و اما آنچه که در دانشگاهها تعلیم داده میشود چیست؟
—-
و اما آنچه که در دانشگاهها تعلیم داده میشود چیست؟
با اندک دقتی در شخصیت و زندگانی این به اصطلاح روانشناسان و روانکاوان به پاسخ این سئوال می رسیم که بس که اندر مدرسه تحقیر انسان کرده اند فارغ التحصیل علم را همچو حیوان کرده اند. و تحقیر کننده ترین این علوم هم علم روانشناسی و روانپزشکی و شعبات آن است و بیهوده نیست که عصر جدید را که به یک لحاظ عصر روانشناسی نامیده اند عصر ظهور اشد شقاوت و بی روحی و تقدیس پلیدیهاست.
و بشر مدرن به اصطلاح روانشناس (زیرا امروزه همه با مطالعه چند کتاب روانشناسی خود را روانشناس میدانند) بدون وجود یک حیوان در خانه امکان ادامه حیات ندارد و خود کشی می کند. و این بدان معناست که بشر مدرن به قدری شقی و بیگانه از روح و روان شده که از حیوان هم پست تر شده و لذا روح و روان و لطافت و عشق را از وجود سگ و گربه و موش دریافت می کند و بشر مدرن بقای خود را مدیون این حیوانات می داند که چه بسا این حیوانات را هم به شقاوت و امراض و جنون خود مبتلا کرده است و از روح و روان و لطف حیوانیشان هم ساقط نموده است.
از کتاب مبانی روانشناسی عرفانی ص 6
تألیف استاد علی اکبر خانجحانی
و اما آنچه که در دانشگاهها تعلیم داده میشود چیست؟
با اندک دقتی در شخصیت و زندگانی این به اصطلاح روانشناسان و روانکاوان به پاسخ این سئوال می رسیم که بس که اندر مدرسه تحقیر انسان کرده اند فارغ التحصیل علم را همچو حیوان کرده اند. و تحقیر کننده ترین این علوم هم علم روانشناسی و روانپزشکی و شعبات آن است و بیهوده نیست که عصر جدید را که به یک لحاظ عصر روانشناسی نامیده اند عصر ظهور اشد شقاوت و بی روحی و تقدیس پلیدیهاست.
و بشر مدرن به اصطلاح روانشناس (زیرا امروزه همه با مطالعه چند کتاب روانشناسی خود را روانشناس میدانند) بدون وجود یک حیوان در خانه امکان ادامه حیات ندارد و خود کشی می کند. و این بدان معناست که بشر مدرن به قدری شقی و بیگانه از روح و روان شده که از حیوان هم پست تر شده و لذا روح و روان و لطافت و عشق را از وجود سگ و گربه و موش دریافت می کند و بشر مدرن بقای خود را مدیون این حیوانات می داند که چه بسا این حیوانات را هم به شقاوت و امراض و جنون خود مبتلا کرده است و از روح و روان و لطف حیوانیشان هم ساقط نموده است.
از کتاب مبانی روانشناسی عرفانی ص 6
تألیف استاد علی اکبر خانجحانی
۵.۰k
۰۶ بهمن ۱۴۰۱
دیدگاه ها
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.