💠 قربانی مقبول
💠 قربانی مقبول
🔸 ذات اقدس الهی آن قربانی را مقبول خود می داند كه با تقوا همراه باشد؛ یعنی
ـ هم حُسن فعلی و هم حُسن فاعلی؛
ـ هم مال حلال و هم نیت خالص: ﴿إِنَّمَا یتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقینَ﴾.
🔸 اگر خود آن عمل، #با_تقوا نبود یعنی مال، حلال نبود؛ یا مال، حلال بود ولی قربانی كننده با اخلاص نبود، با ریا و سمعه بود، اصلاً آن عمل مقبول نیست.
اگر خود آن عمل با تقوا بود یعنی مال، حلال بود و قربانی كننده هم با اخلاص بود لكن در بخش های دیگر، بی تقوایی داشت، عمل او مقبول است لكن به قبول كمال و كمال قبول نمی رسد.
🔸 گوشت و خون به خدا نمی رسد، تقوای قربانی به خدا می رسد ﴿لَنْ ینالَ اللّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُهَا وَ لكِنْ ینالُهُ التَّقْوی مِنْكُمْ﴾
🔸 آن قدر قربانی در اسلام محترم است كه سخن از «نیل» است و نه «صعود»! «صعود» كه در سوره «فاطر» است کجا و «نیل» كه در سوره «حج» است کجا! آنجا كه فرمود: ﴿إِلَیهِ یصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّیبُ وَ الْعَمَلُ الصّالِحُ﴾، از «نیل» خبر نداد، فرمود بالا می رود و به سمت او می رود؛ اما اینکه می رسد یا نه، از آیه صعود برنمی آید؛ ولی از این كریمه بر می آید كه تقوا به خدا می رسد.
چون تقوا وصف متقی است، اگر تقوا به خدا رسید، یقیناً متقی هم به خدا می رسد.
↙️ آپارات:
https://aparat.com/v/dqk93if
↙️ یوتیوب:
https://youtu.be/oC7EZs19nLY
#عید_قربان
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#کلیپ
📚 خطبه های نماز عید فطر
تاریخ: 1385/10/10
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
🔸 ذات اقدس الهی آن قربانی را مقبول خود می داند كه با تقوا همراه باشد؛ یعنی
ـ هم حُسن فعلی و هم حُسن فاعلی؛
ـ هم مال حلال و هم نیت خالص: ﴿إِنَّمَا یتَقَبَّلُ اللّهُ مِنَ الْمُتَّقینَ﴾.
🔸 اگر خود آن عمل، #با_تقوا نبود یعنی مال، حلال نبود؛ یا مال، حلال بود ولی قربانی كننده با اخلاص نبود، با ریا و سمعه بود، اصلاً آن عمل مقبول نیست.
اگر خود آن عمل با تقوا بود یعنی مال، حلال بود و قربانی كننده هم با اخلاص بود لكن در بخش های دیگر، بی تقوایی داشت، عمل او مقبول است لكن به قبول كمال و كمال قبول نمی رسد.
🔸 گوشت و خون به خدا نمی رسد، تقوای قربانی به خدا می رسد ﴿لَنْ ینالَ اللّهَ لُحُومُها وَ لا دِماؤُهَا وَ لكِنْ ینالُهُ التَّقْوی مِنْكُمْ﴾
🔸 آن قدر قربانی در اسلام محترم است كه سخن از «نیل» است و نه «صعود»! «صعود» كه در سوره «فاطر» است کجا و «نیل» كه در سوره «حج» است کجا! آنجا كه فرمود: ﴿إِلَیهِ یصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّیبُ وَ الْعَمَلُ الصّالِحُ﴾، از «نیل» خبر نداد، فرمود بالا می رود و به سمت او می رود؛ اما اینکه می رسد یا نه، از آیه صعود برنمی آید؛ ولی از این كریمه بر می آید كه تقوا به خدا می رسد.
چون تقوا وصف متقی است، اگر تقوا به خدا رسید، یقیناً متقی هم به خدا می رسد.
↙️ آپارات:
https://aparat.com/v/dqk93if
↙️ یوتیوب:
https://youtu.be/oC7EZs19nLY
#عید_قربان
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#کلیپ
📚 خطبه های نماز عید فطر
تاریخ: 1385/10/10
🌐 https://esra.ir
🆔 @a_javadiamoli_esra
۲.۵k
۲۷ خرداد ۱۴۰۳
دیدگاه ها (۱)
هنوز هیچ دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است.