غلامان خانه زاد ایرانی!
غلامان خانهزاد ایرانی!
زیستن در آمریکا به «هر بهائی» برای هویت باختهها و دلباختهها به این مهابت سرمایهسالار قرینهای است از «غلامان خانهزاد» در رُمان «کلبه عموتام» اثر Harriet Beecher Stowe
بردگانی سیاهپوست که اقبال این رو پیدا میکردن تا از میان «غلامان مزرعه» که در حاشیه «مزارع ارباب» با مشقت و تنگدستی و بدون سرپناه و غذای گرم زندگی میکردن توسط ارباب و برای انجام امور «منزل ارباب» گزینش شده و به «منزل ارباب» منتقل بشن.
اقبالی که به غلامان خانهزاد این فرصت را میداد تا ضمن برخوردار شدن از
ـ البسه مستعمل ارباب
ـ و تغذیه از تتمه سفره غذای ارباب
ـ و بودن زیر سقف خانه ارباب
ـ و مصون ماندن از گزند سرما و گرما
مبتلابه احساس اینهمانی و وجد همزادپنداری با «ارباب» شده و فخر آن ریزهخواریها را به رخ همنوعانشان در مزرعه بکشند و از داخل «خانه ارباب» برای غلامان مزرعه شکلک درآورند!
مهاجرت
پناهندگی
زیستن در آمریکا به «هر بهائی» برای هویت باختهها و دلباختهها به این مهابت سرمایهسالار قرینهای است از «غلامان خانهزاد» در رُمان «کلبه عموتام» اثر Harriet Beecher Stowe
بردگانی سیاهپوست که اقبال این رو پیدا میکردن تا از میان «غلامان مزرعه» که در حاشیه «مزارع ارباب» با مشقت و تنگدستی و بدون سرپناه و غذای گرم زندگی میکردن توسط ارباب و برای انجام امور «منزل ارباب» گزینش شده و به «منزل ارباب» منتقل بشن.
اقبالی که به غلامان خانهزاد این فرصت را میداد تا ضمن برخوردار شدن از
ـ البسه مستعمل ارباب
ـ و تغذیه از تتمه سفره غذای ارباب
ـ و بودن زیر سقف خانه ارباب
ـ و مصون ماندن از گزند سرما و گرما
مبتلابه احساس اینهمانی و وجد همزادپنداری با «ارباب» شده و فخر آن ریزهخواریها را به رخ همنوعانشان در مزرعه بکشند و از داخل «خانه ارباب» برای غلامان مزرعه شکلک درآورند!
مهاجرت
پناهندگی
۶۷۲
۲۳ بهمن ۱۴۰۲
دیدگاه ها (۳)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.