلْ أَحْیآءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.[10]
💠 اگر نبود برای شهدا در راه خداوند مگر این آیۀ کریمه، در معرفی مقام بلند پایۀ شهدا، کافی بودکه عزیزانی در راه حفظ اسلام و کشور اسلامی بزرگترین سرمایۀ خود را از دست داده اند. شهدایی که در حفظ شرف اسلام و دفاع از جمهوری اسلامی همه چیز خود را در طبق اخلاص، تقدیم خداوند متعال کردند.
💠 در این آیۀ کریمه بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همۀ مخلوقات دارای نفس انسانی به اختلاف مراتب از زندگی حیوانی و مادون حیوانی تا زندگی انسانی و مافوق آن زنده هستند، بلکه شرف بزرگِ شهدای در راه حق، «حیات عندالرّب» و ورود در «ضیافة الله » است. این حیات و این ضیافت را با قلمهای شکسته ای مثل قلم من نمی توان توصیف و تحلیل کرد، این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این لقاءالله و ضیافة الله می باشد.
💠 آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی[11] که فرد بارز آن سید شهیدان ـ سلام الله علیه ـ است. اگر آن است چه مژده ای برای شهیدان در راه مرام حسین ـ علیه السلام الله ـ که همان سبیل الله است، از این بالاتر که در جنتی که آن بزرگوار شهید فی سبیل الله وارد می شود و در ضیافتی که آن حضرت حاضرند، به این شهیدان اجازۀ دخول دهند که آن غیر از ضیافتهای بهشتی است و آنچه در وهم من و تو و شما نیاید، آن بُوَد.(45)
💠قلم قاصر ما در وصف شهیدان چه توانند گفت💠
💠 از شهیدان ارجمندی که خداوند تعالی در شأن آنان کلمۀ بزرگ أَحْیٰآءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ را فرموده است، بشری قاصر مثل من چه تواند گفت. آیا بار یافتن نزد خداوند و ضیافت مقام ربوبی از آنان را می توان با قلم و بیان و گفت و شنود توضیح داد؟ آیا این همان مقام فَادْخُلی فی عِبٰادی وَ ادْخُلی جَنَّتی[8] نیست که حدیث شریف بر سید شهیدان و سرور مظلومان منطبق نموده است؟ آیا این جنت همان است که مؤمنان در آن راه دارند، یا لطیفۀ الهی آن است؟ آیا این بار یافتن و ارتزاق نزد رب الارباب همان معنی بشری آن است، یا رمزی الهی و والاتر و فوق برداشت بشر خاکی؟
💠 بارالها، این چه سعادت عظیمی است که نصیب بندگان خاص خود فرمودی که ما از آن محرومیم. اکنون من به مادران بقیه در کامنت👇
وَلاتَحْسَبَنَّ الّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ الله ِ اَمْواتاً بَلْ أَحْیآءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ.[10]
💠 اگر نبود برای شهدا در راه خداوند مگر این آیۀ کریمه، در معرفی مقام بلند پایۀ شهدا، کافی بودکه عزیزانی در راه حفظ اسلام و کشور اسلامی بزرگترین سرمایۀ خود را از دست داده اند. شهدایی که در حفظ شرف اسلام و دفاع از جمهوری اسلامی همه چیز خود را در طبق اخلاص، تقدیم خداوند متعال کردند.
💠 در این آیۀ کریمه بحث در زندگی پس از حیات دنیا نیست که در آن عالم همۀ مخلوقات دارای نفس انسانی به اختلاف مراتب از زندگی حیوانی و مادون حیوانی تا زندگی انسانی و مافوق آن زنده هستند، بلکه شرف بزرگِ شهدای در راه حق، «حیات عندالرّب» و ورود در «ضیافة الله » است. این حیات و این ضیافت را با قلمهای شکسته ای مثل قلم من نمی توان توصیف و تحلیل کرد، این حیات و این روزی غیر از زندگی در بهشت و روزی در آن است. این لقاءالله و ضیافة الله می باشد.
💠 آیا این همان نیست که برای صاحبان نفس مطمئنه وارد است فَادْخُلِی فِی عِبادِی وَ ادْخُلِی جَنَّتِی[11] که فرد بارز آن سید شهیدان ـ سلام الله علیه ـ است. اگر آن است چه مژده ای برای شهیدان در راه مرام حسین ـ علیه السلام الله ـ که همان سبیل الله است، از این بالاتر که در جنتی که آن بزرگوار شهید فی سبیل الله وارد می شود و در ضیافتی که آن حضرت حاضرند، به این شهیدان اجازۀ دخول دهند که آن غیر از ضیافتهای بهشتی است و آنچه در وهم من و تو و شما نیاید، آن بُوَد.(45)
💠قلم قاصر ما در وصف شهیدان چه توانند گفت💠
💠 از شهیدان ارجمندی که خداوند تعالی در شأن آنان کلمۀ بزرگ أَحْیٰآءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ را فرموده است، بشری قاصر مثل من چه تواند گفت. آیا بار یافتن نزد خداوند و ضیافت مقام ربوبی از آنان را می توان با قلم و بیان و گفت و شنود توضیح داد؟ آیا این همان مقام فَادْخُلی فی عِبٰادی وَ ادْخُلی جَنَّتی[8] نیست که حدیث شریف بر سید شهیدان و سرور مظلومان منطبق نموده است؟ آیا این جنت همان است که مؤمنان در آن راه دارند، یا لطیفۀ الهی آن است؟ آیا این بار یافتن و ارتزاق نزد رب الارباب همان معنی بشری آن است، یا رمزی الهی و والاتر و فوق برداشت بشر خاکی؟
💠 بارالها، این چه سعادت عظیمی است که نصیب بندگان خاص خود فرمودی که ما از آن محرومیم. اکنون من به مادران بقیه در کامنت👇
۳.۴k
۲۹ اسفند ۱۴۰۱
دیدگاه ها (۲)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.